728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیران فرانسه و عربستان سعودی در ریاض

کنفرانس مشترک مطبوعاتی عادل جبیر و ژان ایو لودریان
کنفرانس مشترک مطبوعاتی عادل جبیر و ژان ایو لودریان
وزیر خارجه فرانسه و وزیر خارجه عربستان سعودی روز 25آبان 96 در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در ریاض تصریح کردند باید با دخالتها و سیاستهای سلطه‌جویانه رژیم ایران در منطقه مقابله کرد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه:‍ (در سوریه) ما در پروسه پیروزی در جنگ می‌باشیم اما اکنون باید آماده باشیم که صلح را از دست ندهیم.

ما هم‌چنین در مورد نقش رژیم ایران در حوزه‌های مختلف گفتگو کردیم. اعمال رژیم ایران به‌ویژه دخالتهای آن در منطقه و سلطه‌جویی و جاه‌طلبیهای اتمی آن موجب نگرانی است.
فرانسه خواستار حفظ توافق اتمی است تا مانع از گسترش تسلیحات اتمی ‌شود.
فرانسه از اصلاحات اقتصادی 2030عربستان سعودی حمایت کند و ما همکاریهای مشترکمان را در این حوزه تقویت خواهیم کرد.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز گفت:
بحران لبنان اساساً به حزب‌الله بر می‌گردد. حزب‌الله لبنان را به گروگان گرفته است. حزب‌الله به‌دنبال کنترل لبنان و مختل کردن روند سیاسی است. حزب‌الله ابزاری در دست سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران از حزب‌الله برای گسترش قدرت و نفوذ خود در لبنان و بحرین و سایر کشورها استفاده می‌کند.
اگر لبنان موفق به کاهش نفوذ حزب‌الله شود در ‌آن صورت وضع بسیار بهتری پیدا می‌کند.
برای لبنان اگر وضع موجود ادامه یابد هرچه بیشتر بی‌ثباتی را تجربه خواهد کرد و ما به هر ترتیب باید با این وضع برخورد کنیم. یک اجماع نظر در سطح جهانی وجود دارد که حزب‌الله یک سازمان تروریستی شناخته شده است و این سازمان باید خلع‌سلاح شود و نباید در حیطه کار دولت لبنان عمل کند.

عادل الجبیر افزود: درگذشته حزب‌الله می‌توانست استفاده از سلاح را برای مقاومت توجیه کند ولی این مقاومت ربطی به جنگ در کنار حوثی‌ها در یمن ندارد! اعمال منفی حزب‌الله منطقه را در خدمت منافع رژیم ایران بی‌ثبات می‌کند. دبیرکل حزب‌الله تأیید کرده است که نانی که می‌خوریم و لباسی که می‌پوشیم از ایران دریافت می‌کنیم! این دلیل اصلی است که چرا لبنان یک مشکل است. باید راه‌حل و ابزاری برای حل این مشکل پیدا کرد. این تلاش باید توسط تمامی طرف‌هایی که دوستدار لبنان هستند انجام شود. آنها باید گام به جلو بگذارند تا لبنان حاکمیت و ثبات خود را بهبود بخشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7735b92f-aa58-4b01-8d55-f15be4734d8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات