728 x 90

اسد بعد از کشتار خان‌شیخون، ۵بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

حملات شیمیایی در سوریه
حملات شیمیایی در سوریه
شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد رژیم بشار اسد بعد از حمله شیمیایی علیه خان‌شیخون ۵بار دیگر حملات شیمیایی علیه دمشق و حومه آن انجام داده است.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲۳مرداد ۹۶ به‌نقل از این شبکه افزود رژیم سوریه بعد از بمباران فرودگاه نظامی شعیرات توسط آمریکا هم از استفاده از سلاح شیمیایی دست بر نداشته است. فرودگاه شعیرات همان فرودگاهی بود که هواپیماهای سوری از آنجا برای حمله به خان‌شیخون پرواز کرده بودند.

این شبکه ۵حمله با گازهای سمی را ثبت کرده است که در بیشتر آنها از نارنجک دستی پر شده با گاز کلر استفاده شده است که علیه شهرهای جوبر، زملکا و عین‌ترما استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:‌
 

بمباران منطقه عین‌ترما در سوریه با گازهای سمی

بر اثر تهاجم نیروهای رژیم اسد با گاز سمی علیه شهرک «عین ترما» در حومه دمشق ۱۰تن از رزمندگان اپوزیسیون سوریه دچار حالت خفگی شدند.

ارم نیوز ۲۲تیر ۹۶ در این باره گزارش داد نیروهای رژیم اسد این شهرک را که جزیی از مناطق کاهش تنش است با گازهای سمی ناشناخته مورد هدف قرار دادند.

بیمارستان منطقه حی جوبر طی بیانیه‌یی اعلام کرد این بیمارستان ۵تن از نفراتی را که در تهاجم مذکور تحت تاثیر گازهای سمی قرار گرفته بودند تحت درمان قرار داده است. این افراد دچار عوارضی مثل استفراغ و سرگیجه و تنگی نفس و کاهش قدرت بینایی هستند.

حمله وحشیانه رژیم اسد با گاز کلر به حومه دمشق

مرکز تیپ جوبر دمشق 15تیر 96 طی بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروهای رژیم اسد حملاتی با گاز کلر به مناطق تحت کنترل مخالفان در محله جوبر در شرق دمشق پایتخت سوریه انجام دادند.

در این حمله 10نفر از رزمندگان سوری تحت تاثیر گاز کلر قرار گرفته‌اند. یکی از فعالان در غوطه شرقی در این زمینه گفت:'نیروهای رژیم اسد همواره به محل حضور مخالفان در غوطه شرقی و جوبر با گاز کلر حمله می‌کنند. رژیم مناطق عاری از درگیری را نیز هدف حمله قرار می‌دهد. رژیم اسد به هیچ‌کدام از توافقنامه‌هایی که امضا کرده است پای‌بند نیست و احتمال نمی‌دهم که بعد از این نیز آنها را رعایت کند.

یادآوری می‌شود رژیم اسد در 4آوریل از پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص به خان شیخون در استان ادلب با سلاحهای شیمیایی حمله کرد. در این حمله بیش از 100غیرنظامی کشته و بیش از 500نفر دیگر زخمی شدند. آمریکا در تاریخ 7آوریل پایگاه الشعیرات را هدف قرار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cfcd9b0-3d62-43e4-9c74-768c05ae1244"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات