728 x 90

برگزيت - خروج انگلستان از اتحاديه اروپا,

ادامه مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

-

میشل بارنیه مسئول مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
میشل بارنیه مسئول مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
میشل بارنیه مسئول مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا گفت:‌
هر جداشدنی بهایی دارد. ما با انگلستان بر سر این موضوع در حال مذاکره هستیم.

سخنان بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلستان، درباره این‌که اتحادیه اروپا در مذاکرات، اخاذی و باجگیری می‌کند مقامهای اتحادیه اروپا را خشمگین کرده است. میشل بارنیه، مذاکره‌کننده عالی اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: «خروج انگلستان به‌معنای باج‌خواهی نیست، بلیط خروج هم نیست، کسی هم نمی‌خواهد دیگری را تنبیه کند، در مقابل نمی‌توان براحتی هم از کنار آن گذشت، این جدایی مثل تمام جدایی‌ها گران است گران»

به توافق نرسیدن بر سر حقوق شهروندان اروپایی مقیم انگلستان موضوع اصلی اعتراض نمایندگان پارلمان اروپا و کمیسرهای اتحادیه است.

یکی از نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «به نظرم سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای شهروندان، چه شهروندان انگلستان، چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شناخت حقوق متقابل شهروندی است. حقوقی که می‌توان آن را انجام داد و تنها یک شرط دارد، به‌رسمیت شناختن این موضوع که باید حل و فصل مالی انجام بپذیرد. نمی گویم که ما نیاز داریم فوراً به توافق در مورد ارقام، برسیم اما حداقل باید در اصول توافق کنیم.»

این نماینده پیشتر هشدار داده بود که پارلمان اروپا می‌تواند مذاکرت خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را به‌حالت تعلیق درآورد. به گفته او دولت محافظه‌کار انگلستان بنوعی شهروندان اروپایی مقیم انگلستان را شهروند درجه دوم تصور می‌کند.

بيشتر بخوانيد:

تهدید به وتوی مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا تهدید کردند ممکن است مذاکره با انگلستان را وتو کنند.
گی ورهوفشتات یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا درباره خروج انگلستان از اتحادیه اروپا با انتشار مقاله‌یی در روزنامه انگلیسی گاردین 20تیر 96 دولت انگلیس را تهدید به وتوی مذکرات کرده است. او می‌نویسد خروج زمانی به نتیجه می‌رسد که حقوق شهروندان اروپایی مقیم انگلستان به‌عنوان شهروند درجه یک کاملاً رعایت شود. دولت انگلستان تاکنون در مذاکرات اراده مثبت خود را نشان نداده است. این نماینده پارلمان اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا می‌تواند روند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را متوقف کند.
فیلیپ لامبر نماینده بلژیکی پارلمان اروپا نیز در این باره می‌گوید:‌ «آنچه که انگلستان آن را حقوق سخاوتمندانه می‌نامد در مقایسه با حقوق شهروندان انگلیسی در اتحادیه اروپا کاملاً غیرسخاوتمندانه و ناعادلانه است. آنچه که دولت محافظه‌کار انگلیس تحقق حقوق شهروندان اروپایی ساکن این کشور می‌داند تنها تعریفی است که یک کشور می‌تواند به شهروندان درجه دوم و سوم خود بدهد. تازه کسب چنین حقی هم از این پس راحت نخواهد بود و هر لحظه می‌تواند از شهروند اروپایی موردنظر بازستانی شود.»
به گفته برخی از تحلیلگران اقتصادی قوانین پیشنهادی دولت انگلستان درباره شهروندان اروپایی می‌تواند کاملاً به ضرر اقتصاد این کشور تمام شود.
باید مشخص شود بسیاری از نخبگان اروپایی چه کارگزارن بورس و یا کارمندان عالی‌رتبه بانکی و یا حتی پزشکان بیمارستانهای لندن با چه قانونی این کشور را ترک می‌کنند. این موضوع به تبع به اقتصاد انگلستان ضربه مهلکی وارد خواهد کرد.
بیشتر از یک هفته است که مذاکرات برای خروج نهایی انگلستان از اتحادیه اروپا آغاز شده است اما هنوز طرفین مذاکره نسبت به شرایط اولیه مذاکرات به توافق ضمنی دست نیافته‌اند.

امتیاز انگلستان به شهروندان اروپایی پس از خروج از اتحادیه اروپا

انگلستان می‌گوید به شهروندان اروپایی پس از خروج از اتحادیه اروپا امتیاز ویژه‌یی داده و آنها مجبور نیستند خاک این کشور را ترک کنند.
ترزامی‌ نخست‌وزیر انگلستان می‌گوید شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ساکن انگلستان هستند پس از خروج ما از این اتحادیه مجبور به ترک انگلستان نخواهند بود.
نخست وزیر انگلستان 9تیر 96 به شهروندان ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا ساکن انگلستان اطمینان داد و گفت:‌ «مایلیم شما در انگلستان بمانید». ترزامی همچنین در سخنان خود که در مجلس عوام ایراد شد از حقوق برابر مهاجران اروپایی با شهروندان انگلیسی و کسب «وضعیت مشخص» برای آنها سخن گفت.
بنا‌ به جزئیات طرح پیشنهادی ترزا می آن دسته از شهروندان اروپایی که سابقه پنج سال اقامت قانونی در انگلستان را دارند در زمینه اقامت، اشتغال، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و بازنشستگی حقوقی مشابه شهروندان انگلیسی خواهند داشت.
با این حال شهروندان اروپایی در صورت تمایل اعضای خانواده‌شان به پیوستن به آنها با محدودیتهایی مشابه شهروندان انگلیسی روبه‌رو خواهند شد. هر چند ممکن است مقررات جداگانه‌ای برای این افراد در توافق خروج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود.
مذاکرات بین لندن و بروکسل در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از روز ۱۹ژوئن (۲۹خرداد) آغاز شده است. دیوید دیویس، از انگلستان با میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در این زمینه مشغول مذاکره است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/229d890f-f645-4212-874d-de339ea9f027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات