728 x 90

اجلاس کنگره آمریکا - فراخوان به تحقیق درباره مماشات دولت قبلی آمریکا؛ توقف برنامه پیگرد شبکهٴ قاچاق حزب‌الشیطان

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
در اجلاس کنگرهٴ آمریکا نمایندهٴ کنگره رابرت پیتینجر درباره توقف برنامه پیگرد شبکهٴ قاچاق حزب‌الشیطان، گفت: «این اقدام توسط همان دولتی صورت گرفته که یک وهفت دهم میلیارد دلار پول نقد را به‌عنوان باج برای (رژیم) ایران فرستاد... به‌نظر می‌رسد اوباما و دولت او به‌قدری روی انجام توافق با (رژیم) ایران متمرکز بودند که یک گروه عمده تروریستی جهانی را به‌حال خود رها کردند».

تد پو نیز در جلسه کنگره، تأکید کرد: «دولت سابق... مکرراً درخواست‌های ادارهٴ مبارزه با مواد مخدر برای تحقیق و تحت پیگرد قرار دادن حزب‌الله به‌خاطر قاچاق مواد مخدر و معاملات تسلیحاتی را به تأخیر انداخت... تا (رژیم) ایران از توافق اتمی عقب نکشد... دیگر هیچ معاملهٴ پشت پرده‌یی با (رژیم) ایران در کار نخواهد بود».

نمایندهٴ کنگره جودی هایس گفت: «حزب‌الله مسئول به‌دست‌آوردن قطعات برای برنامه اتمی و موشکی (رژیم) ایران است؛ یعنی همان برنامه‌یی که توافق اتمی قرار بود آن‌را متوقف کند... اما به‌جای محاکمه سران حزب‌الله و قطع جریان نفت (رژیم) ایران، دولت اوباما برنامه اتمیِ (این رژیم) را مشروع کرد...»
وی افزود: «بسیار شرم‌آور و شوکه‌کننده است که در دولت سابق، وزارت دادگستری و وزارت‌خارجه، آشکارا و عمداً درگیر آن بوده‌اند که این جنایتکاران را آزاد کنند..»

هم‌چنین اسکات پری با اشاره به بمبهای کنار جاده‌یی ارسالی رژیم آخوندی به عراق تأکید کرد که عوامل رژیم از پول به‌دست‌آمده از فروش مواد مخدر و پول‌شویی، برای ساخت چنین بمبهایی استفاده کرده‌اند.
وی افزود: «هیچ دلیلی برای آزمایش موشک بالستیک و هیچ دلیلی برای داشتن سانتریفیوژ و غنی‌سازی که (رژیم) ایران انجام می‌دهد وجود ندارد، الا این‌که بخواهید یک سلاح اتمی تولید کنید...»

نمایندهٴ کنگره اندی بیگز هم بر لزوم تحقیقات کنگره توفق برنامه مقابله با قاچاق حزب‌الشیطان تأکید کرد.
کن باک نیز، گفت: «رفتار دولت قبلی در قبال (رژیم) ایران یک رویکرد غیرمحتاطانه و سهل‌انگارانه را در سیاست خارجی آمریکا نشان می‌دهد که هرگز نباید تکرار شود...»
وی اضافه کرد: «حزب‌الله توسط (رژیم) ایران تأسیس شده و مربوط به (این رژیم) است. ما امروز این‌جا هستیم تا تأکید کنیم: (رژیم) ایران و گروه تروریستی حزب‌الله وابسته به آن، دشمنان جهان آزاد هستند. ما هرگز نباید با تروریستها مذاکره کنیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da5c4723-a16a-4313-bd5a-b47ff50f9c18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات