728 x 90

پناهجویان سوری در خط آتش

پناه‌جویان سوری راه حلی جز ترک کمپ بدلیل گرسنگی کشیدن ندارند
پناه‌جویان سوری راه حلی جز ترک کمپ بدلیل گرسنگی کشیدن ندارند
آوارگان سوری تنها یک انتخاب دارند یا ماندن در کمپها و گرسنگی کشیدن یا بازگشت به خط آتش در رقه.
تلویزیون فرانس 24روز شنبه 28مرداد 96 گزارش داد:
سوریهایی که به شهر محاصره شده رقه بازگشته‌اند گفتند انتخاب دیگری نداشتند الا این‌که بازگردند یا این‌که گرسنگی کشیدن را انتخاب کنند. رقه پایتخت داعش بود و جنگ برای آزاد کردن آن، حدود 2ماه قبل شروع شد.
 
 پناه‌جویانسوری راه حلی جز ترک کمپ ندارند
 پناهجویانسوری راه حلی جز ترک کمپ ندارند

سازمان ملل‌متحد به مردمی که می‌خواهند این کمپ را ترک کنند اجازه می‌دهد بروند اما آنطور که لوران برشت گزارش داده سؤال این است که به کجا بروند؟

گزارشگر فرانسه 24: این خانواده مجبور شد خانه‌اش در رقه را ترک کند و مانند هزاران نفر دیگر در یک کمپ پناهجویان زندگی کند اما الآن می‌گویند شرایط وخیم این کمپ امکان زنده ماندن را مشکل کرده بود به همین دلیل تصمیم گرفتند به رقه بازگردند.

فاطمه احمد، مادر سوری:‌ «ما به کمپ رفتیم اما نتوانستیم در آنجا زندگی کنیم. نیاز بود کار کنیم تا خرج روزانه را در آوریم. اینجا ما در یک موضع نظامی هستیم و رزمندگان نان، شکر و غذا و هرچه خواسته‌ایم داده‌اند».
 
 
پناه‌جویان سوری و مشکلات روزانه آنها
پناهجویان سوری و مشکلات روزانه آنها

رقه از سال 2014در دست داعش بوده است. النور با برادرش بعد از این‌که خانه‌شان در یک حمله هوایی تخریب شد به اینجا آمده‌اند اما این ناحیه ناامن بوده و به‌شدت مین‌گذاری شده است.

پسر 11ساله‌اش احمد بر اثر جنگ لال شده است. او وقتی دید که مردم با ترکشها دست و پایشان قطع می‌شود قدرت تکلمش را از دست داد.

نیروهای تحت حمایت آمریکا بیش از نیمی از رقه را تسخیر کرده‌اند. در حالیکه رزمندگان به پیش می‌روند و با مقاومت زیادی هم مواجهند، شهروندان بیشتری بایستی بین کمپها یا زندگی در خط آتش انتخاب کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1002be36-0c0d-489e-88e2-1f0955c36fe3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات