728 x 90

وزیرخزانه‌داری آمریکا: از امروز مؤسسه‌های مالی باید بین آمریکا و کره شمالی یکی را انتخاب کنند

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه 30شهریور به‌منظور فشار به کره شمالی، مسیر تحریمها، علیه کمپانیها خارجی که دارای معاملات تجاری با این کشور هستند را هموار کرد.

خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود:‌ در اقدامی که تنگتر کردن حلقه اقتصادی علیه رژیم کره شمالی محسوب می‌شود، دونالد ترامپ گفت او فرمان اجرایی را امضا کرده است. فرمانی که اجازه تحریمها علیه ”افراد و کمپانیهایی که معاملات تجاری با کره شمالی را تأمین مالی و تسهیلاتی می‌کنند“ را مهیا می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این اقدام می‌تواند بانکهای چینی و صادرکنندگان روسی را مجبور سازد که بین داشتن معاملات تجاری با کره شمالی یا رفتن در لیست سیاه آمریکا یکی را انتخاب کنند.

دونالد ترامپ گفت: ”فرمان اجرایی جدید ما منابع درآمدی را که تلاشهای کره شمالی را تأمین مالی می‌کرد را، قطع می‌کند.“

روز پنجشنبه و ساعتهایی بعد از فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه کره شمالی، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، جزئیات بیشتری از تحریمهای جدید آمریکا علیه پیونگ یانگ ارائه کرد و گفت از امروز به بعد، مؤسسات مالی بین‌المللی بین روابط بانکی با آمریکا و روابط بانکی با رژیم کره شمالی باید یکی را انتخاب کنند و نمی‌توانند با هر دو رابطه داشته باشند.

وی تحریمهای جدید را هدفمند و بسیار قابل‌توجه خواند و گفت مؤسسات مالی بین‌المللی، نباید تأمین منابع مالی برای برنامه موشکی و هسته‌یی کره شمالی را تسهیل کنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت، کره شمالی مدت زیادی است که با فرار از تحریم‌ها، به رفتارهای مخرب خود از جمله تهدید همسایگانش ادامه داده است. استیون منوچین کشورهای دیگر را به قطع روابط اقتصادی با کره شمالی فراخواند و از روسیه نیز خواست اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.

وی افزود: روز پنجشنبه با مقامهای بانک مرکزی چین گفتگوهای محرمانه‌ای داشته است و نسبت به همکاری آنها با آمریکا برای افزایش انزوای کره شمالی ابراز امیدواری کرد و گفت که تحریمهای جدید آمریکا مشمول اقدامات گذشته نمی‌شود و تخلفات آتی را هدف قرار می‌دهد.

تحریمهای جدید آمریکا علاوه بر تحریم‌هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدامات موشکی و هسته‌یی این کشور در نظر گرفته است و طیف مختلفی از اقدامات را شامل می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f55ad00d-48f4-41b8-bc2f-5c49ce380e1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات