728 x 90

طرح امانوئل ماکرون برای آینده اتحادیه اروپا

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای 'از نو بنیان نهادن' اتحادیۀ اروپا ارائه کرد.

وی در آمفی‌تئاتر اصلی دانشگاه تاریخی سوربن حضور یافت و بعد از شرح چند 'طرح کلیدی' به پرسش‌های گروهی از دانشجویان فرانسوی و خارجی پاسخ گفت.

هدف ماکرون دستیابی به نقشۀ راهی برای ده سال آیندۀ اتحادیۀ اروپاست.

به عقیدۀ رئیس‌جمهور فرانسه، اتحادیۀ اروپا با پذیرفتن عجولانۀ چندین کشور به درون خود و جهت‌گیری سریع به سوی روند جهانی شدن و هم‌چنین به‌دلیل گرفتار ماندن در بوروکراسی و نظام اداری سنگین و مقررات دست و پاگیر، دچار فرسودگی و ناکارآیی شده است.

ماکرون به‌ویژه بر اهمیت پنج حوزۀ بزرگ تأکید کرد: جهان دیجیتال، آب و هوا، امنیت و دفاع، مسأله مهاجرت و بالاخره اقتصاد و بازرگانی.

با این‌حال رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد انتظار ندارد همۀ کشورهای عضو اتحادیه به اتفاق با تمامی پیشنهادها موافق باشند. به‌عنوان مثال، او گفت که در مورد پذیرش مهاجران، هر کشور اروپایی که مایل باشد باید تعداد پذیرش‌ها را افزایش دهد و منتظر تصمیم دیگران نشود.

ماکرون پیشنهاد داد که 'عوارض کربن' در تمامی اتحادیه و در مرزهای آن به اجرا گذاشته شود. 'عوارض کربن' که در جهت کاهش صدور گاز کربنیک طراحی شده، می‌تواند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به هر تولیدکنندۀ این گاز تعلق گیرد.

رئیس‌جمهور فرانسه خواهان تشکیل یک نظام دفاع مشترک اروپایی تا سال ٢٠٢٠ است. او هم‌چنین در جهت تأمین امنیت اروپا پیشنهاد ایجاد یک 'آکادمی اروپایی اطلاعات' را مطرح کرد، با این هدف که همۀ کشورها بتوانند به شکلی مفیدتر از اطلاعات یکدیگر بهره ببرند.

امانوئل ماکرون تأکید کرد منطقۀ یورو باید قلب اقتصادی قارۀ اروپا باشد. او پیشنهاد کرد که پروژه‌های متعدد و گستردۀ اروپایی به‌طور مشترک و به‌خصوص با یک بودجۀ یگانۀ اروپایی به اجرا گذاشته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6aba352-19be-43a9-867f-0cee06f915c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات