728 x 90

اپوزیسیون سوریه: دی‌میستورا بی‌طرفی خود را از دست داده است

ریاض حجاب
ریاض حجاب
ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات، به اظهارات استفان دی‌میستورا فرستاده ملل‌متحد به سوریه پاسخ گفت و این اظهارات او را بررسی نشده توصیف کرد.
وی گفت: دی‌میستورا بی‌طرفی خود را از دست داده و تبدیل به یک طرف شده است.

حجاب طی اطلاعیه‌یی در روز پنجشنبه 16شهریورماه 96 گفت: صحبت دی‌میستورا بازتاب شکست میانجیگری ملل‌متحد در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و احترام به التزامات آن در مقابل جامعه جهانی است.

محمد صبرا مذاکره‌کننده ارشد اپوزیسیون در ژنو به نوبه خود ابراز عقیده کرد که دی‌میستورا مانند یک ژنرال روسی سخن می‌گوید. وی گفت، دی‌میستورا ویژگی خود به‌عنوان یک میانجی بین‌المللی را از دست داده و دیگر قابل‌قبول نیست، چرا که وی بیطرفی خود را از دست داده و تبدیل به یکطرف شده است.
وی هم‌چنین از دبیرکل ملل‌متحد خواستار اقدام در قبال این جانبداری شد.
صبرا گفت: دی‌میستورا تلاش کرده است، گزارش سازمان ملل مبنی بر استفاده رژیم اسد از گاز سارین در خان شیخون را بپوشاند.

در همین راستا روز چهارشنبه، منذر ماخوس سخنگوی هیأت عالی مذاکرات سوریه طی اظهاراتی به تلویزیون الحدث در پاسخ به اشاره تلویحی دی‌میستورا به این ضرورت که اپوزیسیون باید به شکست اعتراف کند و در ادامه برای آشتی به جلو حرکت نماید، تأکید کرد، اپوزیسیون سوریه، برای پایان دادن به جنگ و به‌عنوان یک حداقل، به انتقال سیاسی پایبند است.
ماخوس تأکید کرد که اپوزیسیون سوریه قاطعانه موضوع تشکیل حکومت فراگیر را محکوم می‌کند. وی گفت، این رژیم اسد است که این ایده را مطرح می‌نماید.

دی‌میستورا روز چهارشنبه گفته بود، اپوزیسیون سوریه باید قبول کند که در جنگی که شش سال و نیم با بشار اسد ادامه داشته، پیروز نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/867c75ba-020c-4cfb-93bb-cd1e8cb86fce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات