728 x 90

وزیر سابق اقتصاد ترکیه متهم جدید پرونده نقض تحریمهای ایران

وزیر سابق اقتصاد ترکیه متهم جدید
وزیر سابق اقتصاد ترکیه متهم جدید
آمریکا نه نفر از جمله هشت تبعه ترکیه را به‌خاطر صدها میلیون دلار معامله تجاری با رژیم ایران و نهادهای این رژیم و نقض تحریمها محکوم کرد.

دستگاه قضایی آمریکا روز چهارشنبه ۱۵شهریورماه ۹۶ اعلام کرد این افراد با انعقاد قراردادهای تجاری عملاً در جهت دور زدن تحریمهای رژیم ایران و انجام تخلفات مالی عمل کرده‌اند.

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا مهمت ظفر چالایان ۵۹ساله که در زمان انجام معاملات، سمت وزیر اقتصاد ترکیه را برعهده داشت به همراه سلیمان اصلان ۴۷ساله، لیونت بالکن ۵۶ساله و عبدالله هپانی ۴۲ساله که هر سه از جمله مدیران ارشد یک بانک بزرگ دولتی در این کشور بوده‌اند به دریافت میلیون ها دلار رشوه و انجام پولشویی در ارتباط با این معاملات غیرقانونی متهم شده‌اند.

بر اساس این گزارش افراد یاد شده طی سالهای ۲۰۱۰تا ۲۰۱۵جهت دسترسی دولت و نهادهای رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا تمهیداتی را در نظر گرفته بودند. بدین ترتیب تهران با استفاده از این امکان موفق به دور زدن تحریمها و انجام معاملات دلاری و خرید و فروش طلا کرده است.

رضا ضراب ۳۳ساله، مهمت هاکان آتیلا ۴۷ساله، محمد ضراب ۳۹ساله، کاملیا جمشیدی ۳۱ساله و حسین نجف زاده ۶۷ساله که سال گذشته در ارتباط با همین پرونده متهم شناخته شده بودند از دیگر افرادی هستند که دست داشتن آنها در این ماجرا به اثبات رسیده است.

رضا ضراب و مهمت هاکان آتیلا بیش از یک‌سال پیش در همین ارتباط دستگیر شدند و دادگاه رسیدگی به اتهام های آنها قرار است از پایان ماه آینده میلادی در منهتن (نیویورک) آغاز شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c94cd8a2-1f04-47a3-ac5d-31e1064bcc4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات