728 x 90

اخبار خاورمیانه,

اعلام آمادگی امیر قطر برای مذاکره‌ با کشورهای عربی

-

امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی
امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، روز جمعه 30 تيرماه 96 در نطقی تلویزیونی گفت برای حل اختلافات با دیگر کشورهای عرب آماده مذاکره است، اما این کشورها باید به حق حاکمیت قطر احترام بگذارند.

متعاقباً انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد فشار بحران روی قطر در حال نتیجه دادن است. وی در توئیتی نوشت اصلاح قانون تروریسم قطر یک گام مثبت برای مقابله با فهرست افراد تحت تعقیب است.

العربیه افزود امیر قطر با صدور دستوری برای اصلاح مواد مربوط به تعریف تروریسم و موارد مربوط به آن و صدور دستور اجرای این قانون پس از انتشار در جراید رسمی، نشان داد در حال پاسخگویی مستقیم به مطالباتی است که پیش از این 4کشور عربی ارائه کرده بودند.

این تصمیم قطر، یک روز پس از امضای توافقنامه‌ای میان واشینگتن و دوحه در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام شد.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد واشینگتن طی روزهای آینده کارمندانی را در دادستانی به‌طور دائم مستقر خواهد کرد.

پس از امضای این توافقنامه میان دوحه و واشینگتن، خبرهایی از دستگیری برخی افراد در دوحه و همچنین تحت نظر گرفتن برخی افراد دیگر، منتشر شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3565e2d-711b-49e0-acb7-ce23f816ee86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات