728 x 90

تظاهرات ۱۰هزار تن از مردم مشهد با شعار «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر گرانی»

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
تظاهرات مردم مشهد که در اعتراض به گرانی صبح روز پنجشنبه از میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری این شهر آغاز شد به سرعت منطقه وسیعی از شهر را فرا گرفت و جمعیت آن به ۱۰هزار تن بالغ شد. تظاهرکنندگان که تمامی اقشار از زن و مرد؛ افراد سالخورده و کودکان؛ را شامل می‌شد شعار می‌دادند «مرگ بر گرانی»، «دولت اعتدالی؛ با وعده‌های خالی»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه». «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران». حضور زنان در این تجمع؛ چشمگیر بود.

قبل از شروع تجمع؛ تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش در محل حاضر بودند. ولی به‌دلیل کثرت جمعیت نتوانستند کاری از پیش ببرند. مردم؛ صفوف نیروی انتظامی را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. نیم ساعت بعد از تجمع؛ جمعیت به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت کرد. غارت‌شدگان مؤسسات مالی مختلف هم به این تجمع پیوستند. مأموران نیروی انتظامی به‌منظور ارعاب و پراکنده ساختن مردم اقدام به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور کردند. اما‌ جوانان آنها را هو کرده و گاز اشک‌آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند. مردم شعار می‌دادند: «پلیس برو دزد را بگیر»، «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور».

هنگام تجمع مردم در مقابل حرم امام رضا نیروی انتظامی به مردم حمله کرد و شماری از آنها را به‌شدت مضروب کردند. مضروب کردن و اسپری پاشیدن به‌صورت یکی از خانمها خشم مردم را برانگیخت. مردم در اعتراض به این یورش وحشیانه تعدادی از بلوکهای وسط خیابان و تابلوها و نرده‌ها را شکستند و مأمورانی را که متعرض خانمها شده بودند را گوشمالی دادند. ورود ماشینهای آبپاش نیروی انتظامی بر خشم مردم دامن زد و مردم در مقابل تیراندازی عوامل نیروهای سرکوبگر با سنگ؛ چوب و شیشه به سمت ماشین آبپاش حمله کردند و با نیروهای سرکوبگر که به سوی آنها تیراندازی می‌کردند درگیر شدند. این جنگ و گریز شماری مصدوم و مجروح بر جای نهاد. تعدادی از نیروهای سرکوبگر وحشت‌زده از مقاومت مردم سوار بر موتورسیکلتهای خود شده و از محل فرار می‌کردند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸دسامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23ddbb5d-3448-4cb7-8986-41372b4f422c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات