728 x 90

انتخابات عراق,

الجزیره: لیست العراقیه، بیشترین طیف با تفکرات مختلف را در خود جای داده است

-

طیفهای مختلف در لیست العراقیه گرد آمده اند
طیفهای مختلف در لیست العراقیه گرد آمده اند
تلویزیون الجزیره در گزارشی از اعلام تشکیل ائتلاف العراقیه گفت: در بین اسامی ائتلاف جدید، لیستها و اسامی برجسته‌ای در صحنه سیاسی عراق دیده می‌شود که برجسته‌ترین‌شان عبارتند از: فراکسیون ایاد علاوی وجبهه گفتگوی ملی بریاست صالح المطلک و هم‌چنین معاون رییس جمهوری کنونی طارق الهاشمی وفراکسیون معاون نخست‌وزیر رافع العیساوی علاوه بر تعدادی دیگر از فراکسیونهای سیاسی. بر اساس آنچه که برجسته‌ترین رهبران آن گفته‌اند، اهداف ائتلاف العراقیه عبارت از تصحیح روند سیاسی گذشته است که کشور را بسوی پرتگاه برده است.

الجزیره افزود: از تاثیرات تشکیل این ائتلاف، تلاش برخی از نیروهای داخلی و خارجی برای ممانعت از شکل گیری آن می‌باشد که مهم‌ترین‌شان وارد شدن ستاد حسابرسی و عدالت است. این ستاد حکمی مبنی بر حذف قطب برجسته‌ای از ائتلاف العراقیه صادر نمود، تشکل صالح المطلک همراه با 14 تشکل دیگر شامل این حکم شده‌اند که متهم به ترویج حزب منحله بعث شده‌اند وبه‌رغم صدور این حکم، نماینده ورییس جبهه گفتگوی ملی عراق از برجسته‌ترین حاضران وبیشترین حامیان این ائتلاف هستندو بدین ترتیب ائتلاف العراقیه که به‌صورت یک تشکل انتخاباتی جدید درآمده است وزنه سنگینی در مواجهه با دشمنانش خواهد بود. لیست العراقیه نسبت به سایر لیستهای دیگر در صحنه انتخابات بیشترین طیفها با تفکرات مختلف را در خود جای داده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dce99709-db3e-4d74-9dd4-09b08aa7e208"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات