728 x 90

تظاهرات در لندن همبستگی با قیام ایران، فراخوان برای آزادی کلیه دستگیر ‌شدگان قیام + فیلم

تظاهرات اشرف نشانها
تظاهرات اشرف نشانها
انجمن ها و جوامع ایرانی مقیم انگلستان در یک تظاهرات در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلستان، در حمایت از قیام مردم ایران، خواستار حمایت دولت انگلستان از قیام مردم ایران و محکومیت سرکوب قیام‌آفرینان و آزادی تمامی دستگیر ‌شدگان قیام شدند.

در این تظاهرات، نامه‌ای توسط خانم ترزا ویلیرز نماینده پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی و هیأتی از انجمن ها و جوامع ایرانی مقیم انگلستان به دفتر نخست‌وزیر انگلستان داده شد.
نمایندگان بیش از 40انجمن و گروههای ایرانی در انگلستان در این نامه، دولت این کشور را به محکوم کردن جنایات دیکتاتوری آخوندی علیه قیام‌کنندگان و حمایت از خواستهای مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.
در این تظاهرات، باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان، ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران گفت: ”من مفتخرم که یک قطعنامه را در مجلس عوام در 8ژانویه 2018حمایت کردم، که از حق شهروندان در ایران به اعتراض حمایت می‌کند و... هرگونه خشونت و سرکوب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تظاهرکنندگان را محکوم می‌کند. این قطعنامه که مورد حمایت دهها نماینده پارلمان از تمام احزاب قرار گرفت، دولت را فرامی خواند سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد [و] اقدامات تنبیهی علیه مقامات آن اعمال کند“

خانم ترزا ویلرز، نماینده پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی گفت: من آن مردم شجاع را بسیار تحسین می‌کنم که به خیابانها آمدند تا اعتراض کنند، آنها با وجود این‌که زیر حاکمیت یک رژیم سرکوبگر زندگی می‌کنند خواهان عدالت و آزادی هستند. بنابراین می‌خواستم این‌جا باشم تا همبستگی‌ام را با آن مردمی ابراز کنم که در ایران برای اعتراض به خیابانها آمدند تا خواستار آزادی و دموکراسی و تغییر در ایران شوند.
ترزا ویلیرز افزود: مردم کشور بزرگ ایران شایسته آزادی هستند. تغییر در ایران ضروری است و اقدامات ضدانسانی حکومت ایران باید پایان یابد. من بسیار خوشحالم که این‌جا هستم تا از شما و آرمانتان که برای آن مبارزه می‌کنید حمایت کنم..

مارگارت اوئن وکیل برجسته انگلیسی و مدیر انجمن زنان برای صلح و دموکراسی، گفت: ”من مردم شجاع ایران را تحسین می‌کنم. زنان پیشتاز این تظاهرات هستند و من به این‌جا آمده‌ام تا از خواسته‌های آنها برای یک ایران آزاد و دموکراتیک بر اساس برنامه 10ماده‌ای مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنم“.

حسین فرشید:
درود بر قیام‌کنندگان که لرزه بر اندام دیکتاتور انداخته‌اند. 30دی را به شما هواداران مقاومت و اعضاء تبریک می‌گویم و تبریک آزادی برادر... .
در سال 57مردم فریاد استقلال آزادی، جمهوری اسلامی می‌دادند و خمینی رهبری انقلاب را دزدید، چون به این شعارها اعتقاد نداشت.. این بار مردم شعار استقلال، آزادی جمهوری ایرانی را می‌دهند و مرگ بر دیکتاتور و با هر دو جناح رژیم تعیین‌تکلیف می‌کنند. این‌جا بحث آلترناتیو است و رهبری که کسی است که پای این شعار بایستد. شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر دیکتاور و مرگ بر خمینی و خامنه‌ای را از سال 60دادیم و هم‌چنان ایستاده‌ایم و... .. هم‌چنان شعار مرگ بر خمینی و آزادی و استقلال را داده‌ایم و خواهیم داد.

آزاده ضابطی
از طرف کمیتهٴ وکلای ایرانی مقیم انگلستان، و به‌عنوان رئیس مشترک مایلم حمایت این کمیته را از مردم ایران اعلام کنم. مردم ایران به‌مدت ۳۸سال برای احترام به حقوق‌بشر و آزادی‌های بنیادین مبارزه و نبرد کرده‌اند. ما خواهان پایان سرکوب و شکنجه و اعدام هستیم. زمان آن است که مردم ایران از آزادی و حقوق‌بشر برخوردار شوند. زمان آن فرا رسیده است که دولت (انگلستان) و (سایر) دولتها در کنار مردم ایران قرار بگیرند و حقوق آنها برای آزادی و دموکراسی را به‌رسمیت بشناسند. من در انتظار روزی هستم که ما بتوانیم همراه با هموطنانمان در داخل (برقراری) یک ایران آزاد را جشن بگیریم.

نغمه رجبی
ما در این‌جا در همبستگی با مردم شجاع ایران در داخل کشور هستیم که به رژیم آخوندی می‌گویند دیگر بس است.
این همان رژیمی است که ۳۰۰۰۰نفر از بهترین جوانان ایران را در سال ۱۳۶۷اعدام کرده است به‌رغم این‌که عاملان این جنایت شناخته و افشا شده‌اند و هنوز در مناصب کلیدی این رژیم قرار دارند.
در حالی که قیام مردمی در ایران ارکان حکومت را به لرزه در آورده است، زمان آن فرا رسیده که دولت انگلستان در کنار مردم ایران بایستد

رعنا رحمانی
از طرف انجمن جوانان ایرانی در لندن و با افتخار و سربلندی به شما خواهران و برادران شجاع و انقلابیم در ایران عزیز، این زیباترین وطن، سلام و درود می‌گویم. مبارزه برحق شما برای آزادی، عدالت و برابری شکوهمند و ستودنی است. مطمئنم شما در این راه ثابت قدم و استوار خواهید بود. شما ثابت کردید که سرکوبی و حیله‌های دشمن دیگر کارساز نیست و سرنگونی رژیم در چشم‌انداز است. «شاه سلطان ولایت، مرگت فرا رسیده، آتش جواب آتش».

مهوش شمس
قیام نه فقط به‌دلیل فقر، بلکه به‌دلیل فساد، فحشاء، دزدی اموال، ناامنی، دخالت در امور همسایگان و مجموعه نارضایتی‌ها بود که مردم قیام کردند... .. ما همه با هم هستیم و می‌گوییم که اصلاح‌طلب اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا... برادر گفت وقتی که شما بایستید، همه با شما می‌ایستند و یاری می‌دهند. با قیام تاریخی شما مردم ایستاده‌اند و مردم از چه ساخته شده‌اند که در برابر این وحشیگری هنوز ایستاده‌اند. ما همان‌طور که با شاه عمل کردیم با شیخ نیز عمل خواهیم کرد. باید اینها جارو شوند و به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند. مردم جواب آخر را به شما خواهند داد. ای شیخ نابکار، این جوانان که در دوران شما متولد شدند و همانها که شما آنها را آشغال خطاب می‌کنید، شما را از تخت بزیر می‌کشند. سالها است که خانم رجوی می‌گویند می‌توان و باید. بله باید این رژیم برود و یک سیستم دموکراتیک به انتخاب مردم روی کار بیاید و شروع به درمان دردهای مردم بکند. درود بر شما، سلام بر آزادی

حمیده رنجبر
سرکوب قیام، دستگیری جوانان قیام آفرین، کشتار معترضان، این قیام را متوقف نخواهد کرد.
خواهران و برادران،
همه سران و مقامات ریز و درشت نظام با انگشت گذاشتن روی نقش مجاهدین در این قیام آدرس آلترناتیو دموکراتیک و رهبری این انقلاب را دادند و بر همه دعاوی و تحلیلهایی که مدعی هستند که این انقلاب فاقد رهبری است و آلترناتیو ندارد خط بطلان کشیدند.

فریدون سید احمدی
مردم ایران در این چند هفته به جهان نشان دادند که رژیم ولایت‌فقیه را نمی‌خواهند و آزادی، دموکراسی و برابری می‌خواهند، و هر لحظه قیمت خواسته اشان را با خون خودشان می‌دهند.
سرکوب وحشیانه رژیم نشان می‌دهد که چقدر از قیام شما ترسیدند. بیش از 8000نفر دستگیر شدند که اکثرشان جوان هستند.
ما از جامعه و ارگانهای بین‌المللی می‌خواهیم که این سرکوب وحشیانه رژیم را محکوم کنند و از خواسته برحق مردم ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کنند.
ما از این‌جا به جوانان، شیرزنان و کوه مردان می‌گوییم: درود بر شما، درود بر شرف و غیرت شما که بلند شدید و این‌چنین آخوندها را به وحشت انداختید! ما با شما هستیم، تا آخرش این مسیر را ادامه بدهیم، تا با هم این رژیم ضدبشری را سرنگون کنیم.

سینا ادهمی:
برای مدتهای طولانی، دیکتاتورها مردم پرافتخار ایران را سرکوب کرده‌اند. برای مدتهای طولانی، سپاه پاسداران داراییهای مردم سخت کوش ایران را دزدیده و به غارت برده‌اند. و برای مدتهای طولانی، خامنه‌ای و روحانی مردم دلیر و شجاع ایران را زندانی، شکنجه و به‌قتل رسانده‌اند. با این حال، همان‌طور که قیامها نشان داد زمان طولانی نخواهد بود که مردم ایران کشور خود، ثروتهای خود و آزادی خود را باز پس بگیرند.
ما به دولت انگلستان و تمام مقامات بین‌المللی برای اقدام فوری برای آزادی تمامی بازداشت‌شدگان به‌خصوص جوانان فراخوان می‌دهیم تا این جنایات پایان یابد.
جوانان ایرانی اینجا در انگلستان و سراسر جهان متوقف نمی‌شوند تا صدای قیام‌کنندگان شنیده شود.
تغییر و سرنگونی رژیم، این چیزی است که مردم می‌خواهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/214a4387-cabf-40c6-be45-c13b90451761"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات