728 x 90

تأکید روحانی، وزیران او و مجلس آخوندی بر سرکوب، صدور تروریسم و دخالتهای تجاوزکارانه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
در جریان گرفتن رأی اعتماد برای محمود علوی وزیر مافیای اطلاعات کابینه روحانی، مقامات رژیم به نقش اطلاعات نظام ولایت فقیه در صدور تروریسم و دخالتهای جنگ‌افروزانه و تجاوزکارانه در سوریه و عراق اعتراف کردند.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی با اذعان به دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی در منطقه گفت آنچه در سوریه، عراق، لبنان و همه منطقه اتفاق افتاد «نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرتهای بزرگ دنیاست».

عزیز اکبریان نماینده مجلس از باند خامنه‌ای گفت: به‌عنوان کسی که ۲۷سال در سپاه بوده می‌گویم: «ما دشمنانمان را باید در خارج از مرزها زمین‌گیر کنیم که وزارت اطلاعات با همکاری سپاه موفق به این امور شده است».

علی مطهری، نایب رئیس مجلس، در مورد گسترش اطلاعات سپاه پاسداران و فقدان هرگونه کنترل بر عملکرد فزاینده آن گفت:‌ «دایره کار اطلاعات سپاه وسیعتر شده و به موضوع رسانه‌ها و مطبوعات و خبرنگاران یا موضوع دانشگاهها و دانشجویان و نشریات دانشجویی و مانند اینها گسترش پیدا کرده و... بهانه‌های حقوق‌بشری نیز به دست دشمنان.. داده است». او اعتراض علیه نقض حقوق‌بشر در ایران را «یک معضل سیاسی امنیتی کشور» توصیف کرد که در چند سال اخیر آسیبهایی به نظام وارد کرده است (تلویزیون رژیم-۲۵مرداد ۹۶).

سر دژخیم علوی با کرنش تهوع آور در مقابل خامنه‌ای گفت: ما به «اختیاراتی که از سوی مقام منیع ولایت‌فقیه واگذار می‌شود پایبند هستیم، تمکین می‌کنیم، احترام می‌کنیم و برای کاهش اختیاراتمان از این مسیر، کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهیم. اگر مقام معظم رهبری، تمام اختیارات وزارت اطلاعات رو به نهادهای دیگری واگذار کنند دست ادب و تمکین به سینه می‌گیریم و آن را می‌پذیریم. به دستگاههایی که از اختیارات اینچنین نیز برخوردار هستند، احترام می‌گذاریم... تعامل امروز بین وزارت اطلاعات و دستگاههای دخیل در امر اطلاعات از جمله در اطلاعات سپاه در حد خوبی است».

روحانی هنگام معرفی وزیران به ستایش از سردژخیم علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری و وزیر دادگستری قبلی که هر دو از اعضای کمیته‌های مرگ در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷هستند، پرداخت و وقیحانه آنها را مدافع حقوق‌بشر و معتدل معرفی کرد. روحانی گفت با پورمحمدی «قبل از دولت هم رفاقت داشتیم و هر جا بودند خادم بودند و خدوم بودند. در وزارت دادگستری مسؤلیتهای خودشون را به خوبی ایفا کردند. او نقش خود را در زمینه حقوق شهروندی، حقوق‌بشر و در زمینه مبارزه با فساد توی این دولت... ایفا کردند». او در مورد آوایی جلاد نیز گفت: «فرد معتدلی است. هر وقت آوایی چیزی می‌گفت برای ما اطمینان آور بود، زیرا به روحیه اعتدالگری وی اعتقاد داشتیم» (‌تلویزیون رژیم-۲۲مرداد).

روحانی به‌دنبال افشای گسترده پورمحمدی به‌عنوان یکی از بیرحم‌ترین جلادان قتل‌عام ۶۷ در سطح داخلی و بین‌المللی ناگزیر او را با علیرضا آوایی عضو کمیته‌های مرگ در خوزستان جایگزین کرد (اطلاعیه شورای ملی مقاومت-۱۷مرداد ۱۳۹۶).

بنا‌ به گفته شاهدان به دستور آوایی در محوطه‌ پرت افتاده‌ در پشت حیاط خلوت زندان یونسکو دزفول، زندانیان نوجوان و زیر ۱۸سال را در گروه‌های دو - سه نفره اعدام می‌شدند. این سردژخیم در مهر ۱۳۹۰ (اکتبر ۲۰۱۱) در فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار گرفت.

                              دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
                                  ۲۶مرداد ۱۳۹۶ (۱۷اوت ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2ed30ed-d2dd-4445-88c9-b5d03353a695"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات