728 x 90

شمار پناهجویان سوری در ترکیه از ۳میلیون نفر فراتر رفت

پناهجویان سوری در ترکیه
پناهجویان سوری در ترکیه
به گزارش اداره کل مهاجرت ترکیه، تعداد مهاجران سوریه در این کشور به 3میلیون و 208هزار و 131نفر رسیده است.

تعداد پناهجویان سوری در ترکیه در سپتامبر سال گذشته 2میلیون و 834هزار و 441نفر بود. از این تعداد 511هزار و 380تن در استانبول و 171هزار و 434تن در ازمیر زندگی می‌کنند».

بیشتر بخوانید:‌

محرومیت کودکان سوری از کمکهای انساندوستانه
هیومن رایتس واچ اعلام کرد:‌ از میلیونها دلاری که قرار بود برای کمک به کودکان پناهنده سوری در مدارس ترکیه، اردن و لبنان داده شود مبلغ کمی به آنها رسیده است.

اسکای نیوز 27شهریور 96: هیومن رایتس واچ در گزارشی ۵۵صفحه‌یی این سؤال را مطرح کرده است: میلیونها دلار که قرار بود به پناهندگان سوری در ترکیه، اردن و لبنان داده شود کجا رفته است؟

این سازمان اختلاف بزرگی میان مبالغی که در اجلاس لندن در فوریه گذشته مشخص شد با مبالغی که به کشورهای میزبان پناهندگان رسیده مشاهده کرده است.

در اجلاس لندن، کشورهای شرکت‌کننده توافق کردند باید کودکان سوری با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به امکانات مناسب آموزشی دسترسی داشته باشند.

کشورهایی که در این رابطه کمک مالی کردند عبارت بودند از: اتحادیه اروپا، آمریکا، آلمان، انگستان، نروژ و ژاپن. این کشورها در مجموع مبلغی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار را برای آموزش کودکان سوری در داخل سوریه و در کشورهای میزبان آنها اختصاص دادند. این کشورها توافق کردند مبلغ ۲۵۰میلیون دلار به اردن، ۳۵۰میلیون دلار به لبنان و ۷۴۲میلیون دلار به ترکیه بپردازند.

این چیزی بود که در اجلاس لندن تصویب شد. ولی با شروع سال تحصیلی جدید به اردن ۱۷۰میلیون دلار، به لبنان ۱۸۰میلیون و به ترکیه ۱۱۰میلیون دلار پرداخت شد.

در میان کشورهای کمک کننده اتحادیه اروپا ۷۷۵میلیون دلار به پناهندگان سوری کمک کرده بود. آمریکا گفت که در سال مالی ۲۰۱۶یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار را برای سوریه و کشورهای منطقه اختصاص داده است ولی روشن نیست چه میزانی از این پولها برای کودکان پناهنده سوری ارسال شده است.

برای کمک به پناهندگان سوری آلمان متعهد شده بود ۲۵۰میلیون دلار، انگلستان نزدیک به ۸۲میلیون دلار، نروژ ۳۲میلیون دلار و ژاپن ۲۵میلیون دلار بپردازند.

میان مبالغی که این کشورها متعهد به پرداخت آن شده بودند و مبالغی که به کشورهای میزبان پناهندگان سوری رسیده اختلاف وجود دارد. این اختلاف موضوع سؤال سازمان هیومن رایتس واچ شده است.

این در حالی است که نزدیک به ۵۳۰هزار کودک پناهنده سوری در این سه کشور وجود دارند ولی نمی‌توانند به مدرسه بروند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/baa06f3b-04e4-4aba-8191-1ea0fe1cb19c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات