728 x 90

اعدام دو زندانی در اردبیل و فراخوان به نجات ۲۵جوان در نوبت اعدام در همین زندان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
برخی از محکومان به هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸سال سن داشتند

مقاومت ایران به اقدام فوری برای نجات ۲۵زندانی محکوم به اعدام در بند جوانان زندان مرکزی اردبیل به عموم مراجع بین‌المللی به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران، و همه مدافعان حقوق کودکان و نوجوانان فراخوان می‌دهد.

بنا‌ به گزارشهای رسیده از ۱۷۰زندانی محبوس در این زندان ۲۵نفر محکوم به اعدام هستند. حکم برخی از آنها توسط دیوان عالی آخوندها تأیید شده است. برخی از آنها در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸سال داشتند.

در همین حال، صبح روز دوشنبه ۲۷شهریور؛ شاهین پارسا جو ۲۳ساله و یک مرد ۴۰ساله در زندان اردبیل اعدام شدند. شاهین پارساجو به اتهام سرقت به سه سال زندان محکوم شده بود، اما دژخیمان پس از یک درگیری در زندان پرونده جدیدی برای او تشکیل داده و او را به اعدام محکوم کردند. این زندانی در حالی که دستان و پاهایش در زنجیر بود بدار آویخته شد. به دستور دادستان جنایتکار اردبیل دژخیمان زندان مرکزی اردبیل به‌منظور تشدید فضای ارعاب ۵۰تن از زندانیان را به اجبار به صحنه اعدام بردند تا شاهد اعدام این قربانیان باشند.

در همین حال دست‌کم شش تن از زندانیان زندان گوهردشت کرج که روز یکشنبه ۲۶شهریور به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شده‌اند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷شهریور ۱۳۹۶ (۱۸سپتامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5621bdf1-4b2d-4fbc-8026-9fc3cf36559a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات