728 x 90

کشف و ضبط محموله سلاح ارسالی رژیم آخوندی به یمن توسط ارتش این کشور

کشف و ضبط محموله سلاح ارسالی رژیم آخوندی به یمن - آرشیو
کشف و ضبط محموله سلاح ارسالی رژیم آخوندی به یمن - آرشیو
نیروهای ارتش ملی یمن روز گذشته جمعه 27مرداد 96 موفق شدند که یک محموله سلاحهای ارسالی رژیم آخوندی به شبه‌نظامیان حوثی را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ عبدالله الأشراف سخنگوی ارتش ملی یمن اعلام کرد که محموله اسلحه و تجهیزات ارتباطی، که سعی می‌شد از طریق منطقه الریان در استان الجوف به سمت مناطق تحت سیطره حوثی‌ها قاچاق شود، توسط ارتش کشف و ضبط شد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد ”این محموله اسلحه از ایران و از طریق استان المهره که با کشور عمان هم‌مرز است، وارد شده است“.

بیشتر بخوانید:
 

هشدار سرتیپ حسن الشهری نسبت به ارسال سلاح از ایران به یمن

یک کارشناس نظامی و استراتژیکی هشدار می‌دهد که رژیم ایران علاوه بر انواع سلاح و موشک، مواد مخدر هم برای تأمین پول شبه‌نظامیان حوثی ارسال می‌کند:
سرتیپ حسن الشهری کارشناس نظامی و استراتژیکی به تلویزیون اسکای نیوز 17مرداد 96 گفت:
رژیم ایران از سالهای پیش، از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کرده و متأسفانه به آنها مواد مخدر می‌داده است. این رژیم به عواملش در یمن پول و سلاح می‌دهد و به آنها می‌گوید شما به جنگ یهودیها و آمریکایی‌ها می‌روید.
سپاه پاسداران امکانات گسترده‌یی دارد و به بیش از پنجاه درصد از بنادر تسلط دارد و زیرساختها و اسکادران کامل دریایی دارد. نیروهای ائتلاف و نیروهای بین‌المللی در دریای عرب و خلیج عدن و دریای عمان و دریای سرخ در گذشته عملیات قاچاق سلاح را به‌شدت کنترل کردند ولی متأسفانه هنوز کنترلی روی بندر حدیده نیست و اجازه نامه‌هایی برای برخی کشورها صادر می‌شود.

قاچاق سلاح توسط سپاه پاسداران

خبرگزاری رویتر 12مرداد 96فاش ساخت سپاه پاسداران راههای جدیدی را برای قاچاق سلاح و رساندن آن به شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن به کار می‌گیرد. این خبرگزاری افزود: قاچاق موشک و سکوهای شلیک این موشک ها از طریق آبهای خلیج‌فارس انجام می‌شود. او هم‌چنین اشاره کرد که رژیم ایران از مواد مخدر نیز برای کمکهای مالی برای حوثی‌ها استفاده می‌کند.
منابع امنیتی غربی اعلام کردند رژیم ایران مسیر کشتی‌هایش به سوی یمن را از سومالی به سوی آبهای بین‌المللی تغییر داده تا بتواند از مراقبتها فرار کند و از این طریق سلاحهایش را مخفیانه به حوثی‌ها برساند.
انتقال محموله‌های سلاح از سومالی در معرض این خطر است که با گشتهای خلیج عمان و دریای عرب مواجه شوند.
محموله‌هایی که در شش ماه اخیر به یمن منتقل شده موشک و سکوهای پرتاب موشک بوده که امکان ساخت آنها در یمن وجود نداشته است. هم‌چنین مقادیری پول و مواد مخدر نیز به‌منظور حمایت مالی از حوثی‌ها به یمن منتقل شده است.
مقامهای رژیم ایران می‌گویند در مسیر آبی جدید نمی‌توانند محموله‌های بزرگ را منتقل کنند ولی امنیت دارند. اطلاعاتی که رویتر به آنها اشاره کرده مورد تأکید منابع امنیتی غربی هم قرار گرفته است. این منابع می‌گویند در چند ماه گذشته رفت و آمد کشتی‌هایی که پرچم ایران دارند بیشتر شده است.
ناظران کشتیرانی در آبهای بین‌المللی بعید نمی‌دانند که رژیم ایران از آبهای عراق نیز استفاده کند. در این آبها نیز قایق های کوچکی برای انتقال تسلیحات قاچاق بکار گرفته می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6386a867-cae9-461d-b668-233a6f65e3ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات