728 x 90

ولید فارس: یک همبستگی بین‌المللی علیه رژیم ایران وجود دارد

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس

 

ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در زمان رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز درباره اثرگذاری تحریمها و تشکیل بزرگترین ائتلاف برعلیه موشکی رژیم گفت: یک همبستگی بین‌المللی بر علیه این رژیم وجود دارد.

فارس در پاسخ به سؤال خبرنگار که درباره اثرگذاری تحریمها و فراخوان ترامپ می‌گوید: این تاثیر خواهد داشت.

این به‌طور واقعی همان اقداماتی است که دولت اوباما نمی‌خواست (در آن باره) با رژیم ایران رویارویی کند و در واقع توافقی را امضا کرد که میلیاردها دلار به ایرانیها داد.

اما در حال حاضر دولت تلاش دارد یک اتحاد وسیعی را تشکیل دهد که به‌طور واقعی ایران را منزوی کند،(البته، نه آن انزوایی که ظریف تلاش می‌کند که در رابطه با آن صحبت کند).

دومین موضوعی که خیلی مهم است این است که این تحریمها در داخل ایران تاثیراتی را به‌وجود آورده است.

مگر این تظاهرات را که در ۸ الی ۹ماه گذشته در مناطق (کوچک و بزرگ) در جریان بوده است را نمی‌بینیم.

این (اقدامات) جواب دارد و نیاز به کار بیشتر در آینده دارد.

 

بزرگترین ائتلاف علیه رژیم ایران

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که جواد ظریف می‌گوید این ایالات متحده است که منزوی شده است، افزود: من فکر می‌کنم که ایالات متحده آمریکا در حال ساختن، بزرگترین ائتلاف علیه موضوع موشکی است.

از فرانسه، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله روسیه در رابطه با موضوع موشکها، درخواست کرده است.

یک همبستگی بین‌المللی بر علیه این رژیم وجود دارد.

اما توجه کنید که ”ظریف“ به کمپانیهای اروپایی اشاره کرده است که از ایران خارج شده‌اند.

این نشانه همبستگی با ایران نیست، و کمپانیهای بیشتری در حال خارج شدن از ایران هستند، و همچنین کشورهای خلیج، و بسیاری از کشورهای عربی.

اگر شما به این (صحنه) به‌طور استراتژیکی نگاه کنید،بسیاری از کشورها مانند ژاپن و به‌زودی برزیل بعد از انتخاباتش، پشتیبانی بسیار بیشتری را از مواضع آمریکا، نسبت به آنچه که ظریف تصورش را هم می‌کرد، به‌عمل آورده‌اند.

 

بیشتر بخوانید

ولید فارس: راه‌حل تهدید اتمی رژیم ایران، تغییر رژیم است

ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در زمان رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی پیامی گفت: راه‌حل تهدید اتمی رژیم ایران، نه تشدید ساختارهای اتمی این رژیم بلکه تغییر رژیم است و غیراتمی شدن ایران به‌دست مردم ایران است.

وی همچنین کسانی که بایستی به خشم آمده باشند رژیم ایران و تروریستها هستند. این خبر بدی برای آنهاست.

 

ولید فارس: اپوزیسیون قدرتمند در داخل ایران

دکتر ولید فارس مشاور سابق در سیاست خارجی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس‌ نیوز درباره قبول تحریمها توسط کشورهای اروپایی گفت:‌ متحدان ما و تقریباً متحدان اروپایی ما که در توافق اتمی رژیم ایران شرکت داشتند آنها با یک مشکل بزرگ مواجهند. شرکتهای چندملیتی در دوران باراک اوباما منافع اقتصادی بسیاری در ایران داشتند. دولت دونالد ترامپ آن‌را تغییر داد زیرا ما دیدیم که این توافق علیه منافع امنیت ملی ما و علیه منافع ملی دوستانمان است.

وی افزود:‌ آنها دو چیز را می‌دانند اول از همه این‌که شرایط منطقه تغییر جهت داده و اعراب و کشورهای مسلمان اکنون با رژیم ایران مواجهند در داخل ایران هم شما یک اپوزیسیون قدرتمند دارید که این تظاهراتها را داشتند. برای همین اروپاییان می‌دانند که زمان زیادی برای معامله با رژیم ایران ندارند برای همین است که می‌خواهند منافعشان را حفظ کنند.

 

ولید فارس: انتخاب جان بولتون یک خبر بد برای رژیم ایران و گروه‌های بنیادگرا است

ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در زمان بسیج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه ۳فروردین ۹۶درباره انتخاب جان بولتون به‌‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:‌ جان بولتون دارای احترام زیادی در بین همه طرفهای آمریکایی و حتی در بین مخالفان فکری خود است. انتخاب وی یک خبر خوش برای همه هم‌پیمانان آمریکا و کشورهای عربی و یک خبر بد و منبع نگرانی برای رژیم ایران و گروههای‌ بنیادگرا است.

ایلاف وابسته به عربستان روز جمعه سوم فروردین ۹۷با درج این خبر به‌نقل از ولید فارس افزود: جان بولتون فهم عمیقی نسبت به خطراتی که رژیم ایرانی ایجاد می‌کند دارد.

 

دکتر ولید فارس: رژیم ایران از نقش مجاهدین در قیامها وحشت دارد

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی طی مقاله‌یی در دیلی کالر گفت: جاه‌طلبی اتمی رژیم ایران تنها با تغییر این رژیم به دست مجاهدین خلق ایران حل و فصل می‌شود. بخشهایی از مقاله وی را در سایت دیلی کالر می‌خوانیم:

دکتر ولید فارس:

همه ما باید امیدوار باشیم که رهبران غرب با فعالیتهای رژیم ایران که تمامی جهان را نه فقط برای ۵سال یا ۱۰سال بعد تهدید می‌کند بلکه در همین لحظه تهدید می‌کند، برخورد کنند.

در میان رهبران اروپا، ماکرون توجهات را به ضرورت محدود کردن برنامه موشک بالستیک رژیم ایران جلب کرده است، برنامه‌یی که به بی‌ثباتی منطقه دامن می‌زند. ماکرون همچنین آشکارا در رابطه با خطری که رژیم ایران در سوریه دارد صحبت می‌کند... بیزاری ترامپ نسبت به توافق اتمی و تعهد ماکرون به مقابله با دخالت رژیم ایران در سوریه به‌وضوح بر مبنای درک درست مشابهی است که از این رژیم دارند. می‌توان گفت، هر دو نفر به‌نظر می‌رسد تشخیص داده‌اند که تا وقتی رژیم ایران دستخوش تغییر نشود، رویکرد آن تغییری نخواهد کرد. تا وقتی این رژیم بر سرکار است موضوع اتمی هرگز حل نخواهد شد.

دکتر ولید فارس می‌افزاید: حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران در ۲ژانویه به ماکرون تلفن زد و از دولت فرانسه خواست تا سازمان مجاهدین خلق، جنبش اصلی اپوزیسیون ایران را که در فرانسه حضور دارد و طبق گزارشات نقش قابل توجهی در گسترش تظاهراتهای ضددولتی در ماههای اخیر داشته است، را سرکوب کند. ماکرون این درخواست روحانی را رد کرد و این بیانگر زمینه مشترکی است که رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا دارند. ‌قیام داخل ایران به‌طور ویژه برای ماکرون حائز اهمیت شده است. یک هفته بعد از این تماس تلفنی خامنه‌ای سخنرانی کرد و به صراحت به‌خاطر طراحی و راه‌اندازی این تظاهراتها را ناشی از اقدامات مجاهدین خلق دانست که صراحتاً به تغییر رژیم فراخوان می‌دهند.

در ماه مارس، در مراسم نوروز به‌ مناسبت سال جدید ایران، مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران طی یک سخنرانی از جوامع فعال ایرانی خواست تا امسال را به «سالی مملو از قیام ها» تبدیل کنند. آخرین تظاهراتها نشان می‌دهد که هم‌اکنون به سوی این هدف پیشرفت وجود داشته است. چیزی که رجوی پیش‌بینی کرد نهایتاً منجر به پیروزی بر رژیم آخوندی خواهد شد، رژیمی که به‌طور گسترده‌یی مورد تنفر است. هنگامی‌که این پیروزی فرا برسد آن موقع است موضوع جاه‌طلبیهای اتمی تهران به‌طور نهایی حل و فصل می‌شود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fe7897d-7588-4568-8b45-0324c1396feb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات