728 x 90

نگرانی سازمان ملل‌متحد از تشدید بحران کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل متحد
دبیرکل سازمان ملل متحد
به دنبال تشدید جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی، سازمان ملل‌متحد خواهان کاهش تنش، برای اقدام نظامی شده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل‌متحد گفت: ما کماکان از تشدید جنگ لفظی جاری میان کره شمالی و آمریکا نگرانیم و فکر کنم زمان آن است که همه طرفها روی کاهش تنش متمرکز شوند.

روسیه نیز که با کره هم مرز است گفته است عمیقاً از این بحران نگران است.

فرانسه 24 در این باره گفت:‌ پیونگ یانگ طرح مشروحی از حمله موشکی به خاک آمریکا یعنی گوام ارائه کرده است. اگر این تهدید کره شمالی عملی شود تحریک آمیزترین پرتاب موشکی این کشور تاکنون خواهد بود.

شایان ذکر است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز علیه «افزایش لفاظی» به‌خاطر اوجگیری تنش میان آمریکا و کره شمالی هشدار داده بود. وی روز جمعه در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: «معتقد و قویاً متقاعدم که افزایش لفاظی کمکی به راه‌حل این درگیری نمی‌کند. من راه‌حل نظامی برای این مشکل نمی‌بینم بلکه کاری مستمر مانند آنچه در شورای امنیت با سایر اعضا با قطعنامه‌هایی که در مورد کره شمالی بود و فراتر از همه همکاری بسیار نزدیک با کشورهایی که از آن متاثرند به‌خصوص آمریکا و چین و هم‌چنین کره شمالی و ژاپن را پیش‌بینی می‌کنم».

شایان ذکر است که شب گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به کره شمالی نسبت به هرگونه حمله‌یی هشدار داده است.

وی در اولین توئیت روز جمعه 20مرداد 96 خود نوشت: «گزینه نظامی کاملاً آماده است. آماده شلیک است. کره شمالی نباید نابخردانه عمل کند. امیدوارم که کیم جونگ اون مسیر دیگری را برگزیند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b70579f-f3ce-4915-884d-d03c2f377893"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات