728 x 90

تشدید دخالتهای جنگ‌افروزارنه و تروریستی پاسداران در منطقه، ضرورت اخراج سپاه از منطقه را مضاعف می‌کند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
نقش سپاه پاسداران در حمله به کرکوک و شهرهای مختلف کردستان عراق که باعث آواره شدن شمار بالایی از مردم این منطقه شده است یکبار دیگر نقش خرابکارانه سپاه در بحرانهای منطقه‌یی را بنمایش گذاشت. فرمانده تیپ دوم نیروهای پیشمرگه در کرکوک روز یکشنبه ۱۵اکتبر اعلام کرد «ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی تنها کسانی نیستند که به ما حمله می‌کنند. ما صددرصد اطلاع دقیق داریم که نیروهای سپاه پاسداران نیز در میان آنها حضور دارند.» پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده جنایتکار نیروی تروریستی قدس از چند روز پیش در سلیمانیه و بغداد و دیگر مناطق عراق به توطئه و طراحی برای آن مشغول بود.

سفیر سابق آمریکا در عراق زالمی خلیلزاد روز ۱۱اکتبر، چند روز قبل از حمله در یک توئیت گفت: «Quds Force Commander Soleimani is in Iraq and pushing Hashtis to attack Kirkuk» فرمانده نیروی قدس سلیمانی در عراق است و برای حمله به کرکوک فشار می‌آورد».

گزارشهای خبری و عکسها و فیلمهای منتشر شده از حضور هادی عامری و ابو مهدی مهندس دو مزدور نیروی قدس در حمله به کرکوک حکایت می‌کند. در این رابطه زالمی خلیلزاد نوشت «میلیشیاهای تحت الحمایه سپاه به سرکردگی تروریست مهدی مهندس حمله به کرکوک را شروع کرده‌اند.» و «گزارشات موثق حاکی است که نیروهای بسیج مردمی در حال استفاده زا تانکهای آبراهام هستندکه توسط آمریکا در اختیار نیرویهای عراقی قرار داده شد»

خلیلزاد سؤال کرد «آیا ما نباید این تانکها را از کار بیاندازیم تا از استفاده آنها توسط دست نشاندگان نیروی قدس جلوگیری کنیم». (توئیت ۱۶اکتبر ۲۰۱۷)

اسناد و گزارشهای مزدوری این دو تروریست از دهه ۷۰توسط مقاومت ایران افشا‌ شده است. اسامی هر دو مزدور در لیست ۳۲۰۰۰تن از مزدوران عراقی سپاه پاسداران قرار دارد که در ۶بهمن ۱۳۸۵توسط مقاومت ایران افشا شد.

سناتور مک‌کین طی بیانیه‌یی گفت: «من به‌طور خاص نگران گزاشات مطبوعاتی هستم که نیروهای ایرانی و تحت الحمایه ایران بخشی از این حمله هستند».

ایرج مسجدی سفیر فعلی رژیم در عراق نیز از فرماندهان اصلی نیروی قدس سپاه می‌باشد. وی در ۳۰سال گذشته همواره نقش کلیدی در عملیات تروریستی رژیم به‌ویژه در عراق و سوریه ایفا کرده و نقش مهمی در سازماندهی و فرماندهی حشدالشعبی داشته است.

همزمان روز ۱۷اکتبر ۲۰۱۷پاسدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم به‌منظور تشدید دخالتهای پاسداران در سوریه وارد این کشور شد و با بشار اسد و دیگر سردمداران رژیم دمشق دیدار کرد.

گسترش تجاوزکارایهای سپاه در عراق و سوریه، ضرورت اقدامات عملی برای خلع‌ید از سپاه پاسداران از سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه را که لازمه نامگذاری تروریستی پاسداران است مضاعف می‌کند.

گزارش زیر یک نگاه اجمالی به پرونده سیاه سپاه پاسداران است که از ابتدا برای سرکوب داخلی و صدور تروریسم دو پایه بقای رژیم تشکیل شد.

جنگ‌افروزی و تروریزم در منطقه
جواد منصوری (اولین فرمانده سپاه پاسداران در سال ۱۳۵۸و معاون وزارت‌خارجه رژیم در سال ۱۳۶۰) در مصاحبه اختصاصی با فصلنامه رمز عبور (شماره ۲۰ژوئن ۲۰۱۶) وابسته به باند خامنه‌ای گفت: «کمک به نهضتها از همان ســال ۱۳۵۸شــروع شده بود و اینها به قسمت آقای رفیقدوست که واحد تدارکات ســپاه بود، بعضــاً مراجعه می‌کردند و پول، ســلاح و جا می‌گرفتند.» وی افزود «از فروردین سال ۱۳۶۰دفتر نهضتها رســما در سپاه به وجود آمد... در سال ۱۳۶۰شهید رجایی سرپرســت وزارت‌خارجه بود و من معاون ایشان بودم و جلســات مرتبی داشتیم. در یکی از جلسات به ایشان عرض کردم هشت دستگاه داریم که از دولت برای فعالیتهای صدور انقلاب پول می‌گیرند. شما به‌عنوان نخست‌وزیر مسئولان این هشت دستگاه را جمع و یــک نفر را تعیین کنید و بگویید من بودجه را دســت این فرد می‌دهم و او تقســیم می‌کند و همه باید در قبال او جوابگو باشــند.» وی در مورد کنترل سپاه روی سیاست خارجی رژیم گفت: «یکســری از مسائل سیاســت خارجی هنــوز در وزارت‌خارجه نیســت. مثلاً پرونده عراق، لبنان، افغانستان، زمان اوج قضایای بوسنی و پرونده بوسنی. بعضیها از جمله آقای (عباس) عراقچی (معاون وزیر خارجه فعلی دولت روحانی و نفر اصلی تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای) ســابقه نیروی قــدس را دارند و نیروی قدس آنهــا را به وزارت‌خارجه معرفی کرده است. اصلاً عضو آنجا هســتند؛ یعنی الآن سفیر ما در عراق و ســفیر قبلی عضو نیروی قدس هستند. لبنان و سوریه همینطور. ... (نیروی قدس) به نوعی تکامل یافته واحد نهضتهاســت. به این معنا علاوه بر کاری که آنها می‌کنند، اینها یک مقدار به‌صورت کلان برنامه ریــزی میکننــد و حتی ممکن اســت برای دســتگاههای مختلف کشور وظایفی را مشخص کنند که مثلاً رادیو و تلویزیون! تو این مسائل را درباره عراق بگو یا نگو. قبلاً این طور نبود. یا مثلاً دانشگاه! این تعداد نیرویی را کــه به تو معرفی می‌کنیم بپذیر و ثبت نام کن که اینها بیایند و اینجا درس بخوانند. اینها نیروهای ما هســتند و بعدًاً با آنها کار داریم.»

سپاه علاوه بر جنگ هشت ساله ایران و عراق در شعله ورکردن، گسترش یا استمرار چندین جنگ بزرگ دیگر در خاورمیانه مانند جنگ در عراق، سوریه، یمن، لبنان نقش اصلی را دارد که ابعاد تلفات و آوارگان آنها بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.

در عراق بعد از ۲۰۰۳به‌خاطر مداخله مستقیم سپاه و شبه‌نظامیان مزدورش، صدها هزار تن کشته و چند میلیون نفر آواره شده‌اند.

در سوریه بعد از ۲۰۱۱بیش از ۵۰۰هزار تن کشته شده و بیش از نیمی از جمعیت کشور آواره شده‌اند.

در جنگ یمن هزاران نفر کشته شده و مطابق گزارش سازمان ملل سه میلیون نفر آواره شده‌اند.

سپاه در بحرین، مصر، فلسطین، اردن، افغانستان، عربستان، ترکیه، امارات، کویت، پاکستان، آذربایجان و ارمنستان دخالتهای فعالانه تروریستی و بنیادگرایانه دارد یا به تشکیل شبکه‌های جاسوسی و تروریستی و ارسال سلاح به این کشورها مبادرت می‌کند.

یکی از صدها عملیات تروریستی نیروی قدس انفجار در مقر تفنگداران آمریکایی در شهر خبر عربستان در روز ۲۵ژوئن ۱۹۹۶است که در اثر آن ۱۹آمریکایی کشته شده و حدود ۴۰۰تن زخمی شدند. این عملیات تحت فرماندهی سرتیپ پاسدار احمد شریفی فرمانده نیروی ۶۰۰۰سپاه قدس انجام شد.

سرکوب مردم
سپاه پاسداران در طی ۳۸سال گذشته بیشترین نقش را در سرکوب داخلی از جمله سرکوب خونین قیام دانشجویان در تهران سال ۱۳۷۸ (۱۹۹۹) و قیام سراسری سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) به عهده داشته است. بعد از قیام، در ماه اکتبر ۲۰۰۹سپاه برای افزایش قدرت سرکوب و کنترل مردم معاونت اطلاعات خود را تبدیل به یک سازمان مستقل موسوم به سازمان اطلاعات سپاه کرد. سازمان اطلاعات سپاه به یک سازمان مخوف تبدیل شده که در دستگیری و شکنجه و اعدام و ترور مخالفان و در جاسوسی حتی علیه باندهای درون رژیم بیشترین نقش را دارد.

سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸) سازماندهی کل تشکیلات خود را برای مقابله با خیزشهای مردمی تغییر داد چرا که طبق ارزیابی سپاه، بیشترین تهدید را از ناحیه قیام مردم می‌دانست و در این رابطه برای هر استان یک فرماندهی مستقل تشکیل داد که قادر به کنترل مردم و سرکوب قیامهای عمومی باشد.

در جریان تظاهرات و اعتراضات مردمی در ایران به‌ویژه در قیام سال ۲۰۰۹، نیروهای سپاه و بسیج و لباس‌شخصی‌ها، با بیرحمی و وحشیگری، معترضان، به‌ویژه جوانان و زنان را مورد ضرب ‌و شتم و اهانت و شلیک قرار داده و گروه زیادی را به‌قتل رسانده، زخمی کرده یا مورد بازداشت و شکنجه قرار دادند.

سرتیپ پاسدار حسین همدانی در قیام ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) فرماندهی سپاه تهران بزرگ و فرماندهی قرارگاه ثارالله (مرکز هماهنگی کل ارگانهای سرکوبگر در تهران) را تا زمان اعزام به سوریه در ۱۳۹۰ (۲۰۱۱) به‌عهده داشت. وی که از بالاترین فرماندهان سپاه بود در اکتبر ۲۰۱۵در سوریه کشته شد. در آخرین مصاحبه‌اش با نشریه «جوان همدان» در ژوئن ۲۰۱۵اعتراف کرد که طراحی سرکوب مردم تهران در قرارگاه ثارالله انجام شده و اضافه می‌کند که در جریان قیام، ۵هزار نفر که بقول خودش از اراذال و اوباش بوده‌اند شناسایی کرده و آنها را در ۳گردان سرکوب بسیج سازماندهی کرده و می‌افزاید که برای سرکوب مردم «باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای‌کار بیاوریم.»

چپاول اموال مردم ایران
سپاه پاسداران با پشتیبانی خامنه‌ای مفاصل اصلی اقتصاد ایران در عرصه‌های مختلف را در کنترل دارد و میلیاردها دلار درآمد خارج از کنترل ارگانهای رسمی به دست می‌آورد که علاوه بر بودجه رسمی صرف طرحهای سرکوبگرانه و تروریستی می‌کند. به‌عنوان نمونه قرارگاه خاتم‌الانبیاء پاسداران با بیش از ۸۰۰شرکت ثبت شده در ایران و خارج، بخشهای گسترده‌یی از اقتصاد کشور را در دست دارد.

حسن روحانی در ۲۹فروردین ۱۳۹۶گفته بود در دوره او «بودجه بنیه دفاعی نسبت به آغاز این دولت ۱۴۵% رشد داشته است» که بیشترین بخش آن به سپاه و برنامه‌های موشکی و تأمین هزینه جنگ سوریه و عراق، ارسال سلاح برای حوثی‌ها و تأمین مالی شبه‌نظامیان جنایتکار اختصاص یافته است.

مطابق گزارشات درونی سپاه پاسداران رژیم به مزدوران عراقی و افغانی و پاکستانی و لبنانی اعزامی به سوریه ماهانه بیش از ۴/۲میلیون تومان (معادل ۶۰۰دلار) حقوق ماهانه می‌دهد. این در حالیست که حداقل حقوق کارگران در ایران یک میلیون تومان است که اکثر آنها همین حقوق ناچیز را برای مدتهای طولانی دریافت نمی‌کنند.

انزجار عمومی از پاسداران در داخل و خارج ایران
سپاه پاسداران چه به‌خاطر سرکوبگری داخلی و چه دخالتهای خارجی مورد تنفر مردم ایران قرار دارد. یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در یک جلسه انتخاباتی رژیم در ۲اردیبهشت ۱۳۹۶خطاب به یکی از مبلغین سپاه گفت: «تئوری شما، تئوری ترور و وحشت و صدور سلاح و جنگ و حمایت از بشار اسد دیکتاتور و خونریز است. ... آری، تئوری شما، بازی‌کردن با احساسات ملی و مذهبی مردم و دفاع از حرمهای وجود نداشته حمص و ادلب است... . آری گفتمان شما، بالا رفتن از سفارت کشورهاست، تئوری شما، خرج کردن بودجه مملکت برای حزب‌الله لبنان است، که به اعتراف خود حسن نصرالله، سلاح، معاش، خورد و خوراک، حتی لباسهای‌شان را از بودجه مردم ایران تأمین می‌کنند»

در بسیاری از تظاهرات اخیر در داخل کشور مردم به‌جان آمده که رژیم از پرداخت ماهها حقوق عقب افتاده‌شان خودداری کرده شعار می‌دهند که «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن»

روز یکشنبه ۲۳مهر ۱۳۹۶هزاران تن از مردمی که اموالشان توسط مؤسسات وابسته به سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر غارت شده است، در خیابانهای مرکزی تهران دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند و شعار می‌دادند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی، مرگ بر این ظلم، مرگ بر این ظلم»، «کشور ما دزدخونه ست، توی جهان نمونه ست»

در یک گزارش درونی رژیم از لبنان در سپتامبر ۲۰۱۷، آمده است: حضور سپاه و حزب‌الله در سوریه از بعد استراتژیکی ضرر و زیانهای کلانی برای حزب‌الله و جمهوری اسلامی و کل شیعیان خواهد داشت. مردم لبنان و پناهندگان سوری در لبنان تماماً علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله هستند. ... ما در سوریه ۳۰سال کار کردیم و سرمایه‌گذاری کردیم و هزینه‌های کلانی کردیم. الآن تماماً دود شده و همه در اثر این جنگ از بین رفت و مردم سوریه نسبت به ایران بد بین شدند.»

اقدامات ضروری
از آنجایی که سپاه پاسداران عامل اصلی سرکوب و کشتار در ایران و بحران در منطقه است و به همین دلیل در لیست تروریستی قرار داده شده است، یک رشته اقدامات عملی از جمله موارد زیر ضرورت فوق‌العاده بالایی دارد:
اعمال تحریمهای همه‌جانبه علیه سپاه پاسداران و طرف حسابهای داخلی و خارجی آن و فرماندهان و گروه‌های مزدور

اخراج پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور از عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه

ممانعت از سفر پاسداران و سرکردگان آن مانند قاسم سلیمانی به کشورهای منطقه و اخراج سرکردگان سپاه از کشورهای منطقه تحت هر عنوانی مانند پاسدار ایرج مسجدی سفیر رژیم در عراق

جلوگیری از ارسال تسلیحات و نیروهای رژیم به کشورهای منطقه از طریق زمینی یا هوایی یا دریایی و اعمال تحریم بر شرکتهای هوایی رژیم که در انتقال نیرو و سلاح به کشورهای منطقه دست دارند.

ممانعت از دسترسی رژیم ملایان به‌ویژه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به سیستم جهانی بانکی به‌خاطر نقش آنها در تروریسم بین‌المللی

شورای ملی مقاومت ایران – کمیسیون خارجه
۲۳اکتبر ۲۰۱۷
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43c63793-ff56-4ef1-88f2-f580d741fb33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات