728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,گردهماییهای مجاهدین,

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ادای احترام به نماد ۱۲۰هزار شهید سرفراز مقاومت ایران + فیلم و تصویر

-

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
ساعت 2230:
ادای احترام به نماد ۱۲۰هزار شهید سرفراز مقاومت ایران در گردهمایی بزرگ ایران آزاد.
 
 
ساعت2220:
سید احمد غزالی: من سازمانی را در دنیا نمی‌شناسم که بتواند 100هزار نفر را در تبعید گردهم بیاورد

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر گفت: این گردهمایی ما را به‌ خاطرات 14سال پیش بازمی‌گرداند و خاطرات این سالها را زنده می‌کند. آن موقع چند نفر بودیم؟ شاید چند هزار نفر و هر سال دیدیم که به تعداد شرکت کنندگان افزوده می‌شود و هر سال و هر سال به‌شمار جمعیت این گردهمایی افزوده می‌شود و از سال 2015 به این سو شما دیگر صدهزار تن بودید. 100هزار!

من سازمان زیادی را در سراسر دنیا نمی‌شناسم که بتواند این چنین در مردم حمایت داشته باشد که بتواند 100هزار نفر را در خارج از کشور و در تبعید گردهم بیاورد. بنابراین من در سال 1980برمی‌گردم که آن موقع مسعود رجوی در تهران گردهمایی‌هایی برگزار می‌کرد که در آن صدهاهزار تن از ایرانیها شرکت می‌کردند. من می‌بینم که چه مسیرهای دشواری طی شده‌اند، فقط درد و رنج؛ ولی در عین‌حال فقط موفقیت و پیروزیهایی که مقاومت ایران در جهان غرب، کسب کرده است.

چند سال پیش خیلی کم بودند کسانی که این مقاومت را می‌شناختند ولی سالها گذشت، تعداد حامیان و مدافعان آرمان ایران سال به سال بیشتر شد تا امروز اکثر پارلمانهای اروپا و کانادا و آمریکا از مجاهدین و مقاومت ایران حمایت می‌کنند.

20سال پیش دولت آمریکا نام سازمان مجاهدین خلق را در لیست قرار داده بود و آنها می‌گفتند برای استمالت از رژیم آخوندی این کار را انجام داده‌اند.
به مونیخ رفتند و استمالت کردند از هیتلر؛ از دیکتاتورها نباید استمالت کرد و شاهد آن این است که برای به دست آوردن صلح دو قدرت غربی به قیمت از دست دادن شرافتشان رفتند با آلمان صلح بکنند و وقتی آلمان با لهستان وارد جنگ شد، چرچیل گفت شما صلح می‌خواستید به قیمت شرافتتان، شما هم بی‌شرافتی را کسب کردید، هم جنگ را به دست آوردید و فرصت صلح را هم از دست دادید.
سازمان مجاهدین اولین قربانی رژیم آخوندهاست و این یک بی‌عدالتی بزرگ هست که نام آن در لیست سازمانهای تروریستی قرار گرفت.

من در میان صدها صدها شخصیت بودم که شاهد فعالیت قابل‌توجه سازمان مجاهدین خلق ایران بودیم با حمایت حقوقدانان که موفق شدند این مبارزه را به پیروزی برسانند و در آن سالها (2009 - 2011) آن کشورها هم کشورهای اروپایی، هم کانادا و هم آمریکا مجبور شدند توسط قضاییه خودشان و توسط دادگاه عدالت اروپا و دادگاههای فرانسه و دادگاههای انگلستان، نام سازمان مجاهدین را از لیست خارج کنند و اکنون که ما گردهم آمده‌ایم فقط یک حکومت هست که هم‌چنان به سازمان مجاهدین تحت عنوان یک سازمان تروریستی می‌نگرد و آن حکومت تروریستی آخوندهاست. بنابراین این یک پیروزی بزرگ است که با قیمت بسیار سنگینی به دست آمد و این ناعادلانه است که سازمانی که خودش قربانی اصلی تروریسم بوده و هوادارانش در این راه جان خودشان را از دست داده‌اند و توسط رژیم آخوندها قتل‌عام شده‌اند تروریسم خوانده شوند.

ما سال 1988 را به یاد داریم که فقط با یک فتوای خمینی 30هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شدند طی ۳ماه! و زمان آن رسیده است که خواهان برقراری عدالت و حسابرسی بشویم از مسئولان این جنایات در این سالها، کسانی که مسئول کشتار 120هزار ایرانی بودند، از جمله 30هزار زندانی سیاسی که سال 1367 قتل‌عام شدند. و آخرین پیروزی، انتقال پیروزمند اشرفیهاست. اشرفیها از سال 2008 تا 2016 تحت تعرض قرار گرفتند و آن هم توسط تحریم‌ ، شکنجه، حملات با زرهی علیه افرادی با دستان خالی، افرادی که سلاحهایشان را تحویل داده بودند، با صدها تن که به‌شهادت رسیدند، اما به یمن تلاشهای خارق‌العاده رهبری و اعضای این مقاومت و همچنین حمایتهای بین‌المللی، مجاهدین کمپ اشرف و لیبرتی توانستند به این انتقال موفقیت‌آمیز دست پیدا کنند و از بغداد به آلبانی برسند. اکنون در یک خط مستقیم هستیم، اکنون که انرژیهای مجاهدین آزاد شده، هم‌چنان که خانم مریم رجوی گفتند باید دست به تهاجم بزنیم و تهاجم همان خط مستقیمی است که باید به آزادی مردم ایران بینجآمد در برابر دیکتاتوری که آنها را سرکوب می‌کند. مسیر دشوار است ولی ما امیدواریم که دیدار بعدی ما در تهران باشد.
 
 
 
 
ساعت2210:
پترو رومن: شما از یک رهبری خاص و برجسته به‌نام خانم رجوی که امیدی است برای آزادی ایران برخوردارید


پترو رومن نخست‌وزیر پیشین رومانی گفت:
شما نمایندگان آزادی ایران هستید. ما نمایندگان و سیاسیون رومانی هستیم و برای شجاعت شما برای آزاد کردن ایران به شما درود می‌فرستیم. شما از یک رهبری ناب و برجسته برخوردارید به‌نام خانم رجوی که امیدی است برای آزادی ایران. برای پیروز شدن باید که ترس را شکست بدهیم. من امروز مشاهده کردم که شما بدون ترس برای آزادی ایران می‌جنگید. آخوندهای ایران باید متوجه بشوند. بدون شما یک ایران پیشرفته وجود نخواهد داشت. شما امید مردم ایران هستید برای آینده‌ی بهتر. من معنی حرفی که می‌زنم می‌فهمم. ما هم بیست و چند سال پیش آزادی خودمان را به دست آوردیم، سنگربندی صورت گرفت، 39تن از دوستان ما با گلوله‌های دیکتاتور کشته شدند... . تا این انتقال از دیکتاتوری به آزادی صودت بگیرد. آزادی ارزشمندترین چیز است. آرزوی ما ساختن آزادی برای یک ایران نوین برای مردم ایران است.

بارونس ورما: تشکر از شمایی که به‌من آموختید که در کنار هم بودن برای آزادی ضروری است
بارونس ورما نماینده پارلمان انگلستان و وزیر پیشین توسعهٴ بین‌المللی و انرژی در دولت محافظه‌کار گفت:
برادران و خواهران، تشکر از شما که می‌دانم روزی طولانی را داشته‌اید، اما هم‌چنان برای آزادی ایران ایستاده‌اید.
مانند پارلمانترها و شخصیتهایی که امروز برای حمایت به این‌جا آمده‌اند، از پایداری سالیان شما در آن راه می‌خواهم تشکر کنم، به‌ویژه آنان که در داخل ایران هستند و به آنها بگویم که شما فراموش نشده‌اید.
ما در حال یک سفر بلند، الهام‌بخش و آرزو بخش هستیم، آنهم در سفری که بطور جمعی به همدیگر نیرو می‌دهیم.
البته کارهای بیشتری باقیمانده، طبعاً تا وقتی به‌طور آکادمیک در کشورهای خودمان کار نکنیم دموکراسی محقق نخواهد شد.
می‌خواهم از شما تشکر کنم که به من فرصت دادید امروز با شما باشم. شمایی که به من آموختید که در کنار هم بودن برای آزادی در جهان ضروری است همین‌طور تشکر می‌کنم از جوانانی که امروز در این مراسم بودند، جوانانی که جهان با شما ساخته خواهد شد.
و هم‌چنان تقدیری از آنان که در این راه جان باختند و افتخار می‌کنم که تا به آخر در کنار شما خواهم بود.
 
 
 
 
ساعت2200:
ژنرال جیمز کانوی: ما در این گردهمایی هستیم برای ایدهٴ تغییر رژیم در ایران


ژنرال جیمز کانوی فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا گفت:
ما در این گردهمایی هستیم برای ایدهٴ تغییر رژیم در ایران؛ آنچه که در زمان کوتاهی که داریم می‌خواهم با شما در میان بگذارم، پاسخ دادن به یک سری سوالهای مشخص هست؛ این‌که تغییر رژیم چیست و چطور می‌توانیم موفق بشویم و این‌که چه کاری در این راستا باید صورت بگیرد و این تغییر یکی بیشتر نیست.
وقتی که ملتی برای تغییر رژیم قیام می‌کند، ارتش باید تصمیم خود را بگیرد و به مردم بپیوندد.
البته پاسداران از شما حمایت نخواهند کرد، آنها دست به اقدامات تروریستی می‌زنند؛ اما سربازانی که به‌زور توسط این رژیم به سربازی کشانده شده‌اند، آنها احتمال دارد که به رژیم پشت بکنند.
تأکید می‌کنم که ما نمی‌توانیم آنچه را که در سال 2009 (سال 88) صورت گرفت تکرار کنیم، یعنی بی‌عملی و فقدان اخلاقی از سوی دولت آمریکا، در آن سال نفرات زیادی در خیابانها کشته شدند و آمریکا اقدامی نکرد. اما فقدان اقدام و حمایت آمریکا از مردم ایران تأثیر خودش را گذاشت.

سناتور کاترین نون: از شورای امنیت و شورای عالی حقوق‌بشر می‌خواهیم در مورد مجازات عاملان جنایت 67 اقدام کنند

سناتور کاترین نون معاون سنای جمهوری ایرلند گفت:
خوشوقتم که هیأت ایرلند در این گردهمایی باشکوه را نمایندگی می‌کنم. همچنین درودهای دوست بزرگ شما آقای هیگینز را به شما می‌رسانم که در اکتبر گذشته لایحه‌یی را در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران به پارلمان برد.
ما نگران افزایش فزایندهٴ اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران هستیم، به همین علت از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و شورای عالی حقوق‌بشر می‌خواهیم که تحقیقاتی در مورد جنایت 67 و مجازات عاملان آن برقرار کنند.
ما وقتی به ایرلند بازگردیم این امر را با دولت خود پیگیری خواهیم کرد که سیاستی را در مورد بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران در پیش گیرد. در پایان آرزو دارم که سال آینده شما را در ایران ببینم.

باب بلک: من در انتظار روز بزرگی هستم که دموکراسی و آزادی به ایران باز گردد
باب بلک من نماینده پارلمان انگلستان گفت: خوشحالم که دوستان بسیاری دارم که ایرانیان مقیم انگلستان هستند. من در انتظار روز بزرگی هستم که دموکراسی و آزادی به ایران باز گردد. البته در انتظار روز بزرگی هستم که من و همکارانم بتوانیم از خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس حکومت ایران در پارلمان انگلستان استقبال کنیم.
 
 
ساعت2145:
جان برد: مردم ایران شایستهٴ رژیمی غیر از این رژیم سرکوبگر هستند

 لیندا چاوز هنگام معرفی هیأت نمایندگی کانادا شامل شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر، سیاستمداران برجستهٴ این کشور و نمایندگان پارلمان، به ریاست جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا خاطرنشان کرد که این هیأت در شرایطی در این گردهمایی شرکت کرده‌اند که امروز اول ژوییه روز ملی کانادا و یکصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس این کشور است، اما آنها تصمیم گرفتند به جای شرکت در جشنهای سالگرد روز ملی کشور خود در این گردهمایی حضور پیدا کنند.

جان برد وزیر خارجه کانادا 2011 تا 2015 گفت:
خانم رجوی، دوستان عزیز افتخار و مایهٴ مسرت من است که امروز همراه شما باشم در مبارزه با فاشیسم مذهبی. مردم ایران شایستهٴ رژیمی غیر از یک رژیم سرکوبگر هستند.
ضروری است که ما با روشنی بیشتری صحبت کنیم چون در واژه‌یابی سیاسی این امر مهمی است.
من مفتخرم که کشوری که من وزیر خارجه‌اش بودم با روشنی تمام سخن گفت، ما رژیم ایران را به‌عنوان حکومت حامی تروریسم نامگذاری کردیم و سخنگوی آخوندها را از کانادا بیرون کردیم و سفارت رژیم را بستیم و روابط خود را با آن قطع کردیم.
پولی که رژیم آخوندی صرف پروژه‌های اتمی می‌کند را از مردم ایران سرقت کرده است و این باید متوقف شود.
خبر خوب این است که غرب دارد سیاست شکست خوردهٴ مماشات را کنار می‌گذارد این سیاست‌ها فقط به ضرر مردم ایران بوده است. ما باید همچنین این را مور تأکید قرار دهیم که روحانی و سایرین هرگز میانه‌رو نبوده‌اند ما باید به این توهم خاتمه بدهیم. 800تن اعدامهای سال گذشته، سیاستهای مخرب و جنایتکارانه در حمایت از دخالتهای منطقه‌یی نشان می‌دهد که روحانی خودش از رهبران این رژیم در 38سال گذشته بوده؛ ما باید با قدرت صحبت کنیم در رابطه با نامشروع بودن انتخابات اخیر، این انتخاباتی مسخره و نمایشی بود. فقط عوامل این رژیم در این انتخابات شرکت داشتند و زنان اجازهٴ شرکت پیدا نکردند. به جای استمالت راه بهتری وجود دارد. زمان آن فرا رسیده که مردم ایران مسئولیت آینده خودشان را به عهده بگیرند. زمان تغییر رژیم در ایران فرا رسیده است.
این جمعیت در این گردهمایی بهترین نشانه از خواست مردم ایران برای یک مسیر جدید است. آزادیخواهان در همه جای جهان از آرزوی مردم ایران حمایت می‌کنند و من بسیار خوشحال هستم که رکس تیلرسون گفت ما باید از عناصری در داخل حمایت کنیم که پیرو یک تغییر مسالمت‌آمیز حکومت ایران هستند.
من می‌خواهم به‌خصوص به رهبری شجاعانه خانم رجوی تشکر کنم، امیدوارم که سال آینده همدیگر را در ایران ملاقات کنیم. ایران آزاد!


تونه کلام: هیچ تردیدی وجود ندارد که بنای رژیم ایران در حال فروریختن است

تونه کلام عضو پارلمان اروپا از استونی گفت:
افتخاریست که در میان شما باشم. من بزرگترین دموکراسی جهان یعنی پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنم. من پیامی از ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا برای شما دارم که از مقاومت ایران حمایت می‌کند. سالهای طولانی است که کمیته دوستان ایران آزاد را در پارلمان اروپا تشکیل دادیم و من معاون این کمیته پارلمانی هستم و از اشرف هم دیدار داشتم. بیانیه خواستار این است که سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار بگیرد و تحقیق بکند در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران و حمایت کند از برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی. سخنرانان از آمریکا گفتند اوباما اشتباهات زیادی را در ارتباط با ایران مرتکب شد. در مورد اتحادیه اروپا هیچ بهانه‌یی ندارد که مانورهای به‌اصطلاح مدره گرایانه رژیم ایران را جدی بگیرد. چند روز پیش نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به عقرب تشبیه کرد که وعده‌های خود را برای تغییر عمل نکرده و وضعیت خود را حفظ کرده است.
هیچ تردیدی وجود ندارد که بنای این رژیم در حال فروریختن است. مثل دوران فروپاشی شوروی. تردیدی نیست که رژیم ایران سرنگون خواهد شد و تنها زمان مشخص می‌شود. فقط مردم هستند که توسط این رژیم کشتار می‌شوند. آرمان سرنگونی رژیم باید محقق شود.
سپاسگزاری صمیمانه من از شماست که از نقاط مختلف جهان به اینجا آمده‌اید و سلام می‌فرستم به دوستان خودم در آلبانی و لبخندهایشان بر دلم نشست و روحیه هایشان دلگرم‌کننده بود و این لبخند پیروزیست.
 
 
 
ساعت2140:
زيتا زوسموت: خانم رجوی رهبری خارق‌العاده خودش دموکراسی را برای این مردم محقق خواهد کرد

زيتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان گفت: در جهانی که امروز هرگز این میزان جنگ با تروریسم نداشتیم... من می‌توانم به شما بگویم که کسانی که در کمپ اشرف و لیبرتی بودید رنجهای شما بی‌نتیجه نبود، ما پیش رفتیم از تلاشهای شما تشکر می‌کنیم. تلاشهای شما توسط خانم رجوی رهبری می‌شود که خارق‌العاده است. با وقاری فوق‌العاده که با رهبری خودش دموکراسی را برای این مردم محقق خواهد کرد. تأکید می‌کنم با برنامه‌اش که می‌گوید دین باید از دولت جدا باشد و مسلمانان با غیرمسلمانان حقوق برابر خواهند داشت. من خانم رجوی را تحسین می‌کنم، زنی که تأکید می‌کند که ما همه برابریم و تأکید می‌کند اگر ما متحد باشیم می‌توانیم برای دنیای بهتری بجنگیم.

راما یاد: خانم رجوی شما چهره مقاومت ایران هستید و ایران به شما نیاز دارد

راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه گفت:
۲۴اوت سال گذشته در راهروهای شهرداری بخش دوم پاریس انبوه عکس جوانان و حتی زنان باردار را داشتیم که از شهدای قتل‌عام سال ۶۷بودند که یک جنایت علیه بشریت است. به ناگاه عکس یک نفر از اعضای هیأت مرگ قتل‌عام در کابینه روحانی را دیدیم. آنها فکر می‌کردند با قتل‌عام شما را تضعیف می‌کنند اما شما تقویت شدید از آلبانی تا اروپا. تا وقتی مستبدین در تهران حاکمند ما باید علیه وحشیگری بایستیم، ظاهراً این گردهمایی حکومت ایران را نگران می‌کند. دولت فرانسه نباید به شانتاژ تن بدهد.

روحانی در ۴سال حکومت رژیم ایران بالاترین رکورد اعدام داشت. روحانی نه معتدل است و نه مدره، سلولها و شبکه‌های مقاومت در همه جا فعال می‌شوند باید جامعه بین‌المللی بداند که باید از این وضعیت خارج شود. به چنین رژیمی نمی‌شود اعتماد داشت. حتی تاجران هم بر کشوری که شبه‌نظامیان بر آن تسلط دارند اعتمادی ندارند. در انتخابات رژیم هیچ چیز از دموکراسی وجود نداشت، دموکراسی کجاست وقتی که کاندیداها را تعیین می‌کند.

خانم رجوی شما که چهره مقاومت ایران هستید، ایران به شما نیاز دارد و ما باید متعهدتر باشیم. مردم ایران یکی از قدیمی‌ترین ملتهای جهان هستند و ما به شهیدان مقاومت مدیونیم به نام کرامت و از شما تشکر می‌کنم.
 
 
 
 
ساعت2130:
اینگرید بتانکور: مریم رجوی با حمایت و پایداری هزاران هزار ایرانی در حال تبدیل شدن به قدرت اصلی ضدتروریسم است

اینگرید بتانکور: کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبيا گفت:
ما همه فراخوانده شده‌ایم. چکار می‌توانیم بکنیم چکار می‌توانیم بکنیم. جامعه مسلمانان اولین قربانی این تروریسم است. باید بین اسلام واقعی و افراط‌گرایی اسلامی تفاوت قایل شد. امروز برای این‌که بشود این تروریسم ناشی از بنیادگرایی را شکست داد، اقدامات نظامی صرف کافی نخواهد بود، چرا که باید به منبع تاریخی موضوع مراجعه کنیم و آن وقایعی هست که بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 پیش آمد که افراط‌گرایان ایران حکومت ولایت فقیه را بنا کردند. سالها قبل از البغدادی در موصل و رقه، خمینی در تهران فتواهایی صادر می‌کرد برای قتل نویسندگان و روشنفکران در اروپا.

فتواهایی که خلیفه‌ی داعش صادر می‌کند، سالها قبل خمینی صادر می‌کرد. رژیم آخوندی ابزاری دارد برای صدور این تروریسم تحت نام اسلام و آن هم سپاه پاسداران است که حامی حزب‌الله لبنان بوده، حوثی‌ها را در یمن حمایت کرده، همچنین شیعه و سنی نمی‌شناسد و طالبان و همچنین القاعده را حمایت کرده. داعش را هم باید زائده‌ی سیاست این رژیم بدانیم. هدف این رژیم این بوده که یک اپوزیسیون که به خودش نزدیک باشد یعنی داعش را ایجاد کند و نگذارد که انقلاب پیروز شود.

در حالی که در کشور خودش با قویترین مقاومت یعنی با سازمان مجاهدین مواجه بود که توانست در برابر این رژیم مقاومت کند و باقی بماند. سازمانی که برای مقاومت هست. قدرت واقعی جنبش مقاوت ایران نمایندگی می‌شود توسط یک زنی که ما به او عشق می‌ورزیم، به‌خاطر شجاعتی که به خرج می‌دهد به‌نام خانم رجوی. و او با حمایت و پایداری هزاران هزار ایرانی در حال تبدیل شدن به نیرو و قدرت اصلی ضدتروریسم است که ما به آن نیاز داریم. یعنی خانم رجوی به همراه شما آلترناتیو واقعی برای مسلمانان واقعی در ایران وجود دارد و شما الگویی به‌شمار می‌آیید، برای همه مسلمانان آزاد سراسر جهان. اگر امروز اینجا گرد آمده‌ایم این قدرت را به نمایش می‌گذاریم که در خانم رجوی نمادینه می‌شود. ما همه قدرتها و مذاهب جهان را نمایندگی می‌کنیم. معتقدیم که این اتحاد است که برای پایان دادن به تروریسم بین‌المللی آخوندها تواناست. این مقاومت با پیشتازانش، تحت رهبری مریم رجوی محکم ایستاده‌اند، تا به یمن صلاحیتهایی که دارند و حمایتهای مردمی که دارند تاریخ را تغییر بدهند، به‌نام آزادی و برادری در جهان امروز.
 
 
ساعت2040:
لوییس فری: خانم رجوی قهرمانی بزرگ در این دوران تاریک است

لوییس فری رئیس پیشین اف.بی.آی گفت:
سلام به خواهران و برادرانی که در آلبانی اکنون ما را می‌بینند. امسال به‌طور ویژه رزمندگان آزادی در تیرانا هم به این برنامه وصل هستند. از شما و از خانم رجوی به‌خاطر هدیه‌یی که همرزمان شما دریافت کردند و توانستند از لیبرتی به آلبانی منتقل شوند تشکر می‌کنم.

چند ماه پیش همراه با پسر جوانترم با آنها در تیرانا دیدار کردم و از روحیة آنها سیراب شدیم و شاهد بودیم که چطور در این مدت کم توانستند محیط زندگی خود را آباد کنند. به‌خصوص گلهایی که پرورانده بودند، گلهایی که در اشرف و لیبرتی بود همانها را ما شاهد بودیم که در آلبانی هم رشد داده بودند.

پسر من با تعدادی از همکاران شما صحبت کرده بود و داستانهایی را به ما گفتند به‌طور مستقیم با افراد مشخص؛ پسرم بعد از صحبت با آنها گفت که آنها قهرمانان واقعی هستند. شما قهرمان هستید و به‌طور خاص خانم رجوی قهرمانی بزرگ در این دوران تاریک است. در دوران آن حملات در اشرف و لیبرتی خانم رجوی چقدر قوی و مستحکم باقی ماند و تصمیمهای بسیار سختی را گرفت؛ تصمیمهای مرگ و زندگی. وقتی که برای انتقال رزمندگان اقدام کردیم خانم رجوی با رهبری کاریزماتیک فوق‌العاده صلاحیت رهبری خود را اثبات کرد.

بنابراین شما امسال از هر زمان دیگری به اهداف خودتان نزدیکتر هستید. و این پیام را به ما می‌دهد که ما به آزادی خواهیم رسید. چیزی که ما به آن نیاز داریم این است یک جهش جدید هست که از دولتهای آزادیخواه و مردم آزادیخواه بخواهیم که در این راستا کمک بکنند.

وقتی که در سال 97 در اف.بی.آی بودم شنیدیم که آمریکا مجاهدین را در لیست تروریستی قرار داده؛ ما که در اف.بی.آی بودیم دچار تعجب شدیم و از آنها سؤال کردیم که چرا ما خبر نداریم؟ و بعد شاهد بودیم که این لیست‌گذاری بر اثر یک کارزار و یک تلاش گسترده قضایی حذف شد و اکنون در آستانهٴ رسیدن به هدف نهایی هستیم برای پایان دادن به خرابیها و ویرانیهایی که این رژیم به بار آورده و استقرار آلترناتیو دموکراتیک در ایران و شما همان آلترناتیو دموکراتیک هستید. شما پیروز خواهید شد چرا که هیچگاه کوتاه نیامدید و پایداری کردید، بنابراین بدانید که پیروزی در چشم‌انداز هست.


ژنرال جرج کیسی: در ایران تغییر باید محقق شود
ژنرال جرج کیسی فرمانده پیشین نیروهای چند ملیتی در عراق ضمن ابراز خوشحالی از انتقال سالم «رزمندگان ایران» از عراق گفت: در عراق هدف رژیم ایران ممانعت از ایجاد حکومتی است که مردم بتوانند با هم متحد زندگی کنند. این رژیم با تحریک گروهها و شبه‌نظامیان شیعی دست به این کار زد. این رژیم مسؤل مرگ صدها تن از نیروهای ائتلاف در عراق است. ما مدارکی در عراق داشتیم که نشان می‌داد افراد دستگیر شده در شمال عراق در ایران آموزش دیده‌اند. ما شش نفر از اعضای نیروی تروریستی قدس را دستگیر کردیم که داشتند عملیات تروریستی را طراحی می‌کردند. این رژیم به تلاشهایش برای بی‌ثباتی در عراق، سوریه و دیگر کشورهای جهان ادامه می‌دهد. ما معتقدیم در ایران باید تغییر محقق شود.

 
 
ساعت: 2020
حمایت هیأت آلبانی از اهداف دموکراتیک گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
 
اعضای هیأت آلبانی که مورد تقدیر جمعیت حاضر قرار گرفته بودند در سخنرانیهای خود از اهداف مقاومت ایران حمایت کردند.

ایلونا جبریا معاون وزیر کشور آلبانی گفت:
می‌خواهیم بگوییم که از تلاش انسانهایی که می‌خواهند در یک ایران دموکراتیک زندگی کنند حمایت می‌کنیم. نمی‌توانم تصور کنم که خانم رجوی چقدر برای آزادی تلاش می‌کند. ریشه‌های آزادی همیشه در حال رشد است.

پاندلی مایکو نخست‌وزیر پیشین آلبانی خطاب به جمعیت گفت:‌
برای ما یک افتخار است که در این گردهمایی شرکت می‌کنیم. به‌نام ملت ایران و آلبانی برای ما افتخار است که افراد شما در آلبانی در امنیت هستند آلبانی خانه آنهاست آنها شهروند آلبانی و بخشی از خانواده ما در آلبانی هستند. چندی پیش که در آلبانی انتخابات بود معلوم نشد که چه کسی برد و چه کسی باخت چرا که همه ما در مورد شما متحد بودیم. شما برای به‌دست آوردن آزادی خسته نمی‌شوید.

فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی هم گفت:
ما به پذیرش مجاهدین در آلبانی افتخار می‌کنیم و آنها را خانواده خود می‌دانیم و با این کار نام خود را در تاریخ ثبت کردیم. الآن همه انرژیها را برای تحقق آزادی در ایران متمرکز کرده‌ایم.

 

 
 
 
ساعت: 2015
برنارد کوشنر: تغییر در ایران مسیر پایان دادن به بنیادگرایی در سراسر منطقه را هموار خواهد کرد


 
 
 
برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه از بنیانگذاران پزشکان بدون مرز گفت:
بسیار خوشحال هستم که امروز همراه شما هستم احساس می‌کنم یک دیدار خانوادگی برای آزادی است.

می‌خواهم تبریک و احترام خودم را به مردم خارق‌العاده آلبانی و دولت و نمایندگانشان که آنها از اشرفیان پذیرایی کردند.

مردم ایران 38سال است که تحت سرکوب هستند و رژیم آخوندها پایه و منبع شروع بنیادگرایی هستند. بنابراین مردم ایران شایسته دستیابی به دموکراسی و آزادی هستند. تا بتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند نه کسانی که توسط ولی‌فقیه انتخاب کردند.

تغییر در ایران مسیر پایان دادن به بنیادگرایی در سراسر منطقه را هموار خواهد کرد، بنیادگرایی که تحت نام اسلام در سراسر منطقه به وجود آوردند و از اسلام به‌عنوان ابزار برای بنیادگرایی استفاده می‌کنند. با تغییر در ایران شاهد تغییر دموکراتیک در سراسر منطقه، شاهد خواهیم بود.

به خانم مریم رجوی تبریک می‌گویم که همیشه برایم یک درس و آموزش است از حقیقت سیاسی که خانم مریم رجوی به نام مقاومت ایران صحبت می‌کنند، نه فقط الگوی خوبی هستند برای دموکراسی، بلکه یک تغییر عظیمی را در منطقه شروع خواهند کرد و بار دیگر تبریک به شما می‌گویم و برای سومین بار می‌گویم از شما متشکرم.

در کشور من در گذشته شما قربانی بدترین مانورها بودید، خود من هم احساس جرم می‌کنم. شما نشان دادید که جنبش شما با سایر جنبشهای خاورمیانه چه تفاوت دارد.

رژیم ایران تلاش می‌کند که جنبش شما را سرکوب کند یا بی‌اهمیت جلوه بدهد. وزیر خارجه رژیم ایران دیروز در فرانسه بود. استقبال از وزیر خارجه ایران انتخاب درستی نیست. یکبار دیگر آخوندها سعی کردند جنبش مجاهدین خلق ایران را شانتاژ کنند و از این بابت که وزارت‌خارجه فرانسه اطلاعیه‌ای صادر نکرد خیلی خوشحالم.

رژیم ایران در عراق در سوریه در یمن دخالت می‌کند. من دلم می‌خواهد راهی برای صلح در منطقه برقرار شود نه به هر قیمت. من ائتلاف با بشار اسد را رد می‌کنم.

صلح در کشور شما محقق نخواهد شد الا با دموکراسی.
زنده باد مردم ایران. مرگ بر استبداد مذهبی. زنده باد دموکراسی.
 
 
 
 
ساعت: 2000
دیوید ایمس: پیام ما چیست؟ تغییر رژیم!
دیوید ایمس رئیس کمیته مشترک پارلمانی بریتانیایی ایران آزادی گفت: ”یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید برای این‌که افراد شرور بتوانند پیروز شوند کافی است آدمهای خوب ساکت بنشینند“.

خانم‌ها آقایان! امسال در حالی این‌جا هستیم که نسبت به سال قبل بسیاری چیزها تفاوت کرده:
رژیم خامنه‌ای به‌شدت تضعیف شده
آخوندها در داخل به‌شدت منشعب شده‌اند و در خارج به‌شدت تضعیف شده‌اند.
جامعه حالت انفجاری دارد.
مردم در خیابانها تغییر را فریاد می‌زنند.
اپوزیسیون فعالیت‌هایش را افزایش داده و به‌عنوان تنها آلترناتیو دموکراتیک، خود را به همه نشان داده است.

ما امروز می‌خواهیم دربارهٴ تغییر رژیم صحبت کنیم، تغییری که تا همین الآن هم به تأخیر افتاده.
ما می‌خواهیم دربارهٴ ایران آینده با برنامه 10ماده‌ای خانم رجوی صحبت کنیم، برنامه‌یی برای آزادی و دموکراسی ایران.
همینطور می‌خواهم اشاره کنم به اموال اشرفیها که عراق نگه‌داشته در حالی‌که آن اموال تحت تضمین آمریکا و جامعه بین‌المللی بود.
به هر حال، بیاییم این امید را داشته باشیم که آزادی و دموکراسی در ایران محقق خواهد شد، خانم رجوی شما حمایت کامل ما را دارید.

ایمس رو به جمعیت با این سؤال و جواب سخنانش را پایان داد:
پیام ما چیست؟ تغییر رژیم!
تام گرت عضو مجلس نمایندگان آمریکا:‌ سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد

تام گرت عضو مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به جمعیت حاضر در گردهمایی بزرگ پاریس گفت:
افتخار می‌کنم که در میان این جمعیت هستم. در سال ۱۳۸۸مردم برای ابراز خشم خود به خیابانها آمدند ولی اوباما کاری نکرد ولی من تعهد می‌کنم که در کنار مردم ایران باشم. ما برای ایجاد تغییر به اینجا آمده‌ام. ما بسیار زیادیم و پیروز خواهیم شد. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد.
به رهبران جهان تأکید می‌کنم یا باید با آمریکا معامله کنید یا با رژیم ایران.
امیدوارم که سال آینده شما را در تهران ببینم.
 
 
 
 
ساعت: 1955
جولیو ترتزی: پیام به آخوندها این است؛ زمان آن فرا رسیده که آنها باید بروند!

جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا گفت:
خانم رئیس جمهور، میهمانان گرامی دوستان عزیز
ما در این هیأت ایتالیایی اخیراً یک فراخوان خجسته داشتیم، تلاشی که به ما انگیزه می‌دهد تا تلاش‌هایمان را باید برای بازگرداندن کرامت انسانی به ایران افزون کنیم.
این البته پیام هیأت ایتالیایی امروز ما به شما هم هست که می‌خواهند گرمترین احترامات خود را به کشور شما ابراز کنند.
این هیأت اخیراً از پارلمان ایتالیا یک فراخوان به دولت خود داد که قتل‌عام 67 را محکوم کند.
همچنین اعدام‌های ایران را متوقف کند.
قتل‌عام 67 باید تحقیق و مورد حسابرسی قرار گیرد.
این گروه پارلمانی دولت ایتالیا را به این سمت سوق می‌دهد یعنی به سمت حسابرسی جنایات رژیم ایران.
تحولات البته در داخل ایران و جهان خیلی سریع هستند، لذا باید به‌شدت با این دیکتاتوری مقابله شود که هدفش فقط حفظ قدرت و ثروت برای خودش است. مردم ایران خواهان آزادی هستند و جنایت 67 را نمی‌بخشند و آخوندها این را خوب حس می‌کنند.
ما اخیراً شاهد انتخابات در ایران بودیم، اما آخوندها می‌گویند در اسلام هیچ رای‌یی بجز رأی ولی‌فقیه وجود ندارد و این حرف خودش ثابت می‌کند که هیچ راهی برای به‌رسمیت شناختن آن انتخابات مسخره وجود ندارد.
علایم نشان می‌دهند رژیم به سمت سرکوب بیشتر می‌رود لذا تجار و مقامات اروپایی اشتباه می‌کنند که برای قرارداد و معامله به ایران می‌روند. آنهم در حالی که رهبران جهان باید بیشتر از هر چیز به مردم ایران توجه کنند. از آزادی و عدالت حمایت کنند و پیام باید به آخوندها این باشد که: زمان آن فرا رسیده که: آنها باید بروند!
قاضی مایکل موکیزی: پخش گسترده تصاویر خانم رجوی در ایران بیانگر تمایل برای تغییر است

مایکل موکیزی وزیر پيشین دادگستری آمریکا بر ضرورت تغییر رژیم در ایران تأکید کرد و گفت:‌
اولین علت خوشحالی امروز من، انتقال سالم دوستانمان از عراق به آلبانی و پذیرایی مردم آلبانی از آنهاست. ما اهداف مشخصی داریم از جمله قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی، برداشتن فشار از روی مردم ایران و حمایت از مقاومت مردم ایران تا بتوانند بر ستم آخوندها غلبه کنند.
فعالیت‌های مقاومت به‌ویژه پخش گسترده تصاویر خانم رجوی در ایران نشان داد که در ایران تمرکزی برای تغییر وجود دارد.
تام ریچ:‌ تنها خانم مریم رجوی می‌تواند آینده ایران را رقم بزند
تام ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا از اعضای هیأت آمریکایی گفت:
سرکوب مردم ایران توسط این رژیم باید پایان بپذیرد. حمایت این رژیم از تروریسم باید پایان بپذیرد. تنها یک سازمان متشکل و سازمانیافته است که می‌تواند چهره آلترناتیو ایران باشد. تنها یک چهره و آنهم خانم مریم رجوی می‌تواند آینده ایران را رقم بزند.
رهبری مریم رجوی برای تحقق صلح و حقوق‌بشر تا روزی که جوهر آزادی بتواند بهار جدیدی در ایران به وجود بیاورد ضروریست. باید یک اجماع جهانی به وجود بیاوریم و بگوییم که ما خواهان ایران آزاد هستیم.
 
 
 
ساعت1945: 
 قاضی تدپو: آخوندها آنچه کاشته‌اند درو خواهند کرد و به‌خاطر جنایتهایشان در دادگاههای بین‌المللی محاکمه خواهند شد
 
 

 

 

 

ما در مبارزه‌یی هستیم که مهمترین چیز در این مبارزه آزادی استژ ما در کنگرهٴ آمریکا در این مبارزه در کنار شما هستیم

و این نشانی از این است که روزی به‌زودی زود ما شاهد برقراری آزادی و دموکراسی در ایران خواهیم بود. یعنی خانه و سرزمین شما آزاد خواهد شد و ما شاهد آن روز خواهیم بود. مسیر دموکراسی همواره طولای و دشوار است. ولی نکتة مهم این است که کارهای سخت زمان می‌برد. ایمانتان را حفظ کنید. امید داشته باشید که روزی مردم ایران خواهند توانست این زنجیرهای ولایت فقیه را بشکنند و حاکمیت قانون و آزادی برای تک‌تک مردم را محقق کنند. شما مسیر طولانی را آمده‌اید. ایرانیان در تبعید تعدادشان به ۲.۵میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسد و به نظر می‌رسد که آنها در اینجا نمایندگی می‌شوند. سالها مخالفان رژیم ایران در اشرف تحت محاصره بودند و بعد شهر اشرف را ترک کردند و به‌اصطلاح برای امنیت خودشان آنها را به کمپ لیبرتی فرستادند. وقتی که من در عراق بودم به همراه دینا روهرا باکر نماینده کنگره؛ ما می‌خواستیم برویم و اشرف را ببینیم و ببینیم که چه وضعیتی دارد؟ اما مالکی گفت که شما نمی‌توانید به اشرف بروید و در واقع تلاش کرد ما را از عراق بیرون کند وقتی که می‌خواستیم به اشرف برویم و با چشم خودمان وقایع آنجا را ببینیم.

سازمان مجاهدین در واقع در اشرف تحت محاصره رژیم ایران بودند و در لیست تروریستی قرار داشتند و کسی فکر نمی‌کرد که بتوانند از لیست خارج شوند. ما با وزارت‌خارجه و با آخوندها مقابله کردیم و توانستیم نام مجاهدین را از لیست خارج کنیم. آن روز بالاخره فرا خواهد رسید که قاتلان مجاهدین محاکمه خواهند شد و به سزای جنایات خود خواهند رسید. سپاه پاسداران پشت جنایتها قرار داشت و ما طرحی برای در لیست قرار دادن سپاه پاسدران تهیه کرده‌ایم. همچنین ما با مقامات سازمان ملل کار می‌کنیم که میلیونها دلار اموالی که دولت عراق از اشرفیها به سرقت برده پس بگیریم و به دست مجاهدین برسانیم.

توافق اتمی برای جهان توافق بدی بود ولی ما می‌توانیم از آن عبور کنیم و قبل از این‌که به سلاح اتمی دست پیدا کنند تغییر رژیم به دست مردم ایران در ایران رخ خواهد داد.

30سال پیش در سال 1988رژیم خمینی آمد و 30هزار نفر را به قتل رساند و اکنون زمان آن رسیده که حق آنها را پس بگیریم و این مسئولیت شما جوانانی است که در اینجا حضور دارید که انتقام آنها را بگیرید. خورشید دارد برای یک ایران جدید طلوع می‌کند برای یک ایران جدید.

آخوندها همان چیزی را که کاشته‌اند درو خواهند کرد و به‌خاطر جنایتهایشان در دادگاههای بین‌المللی محاکمه خواهند شد.
 
 
ساعت: 1940
اد رندل رهبر پیشین حزب دموکرات آمریکا: ‌آزادی ایران تحت رهبری خانم رجوی به‌معنای صلح و امنیت برای خاورمیانه است
ادوارد رندل رهبر پیشین حزب دموکرات و فرماندار پیشین پنسیلوانیا در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران گفت:‌

«چند سال پیش چند هزار نفر اشرفی در اشرف بودند، دوستانی از آمریکا و سایر کشورها دور هم جمع شدند، ما آنجا به همراه شخصیتهای مثل فرماندار تام ریج، قاضی مایکل موکیزی، لویی فری، رودی جولیانی، هوارد دین و شماری از ژنرالها مثل ژنرال شلتون، ژنرال کانوی، ژنرال کیسی، چند سال با هم کار کردیم تا حقوق اشرفیها به آنها برسد و بتوانند در نهایت انتقال موفقیت‌آمیزی داشته باشند.
در این گروه اولین کسی که باید به او ادای احترام کرد، سناتور رابرت توریسلی هست و این کارنامه‌يی که داریم نشان می‌دهد که او مذاکره‌کننده اصلی ما با وزارت خارجه 4بار به آلبانی رفت و هم او بود که وزارت‌خارجه را متقاعد کرد که بتواند این انتقال موفقیت‌آمیز صورت بگیرد. این کار را برای خودش انجام نداد، این کار را برای مورد تشویق گرفتن انجام نداد، بلکه مثل ما که با یک گروه کوچک شروع کردیم به این خاطر انجام داد که آنها افراد خوب و با استعدادی بودند و ما نمی‌توانستیم اجازه بدهیم که آنها در اشرف کشته شوند.

نکتة ‌دوم کسی امروز اینجا هست که سخنرانی نخواهد کرد ولی چند بار در این گردهماییها سخنرانی کرده است و شاید نقش او مثل توریسلی اهمیت داشته که حقوق مجاهدان اشرفی در اشرف و لیبرتی محقق شود و او سرهنگ وسلی مارتین بوده که سالها و هر روز کار و تلاش کرده و خودش سالها فرمانده حفاظت اشرف بود و کسی بود که باعث شد تلاشهای ما به نتیجه برسد. نبرد سختی بود، وقتی شروع کردیم سازمان مجاهدین در لیست بود و هیچ کشوری حاضر نبود افراد سازمان مجاهدین را بپذیرد. بنابراین گروه ما دور هم جمع شدیم با سازمان ملل کار کردیم، با وزارت‌خارجه کار کردیم و سرانجام موفق شدیم که آنها را از لیست خارج کنیم.

چون ما اعتقاد داشتیم که آنها کسانی هستند که می‌توانند یک ایران آزاد را بنا کنند و مرحله بعدی آزاد کردن ایران است و همهٴ شما می‌دانید که تغییر رژیم بستگی به مردم ایران و شما دارد کسانی که در آلبانی هستند، مخالفان رژیم ایران در سراسر جهان، اما دولت آمریکا باید قاطعانه بایستد و قاطعانه از این جنبش حمایت کند و من معتقدم که ما چنین خواهیم کرد، نه فقط به این خاطر که ما به آزادی اعتقاد داریم و اعتقاد داریم به کسانی که به آزادی اعتقاد دارند و در این راه جان می‌بازند، ما با شما خواهیم بود چون این به نفع خودمان هم هست. آزادی ایران تحت رهبری خانم رجوی، صلح و امنیت برای خاورمیانه و پایان افراط‌گرایی خواهد بود و ایران دیگر کشوری برای تروریستها نخواهد بود. مردم ایران از زن و مرد انتخابات آزاد خواهند داشت و ایران میراث فرهنگی و معنوی خود را درک خواهد کرد. و این منفعت ما به‌عنوان آمریکاییها هم هست».
 
 
ساعت: 1925
زاوینه لویت هویزر اشنارنبرگر: در مقابل بنیادگرایی که منشأ آن رژیم ایران است با تمام توان می‌ایستیم

خانم زاوینه لویت هویزر اشنارنبرگر وزیر پیشین دادگستری آلمان گفت:
زندانیان سیاسی در ایران اجازه نمی‌دهند که صدایشان خفه شود. بسیار شجاعانه به مسائلی مانند شکنجه و قتل و کشتار و بی‌عدالتی که رژیم در پیش گرفته اعتراض می‌کنند.

با نمایش انتخابات اخیر ایران چیزی تغییر نکرده است. نقض حقوق‌بشر و اعدامهای فزاینده در ایران ادامه دارد.

می‌خواهیم در مقابل بنیادگرایی که منشأ آن رژیم ایران است با تمام توان بایستیم مقابله کنیم.
 
 
ساعت: 1925
ژنرال جک کین: دولت ترامپ سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا گفت:
هرگز با گروهی نبوده‌ام که چنین تمرکز فوق‌العاده و استثنایی داشته باشد، افتخار می‌کنم که با شما هستم.
آخوندها بنیادگرایی اسلامی را در سراسر منطقه گسترش داده‌اند برای تحقق این امر آنها تلاش کرده‌اند که آمریکا را از منطقه خارج کنند.
در هشت سال گذشته اوباما اشتباهات استراتژیکی زیادی را با فرضیه‌های غلط انجام داد.
اوباما می‌گفت اگر آمریکا از خاورمیانه بیرون بکشد ما می‌توانیم هم‌چنان بنیادگرایی اسلامی را مهار کنیم.
او می‌گفت اگر با رژیم وارد توافق اتمی شویم این باعث خواهد شد که اقدامات بدخواهانه این رژیم متوقف شود. هر دو اینها اشتباهات بزرگ بودند.

بنیادگرایی به یک تهدید جهانی تبدیل شده است و این تهدید تحت نام اسلام انجام می‌شود. ما در پیوستن به کارزار کشورهای عربی علیه اسد اشتباه کردیم. عوامل رژیم ایران بعد از برجام در یمن کودتا کردند آنها می‌خواهند در جنوب یمن پایگاه داشته باشند. رژیم ایران پلی را از سوریه تا لبنان و یمن تا خاورمیانه تشکیل داده است.
رژیم ایران به همراه روسیه باعث شده‌اند که اسد در سوریه سرنگون نشود. ده روز بعد از بعد از روی کار آمدن، دولت جدید آمریکا با رژیم مقابله کرد و این رژیم را تحریم کرد.
دونالد ترامپ به ۵۰کشور عرب و اسلامی گفت تهدید شما رژیم ایران است. ما باید علیه این رژیم شرور با هم باشیم.
من به دو دلیل خوشبین هستم یکی این‌که مقاومت علاوه بر کمیت، وفادار است. دوم این‌که آمریکا اعلام کرده که نیروی قدس یک سازمان تروریست خارجی است. دولت ترامپ سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد.
دولت آمریکا با رژیم ایران دیگر مماشات نخواهد کرد بلکه با آن مقابله خواهد کرد. این رژیم در ماهیت شرور است و از درون تغییر نخواهد کرد.
رابرت پیتینجر: مردم آمریکا و کنگره ایالات متحده از مردم آزادیخواه ایران حمایت می‌کنند
رابرت پیتینجر نماینده کنگره آمریکا از کارولینای شمالی گفت: مردم آمریکا از مردم آزادیخواه ایران حمایت می‌کنند. کنگره ایالات متحده از مردم آزادیخواه ایران هم حمایت می‌کنند. آنچه که می‌خواهم بپرسم این‌که آیا شما آماده‌اید که آخوندهای حاکم را محاکمه کنید؟ آیا آماده‌اید خامنه‌ای را محاکمه کنید؟ آیا حاضرید برای تغییر رژیم در ایران؟ آیا حاضرید که بزرگترین رژیم حامی تروریسم در جهان را به زیر بکشید و آزادی را به ایران برگردانید؟ و انتخابات آزاد در ایران و دموکراسی در ایران را محقق کنید؟ و همچنین یک اقتصاد آزاد و درست، همچنین برای آزادی ادیان و حقوق‌بشر؟
الان زمان آن فرا رسیده است.
من به‌عنوان یک برادر و مسیحی برای شما احترام قائلم، برای شما دعا می‌کنیم و درود بر شما و زنده باد ایران.
ترزا ویلیرز: رژیم ایران بسیار سرکوبگر و منبع بی‌ثباتی و اصلی‌ترین منبع تروریسم در منطقه است
ترزا ویلیرز: وزیر پیشین امور ایرلند شمالی و نماینده پارلمان انگلستان گفت:
من امروز اینجا هستم تا به خانم رجوی ادای احترام کنیم. برای رهبری او برای آینده دموکراتیک برای ایران. خانم رجوی کارزار شما برای آزادی عادلانه است و هرکس اینجاست به‌خوبی آگاه است که رژیم ایران یک رژیم استبداد است در شش ماه سال 2016 صدها اعدام صورت گرفت. رژیم ایران در جهان پیشتاز اعدام هست. و هفتاد و چند نوجوان را فقط طی یک دهه اعدام کرده. ... و اقلیتها را سرکوب می‌کند می‌دانم که بسیار سرکوبگر است. منبع بی‌ثباتی در منطقه است. اصلی‌ترین منبع تروریسم در منطقه است. حمایت مالی می‌کند از بسیاری گروه‌های تروریسم، نه فقط در کشور خودش و یک منبع شر است. ولی مردم ایران خواهند توانست آزاد شوند و خانم رجوی رهبر این مبارزه است.

 

 

ساعت: 1840
لیبرمن: صرف وجود تصاویر خانم رجوی در داخل ایران نشان می‌دهد که تغییر در ایران شدنی است

جوزف لیبرمن کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در گردهمایی بزرگ ایرانیان گفت:
خوشبختم که به شما می‌پیوندم در مقاومت علیه رژیم شروری که امروز بر ایران حکمرانی می‌کند. من هرگز برای چنین جمعیت بزرگی سخنرانی نکرده‌ام. اگر من هزاران نفر مثل شما در فلوریدا داشتم می‌توانستم به قدرت برسم.

ابعاد و تعهد این گردهمایی پیام قدرتمندی را هم به دشمنان ما در تهران و هم به مردم ایران که خواهان تغییر هستند می‌فرستد. پیام این است که شما تنها برای خودتان تصمیم نگرفتید که بیایید در اینجا، شما خودتان را در تاریخ به ثبت رسانده‌اید و تعیین کردید که سرنوشت چی خواهد بود.

قابل توجه‌ترین گام برای تحقق این آرزو این است که این رژیم آخوندی تغییر کند و مردم ایران به آزادی برسند. این امکانپذیر نیست تا این رژیم در قدرت هست.

تغییر دولت آمریکا باعث شده که سیاست آمریکا تغییر کند. با این دولت ما دیگر به اقدامات شرورانهٴ این رژیم آخوندی چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ترامپ گفته است دشمن شمارة یک آمریکا در خاورمیانه رژیمی است که هم‌اکنون بر ایران سلطه دارد. و این تفاوت بزرگ و اساسی بین دولت ترامپ و دوران اوباماست. .. تفاوت دوم البته نیاز نیست من درباره آن توضیح بدهم این است که کشورهای عربی قوت و قدرت گرفته‌اند. حالا یک ائتلافی تشکیل شده. کشورهای عربی آمریکا و به همراه شما هستند تا بشود این تغییر را محقق کرد. تغییر در خاورمیانه.
اوباما توافق اتمی رو محقق کرد با این امید که آنها مدره بشوند. ولی حمایت آنها از تروریسم که این همه مردم را به قتل رساندند باعث شد که به سرکوب مردم ایران ادامه دادند. بغدادی رهبر داعش گفت اینجا پایتخت داعش است. حالا دارند او را عقب می‌زنند.

ولی از 1979پایتخت بنیادگرایی ایران بوده است.
یک چیز دیگر در داخل ایران تغییر کرده. و آن وضع مردم ایران است مردم ایران شجاعتشان را نشان داده‌اند. یک جنبش روشن در برابر قتل‌عامی که در سال 67 روی داد، به‌نام جنبش دادخواهی است و خواهیم دید که این رژیم چه جنایاتی دست‌زده است.

صرف وجود تصاویر خانم رجوی در داخل ایران نشان می‌دهد که تغییر در ایران شدنی است.

به سختی می‌شود این شباهت را ندید بین شما و کسانی که برای آزادی آمریکا و فرانسه و شوروی سابق مبارزه کردند. و با توکل به خدا این مبارزه هم به پیروزی خواهد رسید. شاید حتی در سال آینده..

 

 

 

ساعت: 1725
بخشی از سخنرانی مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس.
 

 

 

 

 

 

ساعت: 1800
امیر ترکی فیصل:‌ اعدامهای 67 به‌عنوان یک لعنت همیشگی باقی خواهد ماند و عاملان آن باید محاکمه شوند

 

امیر ترکی فیصل در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس گفت:‌
رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و با همسایگانش خصومت و دشمنی دارد.
خمینی بنیادگرایی و ولایت فقیه را برای سرکوب مردم ایران و تفرقه و دشمنی در منطقه تحمیل کرد. سپاه پاسداران باید وارد لیست تروریستی شود. اعدامهای سال 67 به‌عنوان یک لعنت همیشگی باقی خواهد ماند و عاملان آن باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند.

کشورها با هم در همزیستی بودند تا وقتی خمینی آمد و بعد از آن این وحدت همزیستی از بین رفت. خمینی آمد و منطق صدور انقلاب رو با توسعه‌طلبی پیش برد. امروز هم صحبت از انتخابات می‌کنند انتخاباتی که هیچکس مگر ولی‌فقیه او را تأیید کرده باشد حق کاندیدا شدن ندارد. این مثل تمام رژیمهای فاشیستی مثل هیتلر و موسولینی است که از انتخابات صحبت می‌کردند. اولین قربانی خمینی و مدافعان او مردم ایران بودند که بدبختیهای افکار بیمارگونه او را چشیدند.

تلاش شما برای مقابله با این رژیم یک پروژه مشروع است و همان‌طور که خانم رجوی گفت جهاد شما برای آزادی مردم ایران کرد و بلوچ و عرب است.

 

 

 

ساعت: 1740
نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا:‌ می‌دانیم که استراتژی 1000 اشرف چه امیدی را ایجاد می‌کند

 

سخنرانی نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2012:
«من امروز به اینجا آمده‌ام تا یک پیام خیلی ساده را به شما برسانم: ایران باید آزاد شود! دیکتاتوری باید نابود شود!

مماشات و مهار کردن به‌معنی تسلیم است؛ مهار کردن یعنی مماشات و مماشات یعنی تسلیم! تنها هدف عملی، حمایت از جنبشی است که برای آزادی ایران ایجاد شده است؛ هر کار دیگری باعث می‌شود که دیکتاتوری راههایی پیدا کند تا بتواند توافقات را دور بزند و دروغ بگوید و بالاخره یک دیکتاتوری که وزیر دادگستری‌ای را انتخاب کرده که 30هزار نفر را قتل‌عام کرده همه چیز را به شما خواهد گفت درباره ماهیت این دیکتاتوری. این رژیمی است که عدالت یعنی قتل‌عام 30هزار نفر! این رژیمی است که فکر می‌کند عدالت یعنی انتخاباتی که هیچ کس در آن نباید شرکت کند. این رژیمی است که همهٴ شهروندان و همهٴ منتقدانش را تهدید می‌کند آنها را زندانی می‌کند.

اکنون می‌خواهم شما را چند لحظه به یک نقطهٴ دیگر ببرم. من تاریخ درس می‌دهم و تاریخ می‌تواند درسهای زیادی به ما بیاموزد.

اگر در اینجا در پاریس به یکی از گورستانهای پاریس بروید قبر مارکی دو لافایت را پیدا خواهید کرد. 100سال پیش در 4ژوییه، ژنرالی که از فرماندهان ارتش آمریکا در جنگ جهانی اول بود بر سر مزار مارکی دو لافایت رفت و گفت: لافایت ما رسیدیم! وقتی که این حرف را می‌زد، 140سال قبلش زمانی بود که فرانسویها، مدافعان آزادی، مردان جوانی که جرج واشیگتن آنها را خیلی دوست داشت به آمریکا آمده بودند، که تضمین کنند که کمک فرانسه آمریکاییها را برای تحقق آزادی کمک خواهد کرد.
ما خیلی برای لافایت ارزش قائل هستیم.
چرا من این خاطرهٴ آمریکایی فرانسوی را برای شما تعریف کردم؟ چون حرفی که ایرانیها دارند، در ایران باستان زده شده این است که وقتی آزادی نامریی است این مسئولیت ماست که آن را محقق کنیم.

امروز اینجا هستم چون که به‌عنوان یک آمریکایی این اعتقاد را دارم که همهٴ مردم در سراسر جهان شایستهٴ حق آزادی و خوشبختی هستند که خدا به آنها داده است.

آزادی در هیچ جا امن نیست تا وقتی که دیکتاتوری مثل دیکتاتوری کنونی در ایران در موقعیتی است که آزادی را در همه جا تهدید کند.

بزرگترین حامی تروریسم دولتی در جهان حکومت آخوندهاست؛ حتی دولت اوباما این را مستمراً می‌گفت به‌رغم همهٴ کارهایی که با رژیم ایران کردند. به نظرم منصفانه است که بگوییم که دولت ترامپ توهم بسا بسا کمتری نسبت به ماهیت دیکتاتوری حاکم بر ایران دارد و منصفانه است که بگوییم ژنرال متیس وزیر دفاع آمریکا وقتی که در فرماندهی مرکزی آمریکا بود این را به خوبی درک می‌کرد که دیکتاتوری حاکم بر ایران چه هست. منصفانه است که بگوییم مشاور امنیت ملی ژنرال مک مستر هنگامی که در خاورمیانه خدمت می‌کرد، به خوبی می‌دانست که رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران چه ماهیتی دارد و من اعتقاد دارم که این دولت در تعهد برای برداشتن گامهایی برای کمک به شما و برای کمک به تمام مردم آزاد در همه جا، پایبند خواهد بود. فشار در همه جا بالا خواهد رفت به سمت حمایت از 1000اشرف تا شبکه‌یی از آزادی داشته باشیم و این دیکتاتوری برود و آنها به جایش جایگزین بشوند.

من سالهای زیادی در این گردهمایی شرکت کرده‌ام و تحت تأثیر قرار گرفته‌ام از رشد جنبش شما و از فداکاری این جنبش و تحت تأثیر قرار گرفتم که شما به چه پیروزیهای واقعی دست پیدا کرده‌اید.

انتقال مجاهدان اشرفی به آلبانی یک پیروزی بزرگ است. به یاد داشته باشید سالها من این موضوع را دنبال کردیم و می‌خواستیم که دولت اوباما دست به اقدام بزند. دیکتاتوری حاکم بر ایران مصمم بود که همهٴ این رزمندگان را به قتل برساند و وقتی شکست خوردند، اکنون هزاران رزمنده آزادی در تیرانا هستند و این یک شکست جدی برای سران رژیم ایران است.

نکتة عمیق‌تر: آزادی سرانجام مستلزم حضور رهبران کاریزماتیکی هست برای یک آینده بهتر و یک آرمان برحق! ما در کشورمان جرج واشینگتن را داشتیم و لافایت جوان. من می‌توانم به شما بگویم که در تاریخ نام رئیس‌جمهور برگزیده شما مریم رجوی در همین طومار مبارزان راه آزادی به ثبت خواهد رسید.

او یک رهبر خارق‌العاده است که در دورانی سخت رهبری می‌کند و پایداری می‌کند. او یک رهبر بزرگ است به‌دلیل این‌که حامیان عالی و بزرگی دارد. وقتی که من می‌بینم که شما با این تعداد به اینجا آمده‌اید و نگاه می‌کنم به این سالن و همین طور جمعیت را پشت هم می‌بینم و این‌که چه کسانی فداکاری می‌کنند و متعهد بار تحقق ایران آزاد؛ می‌دانم که این جنبش جنبشی خواهد بود که نام خود را به ثبت خواهد رساند به‌عنوان جنبشی آزادیخواهانه که شر دیکتاتوری را کم خواهد کرد. شما او را کمک می‌کنید که چهره‌یی تاریخی باشد و او همین کار را دارد انجام می‌دهد.

آزادی در همه جا تهدید می‌شود وقتی که آخوندها در حاکمیت هستند. ما می‌دانیم که این وزیر دادگستری رژیم که عامل قتل‌عام هست، می‌دانیم که استراتژی 1000 اشرف چه امیدی را ایجاد می‌کند و انشاالله دفعه بعد که اعتراضاتی که در کشور صورت گرفت، اعتراضها سازمان‌یافته باشد نه مثل دفعه قبل سال 2009 که دولت آمریکا به نحو شرم‌آوری هیچ کاری نکرد. دولت ترامپ آماده است که رو به جلو حرکت کند و هر کاری را انجام دهد تا کاری کند که آزادی پیروز شود در این نبرد بزرگی که در ایران در جریان هست.

 

 

 

ساعت: 1720
رودی جولیانی: باید از مقاومت ایران تحت رهبری یک قهرمان بزرگ یعنی خانم رجوی حمایت کنیم

 

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک در ماجرای 11سپتامبر و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری آمریکا: بسیار خوشحالم که این گردهمایی روی هشتگ ایران متمرکز است. ما در سفری طولانی به این نقطه رسیده‌ایم سفری که هنوز ادامه دارد و شاید مقدار کمی از آن باقیمانده باشد. سفری که بسیاری از فرزندان شما در خلال آن جان‌باخته و خونشان بر زمین ریخته است. بگذارید به آن شهیدان ادای احترام کنیم که بدون آنان و فداکاریهایشان امروز ما این‌جا نبودیم. همین‌طور ادای احترام کنیم به خانم رجوی که ما را به این نقطه رساندند.

همینطور باید بگویم برادران و خواهران ما که در عراق بودند و الآن به مدد حمایت‌های دوستانم موکیزی، گینگریچ و... الآن در آلبانی هستند و تشکر بعدی‌ام از مردم و دولت آلبانی است که این کار بزرگ (پذیرش مجاهدین) را انجام دادند و من آرزو داشتم که این کار را ایکاش کشور من انجام می‌داد.

باری! دنیا تغییر کرده، الآن جهانی داریم متفاوت با گذشته. آیا می‌دانید که دولت جدیدی در واشینگتن مستقر شده؟ دولتی که می‌تواند کمک کند به تغییر در ایران!

شما سخنرانی ترامپ در ریاض را شنیدید که نشان داد او نیز روی خطری که در تهران وجود دارد و جهان را تهدید می‌کند متمرکز است.

ترامپ درک می‌کند که سلاح اتمی در دست یک آخوند دیوانه چقدر خطرناک است و خواسته او با همان شعاری محقق می‌شود که امروز شعار گردهمایی شما هم هست یعنی شعار ”ایران آزاد“.

می‌دانیم که دربارهٴ شما شیطان‌سازیهای زیادی شده اما شما مدافع و حامی آزادی، برابری زنان و جدایی دین از دولت هستید. شما حامی و مدافع دموکراسی هستید و به همین علت امید ایران‌زمین هستید و سرانجام در این مسیر طولانی که با هم بودیم می‌توانیم کم‌کم پایانش را ببینیم البته من نمی‌دانم این رژیم دقیقاً چه وقت سرنگون خواهد شد همان‌طور که نمی‌دانستم شوروی چه وقت سرنگون خواهد شد اما می‌دانستم سرنگون می‌شود و شد و الآن هم امیدوارم که این اتفاق در دوران حیات من رخ دهد.

باری! ما این‌جا هستیم به‌خاطر خون کسانی که در این راه شهید شدند.
و این‌جا هستیم به یمن رهبری خانم رجوی
و به‌خاطر حضور تک‌تک شما که الآن این‌جا حضور دارید.
و الآن داریم می‌بینیم که جهان کم کم تغییر می‌کند
و می‌بینیم که جهان به آرامی متقاعد می‌شود در ایران هیچ مدره‌یی وجود ندارد. وقتی کلمه مدره را می‌شنوم و یاد روحانی می‌افتم بیاد می‌آورم که او بیشتر از دوران احمدی‌نژاد آدم کشته!
همان‌طوری که مریم رجوی گفت: در لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران خیلی تأخیر داریم. پاسدارانی که دستشان به خون آلوده است.
خون مردم خودشان و مردم ما هر دو! (آنها در عراق بسیاری از فرزندان ما را کشتند)
واقعا اگر آنها را تروریست ننامیم پس دیگر سازمان تروریستی معنی نخواهد داشت!

اینک زمان تغییر رژیم در ایران فرا رسیده، همان‌طور که بهار عرب آمد و مبارک و قذافی سرنگون شدند، اینها نیز باید سرنگون شوند.
و باید بپرسم چرا آخوندها نباید سرنگون شوند؟ مگر آنها (مبارک و قذافی) بدتر از آخوندها بودند؟
البته دیکتاتورهای مصر و لیبی، دیکتاتوریهای بدی بودند اما سلاح اتمی نداشتند.
تعداد قربانیان آن دو رژیم حتی نزدیک به آمار قربانیان رژیم ایران هم نمی‌شد!
تغییر در ایران باید صورت گیرد. این اجتناب‌ناپذیر است و تغییر رژیم در ایران رخ خواهد داد.
مردم ایران را شما بیشتر از من می‌شناسید آنان سرانجام روزی قیام خواهند کرد.
ما اگر رهبری داشتیم که آن‌روز (88) فقط می‌گفت ما از شما مردم ایران حمایت می‌کنیم شاید رژیم ایران در قیام 88سرنگون می‌شد.

امیدواریم که تغییر در ایران را، سال آینده در ایران جشن بگیریم!
الان شما این‌جا هستید! یک آلترناتیو سازمانیافته با قدرتی مردمی!
از کسی که این را برنمی‌تابد دعوت می‌کنم نگاه کند و ببیند رژیم چقدر از شما کشته؟
کسی که قدرت شما را قبول ندارد بیایید این‌جا و ببینید که این‌جا در این سالن چقدر جمعیت جمع شده؟ ضمن این‌که وقتی حرکت تغییر شروع شود، دیگر شما تنها نخواهید بود! شما مردم خودتان را بهتر از من می‌شناسید.
به همین علت باید از مقاومت ایران تحت رهبری یک قهرمان بزرگ یعنی خانم رجوی حمایت کنیم.

و الآن در شرایطی این‌جا هستیم که خواهران و برادرانمان دیگر در عراق نیستند. بلکه در آلبانی و فضای امن هستند.

به این علت هم خوشحالم و خوشحالم که اینرا این‌جا رسماً بگویم که:
دولت ایالات متحده از شما حمایت می‌کند و پشت شماست
خطر رژیم ایران را می‌فهمد و اجازه نخواهد داد رژیم به یک قدرت منطقه‌یی و اتمی تبدیل شود.

اولین بار است که می‌توانم این‌جا بایستم و سرفراز باشم، چرا که در مواقع قبلی ناراحت و تحت فشار بودم از این‌که مواضع دولتم درست نبود.

رژیم ایران باید برود
و زنده باد ایران آزاد!

 

 

 

ساعت: 1645

سناتور رابرت توریسلی: در ایران نام رجوی به‌معنی آزادی و امید به یک آینده بهتر هست

 

سناتور رابرت توریسلی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس گفت: در ایران نام رجوی به‌معنی آزادی و امید به یک آینده بهتر هست.
«در مقابل من بزرگترین گردهمایی ایرانیان در جهان هست که امروز صبح بیدار شدند با آزادی سخن گفتند، آزادانه مذهب خودشان را دارند و من افتخار دارم که در این روز همراه شما هستم و بتوانم امروز یکی از اجرا کنندگان این برنامه باشم تا به شما افرادی را از سراسر جهان معرفی کنم که در این مبارزه شریک هستند، دوش به دوش با مردم ایران ایران در حساسترین لحظات در نبرد برای آزادی. این بزرگترین گردهمایی ایرانیان آزاد در جهان هست.
فردا صبح مسئولیتی که هست بر عهدهٴ هزاران نفری خواهد بود که اکنون در تیرانا و در آلبانی هستند. به کسانی که در اشرف و لیبرتی به نبرد پرداختند، می‌گویم شما اکنون نقطهٴ کانونی در تیرانا هستید. امید و دعای امروز ما با شماست تا آخوندها برکنار شوند و یک ایران آزاد را شما برقرار کنید.
در ایران نام رجوی به‌معنی آزادی و امید به یک آینده بهتر هست».

 

 

 

ساعت1600:

دکتر آلخو ویدال کوآدراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا:‌ مجاهدان اشرفی بزرگترین امید برای آزادی ایران هستند

دکتر آلخو ویدال کوآدراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا در گردهمایی پاریس گفت:‌ بهترین درودهایم را به اعضای سازمان مجاهدین می‌فرستم که از لیبرتی به آلبانی آمدند. این اولین بار است که دیگر نگرانی سلامت این رزمندگان را نداریم و این یک پیروزی بزرگ برای مقاومت و یک شکست بزرگ برای رژیم ایران است که قصد قتل‌عام همگی آنان را داشت. رزمندگانی که بزرگترین امید برای آزادی ایران و برابری زنان و مردان هستند

دوستان مقاوم! ایستادن در کنار شما به زندگی ما معنا داده است.

گردهمایی امروز هم نشانی است از این است که شورای ملی مقاومت بالاترین امید برای آزادی ایران به‌عنوان قدرتمندترین آلترناتیو برای این رژیم است. اگر مردم ایران بتوانند نظرشان را آزادانه بیان کنند این رژیم بدون شک حتی یک دقیقه هم دوام نخواهد آورد

وی با اشاره به اهمیت حمایت 265نمایندهٴ پارلمان اروپا از مقاومت ایران خواهان لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد.

خانم نجات الاسطل نماینده پارلمان فلسطین:‌ از مبارزه مقاومت ایران برای آزادی حمایت می‌کنیم

خانم نجات الاسطل نماینده پارلمان و عضو هیأت نمایندگی فلسطین شرکت‌کننده در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس خطاب به خانم رجوی گفت از طرف مردم فلسطین به شما درود می‌فرستم ما از فلسطین سرزمین رزم و پیکار، فلسطین سرزمین شهیدان و فلسطین خون چکان آمده‌ایم. سرزمینی که آرمان مرکزی مسلمانان جهان است. ما از سرزمین بیت‌المقدس و زادگاه حضرت مسیح آمده‌ایم. ما آمده‌ایم که در این گردهمایی بزرگ شرکت کنیم تا عمق روابط میان مردم فلسطین را با مردم ایران نشان دهیم. روابطی که با ابتکارعمل ابو عمار یاسر عرفات ایجاد شده و هم‌اکنون پرچم آن در دست محمود عباس رئیس دولت فلسطین است. ما از مبارزه شما برای آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر حمایت می‌کنیم و در راه از بین بردن رژیم حاکم بر ایران و استقرار یک رژیم آزاد حافظ استقلال و کرامت و سربلندی مردم ایران از شما حمایت می‌کنیم.

خانم نجات الاسطل در سخنانش افزود: «برای از بین بردن فرقه‌گرایی توسط رژیم ایران و خشونت و اختلاف مذهبی از شما حمایت می‌کنیم. از قلب فلسطین دردمند و اشغال شده که رژیم ایران با کمک هایش و حمایتهای مالی‌اش آن را شقه کرده با شما صحبت می‌کنیم و تأکید داریم که به این رژیم فرصت نخواهیم داد تا آمال و آرزو هایش را که اعمال هژمونی در منطقه است را به پیش ببرد. ما این رژیم را ناکام خواهیم گذاشت. تأکید می‌کنیم که جریانهای افراطی چه در فلسطین چه در سوریه و سایر کشورهای منطقه از بین خواهند رفت و با تلاشهای مشترکمان خواست مردم ایران را برای آزادی و دموکراسی که خواسته تمامی مردم منطقه است را محقق خواهیم کرد.

خانم نجات الاسطل در پایان تأکید کرد ما همبستگی‌مان را با مقاومت شما اعلام می‌کنیم و از تلاش پیگیرتان برای آزادی مردم ایران حمایت می‌کنیم. راه انقلاب طولانی است و نیاز به فدا و قربانی دارد. ولی در نهایت این اراده خلقهاست که پیروز خواهد شد و بدون تردید پیروزی از راه خواهد رسید.

صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن:‌ تمامی آزادگان در کنار مقاومت ایران هستند

صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن تأکید کرد:‌ ما همیشه در آرزوی این هستیم که این گردهمایی را در تهران و دمشق و صنعا جشن بگیریم. ما حضور مریم و مسعود رجوی را همیشه در کنار خود حس می‌کنیم. تمامی آزادگان با شما هستند. این رژیم در وحشت سرنگونی به‌سر می‌برد. این رژیم سرمایه‌های مردم ایران را برای حمایت از دیکتاتورها مانند بشار اسد در سوریه و یمن صرف می‌کند ولی مردم ایران دوست خلقهای عرب هستند و ما نیز از آنها برای رسیدن به پیروزی حمایت می‌کنیم

خطاب به خانم رجوی می‌گویم: ما خواهان یک جبهه متحد شامل آزادگان هستیم که با یک رهبری واحد و یک برنامه علیه این رژیم بجنگند.

 

لحظه ورود رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس:
 

 

 
 ساعت 1520:

لحظه ورود رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس

 

 
ساعت: 1510

نصر الحریری: رژیم ايران اولین بانی تروریسم در جهان است که آن را حمایت کرده و پرورش داده است.
 
دکتر نصر الحریری:
سلام به شرکت کنندگان این گردهمایی عظیم.
رژیم قاتل حاکم بر ایران که آزادیها را نقض می‌کند و زندانیان را به‌خاطر مخالفت با این رژیم اعدام می‌کند، دخالتهای خود را در کشورهای مختلف منطقه تشدید می‌کند و ادامه می‌دهد.

این رژیم اولین بانی تروریسم در جهان است که آن را حمایت کرده و پرورش داده است. رژیم جنایتکار خمینی در کشور من در سوریه، دست‌کم 80هزار مزدور خور را برای کشتار مردم به میهن من اعزام کرده است. رژیمی که گروه‌های تروریستی را در کشورهای مختلف حمایت می‌کند، در یمن، سوریه و در لبنان...

رژیم ایران بجز زبان زور زبان دیگری نمی‌فهمد و به شما مژده می‌دهم که در روزهای اخیر رزمندگان درعا درس فراموش نشدنی به آنها داده‌اند و تعدادی از آنها را به اسارت گرفته یا به هلاکت رسانده‌اند. البته ما هیچگاه دوستدار کشتار و انهدام نبوده‌ایم؛ ما تلاش می‌کنیم که قتل و کشتار را از مردم سوریه دور کنیم.

رزمندگان سوریه با شما هم‌پیمان هستند برای نبرد علیه رژیم حاکم بر ایران و رژیم اسد برای هر گونه فداکاری برای رسیدن به آزادی هستند و همهٴ مردم آزاده در جهان به‌دنبال این آرمان هستند

اکنون زمان آن رسیده که جهان بفهمد که ما خواستمان این است که حرفها به‌عمل تبدیل شود و سیاست قاطعی در برابر رژیم ایران در پیش گرفته شود و از تلاشهای منطقه‌یی برای از بین بردن مزدوران رژیم در منطقه و از بین بردن دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای مختلف حمایت شود.

بایستی پاسدران و شبه‌نظامیان رژیم آخوندی در سوریه و یمن و سایر کشورها اخراج شوند تا ثبات و آرامش به منطقه بازگردد؛ چرا که صلح و آرامش به وجود نخواهد آمد بدون این‌که کشورها سیاستی جدی در برابر منشأ این تروریسم که رژیم آخوندی هست، در پیش گرفته شود. باید رژیم آخوندی که منشأ همهٴ این بلایا هست از بین برود.

باید در رأس این تلاشها محاصره رژیم آخوندی در سطح بین‌المللی باشد و سازمان ملل باید جنایتهای این رژیم علیه بشریت را محکوم کند.

رژیم ایران باید از سازمان همکاری اسلامی اخراج شود
این آرمان ما و نبرد ما و آرمان ما برای تشکیل یک جبهه مشترک است. کشورهای عربی بایستی هر گونه همکاری با این رژیم را متوقف کنند تا تغییر واقعی در ایران محقق شود. این آرمان ماست برای تشکیل جبهه‌یی مشترک با شورای ملی مقاومت ایران است. برای سرنگون کردن رژیم فاسد حاکم بر ایران است.

خواهران و برادران در شورای ملی مقاومت ایران و همهٴ احزاب و جوامع مدنی! امروز شرایطی فراهم است برای خنثی کردن رژیم آخوندی و ما باید همهٴ تلاشها و همهٴ محافل بین‌المللی را به کار بگیریم و پیگیرانه برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم و برای خنثی کردن اقدامات رژیم برای به کار گیری
شبه‌نظامیانی امثال حزب‌الله باید با آنها مقابله کرد و آنها را در لیستهای تروریستی نامگذاری کرد.
زنده باد سوریه آزاد! زنده باد مبارزات مردم ایران علیه رژیم آخوندی و آزادی بی‌شک فرا خواهد رسید.
الشعب یرید اسقاط النظام مردم سرنگونی نظام حاکم را اراده کرده‌اند.
به پرچم سوریه که در کنار پرچم ایران در اهتزاز است، نگاه کنید این رمزی است از وحدت دو ملت را نشان می‌دهد.
مردم خواهان رژیم جنایتکار اسد و رژیم آخوندی در ایران و همه ‌نظامهای دیکتاتوری و سرکوبگر در جهان.


وانهوف از هیأت پارلمانترهای بلژیک و نایب رئیس کمیته حقوق اجتماعی در پارلمان بلژیک

خیلی خوشحالیم که امروز در کنار شما هستیم. ما افتخار داشتیم با مریم رجوی در بروکسل در دسامبر گذشته دیدار کنیم. ما خوشحالیم که از اپوزیسیون ایران حمایت کنیم. رژیم ایران در زمینه حقوق زنان در آخرین رده‌های جهان است که شرم‌آور است. من از دیدگاههای خانم رجوی و دیدگاهش در مورد زنان حمایت می‌کنم. زنان در مقاومت ایران نقش هدایت کنندگی دارند و این بسیار امید بخش است. سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان یک سازمان دموکراتیک و برداشت آن از اسلام مانعی جدی در برابر برداشتهای بنیادگرایانه از اسلام است. بهترین آرزوها را برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران داریم.
 
 
 
 
ساعت: 1500
سناتور آلن نری از فرانسه:‌ از طرف پارلمانترها و شهرداران فرانسوی از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم

سناتور آلن نری رئیس کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک و از اعضای مجلس سنای فرانسه در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس گفت:

من به‌نمایندگی از کمیته ملی پارلمانترها برای ایرانی دموکراتیک و از طرف تمامی مدافعان تاریخی جنبش مقاومت ایران و انبوه شهرداران فرانسوی و دیگر منتخبانی که امروز در این گردهمایی شرکت دارند از شما حمایت می‌کنم.

سالیان سال است که ما به‌خاطر فعالیتهای اعضای جنبش شما به این موضوع حساس شده‌ایم. آنها با شجاعت به نزد پارلمانهای ما آمدند و موضوع مقاومت شما را به اطلاع ما رساندند. ما متعهد شدیم چرا که ما وارثان انقلاب فرانسه هستیم. ما وارثان کسانی هستیم که برای آزادی و برابری و برادری مبارزه می‌کردند. ما به این خاطر متعهد شده‌ایم که در کنار شما باشیم چرا که وارثان آن انقلاب هستیم. ما وارثان شورای ملی مقاومت فرانسه هستیم که استقرار جمهوری در فرانسه را تضمین کرد وقتی که فرانسه تحت دیکتاتوری و وحشی‌گری نازیها قرار داشت. ما معنی این حمایت را می‌دانیم. به همین دلیل در کنار شما هستیم. ما از مبارزه شما علیه آخوندها و علیه دیکتاتوری آخوندی حمایت می‌کنیم. آنهاییکه می‌گویند این یک دیکتاتوری مدره است برای من قابل فهم نیست. دیکتاتوری مدره اصلاً وجود ندارد.

من از منطقه‌یی از فرانسه آمده‌ام که در مقاومت علیه نازیها نقش داشت. به شما می‌گویم وقتی که حقوق‌بشر نقض می‌شود، وقتی آزادی سرکوب می‌شود و زمانیکه عدالت رعایت نمی‌شود تنها وظیفه ما مقاومت، مقاومت و باز هم مقاومت است

زنده باد جمهوری فرانسه، زنده باد ایران آزاد، زنده باد آزادی و دموکراسی.
 
 
ساعت: 1430
جان بولتون:‌ رژیم ایران باید سرنگون شود. اپوزیسیون واقعی در همین‌جاست

جان بولتون سفیر پيشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد در گردهمایی پاریس گفت: ما در زمانی اینجا آمدیم که تحولات فوق‌العاده‌ای در آمریکا به‌وقوع پیوسته است. رئیس جمهوری در آمریکا هست که کاملاً مخالف رژیم حاکم بر ایران است. او کاملاً روشن کرده که مخالف توافق هسته‌یی است. اکنون یک بازبینی در سیاست آمریکا در قبال ایران در جریان هست. کنگره با سرعت زیادی در پی تصویب یک طرح و قانون جدیدی علیه رژیم ایران از جمله سرکوب و حمایتش از تروریسم دست‌زده است.

نتیجه بازبینی باید این باشد که انقلاب 1357 که توسط خمینی به سرقت رفت نبایستی رژیمی که از طریق این آخوندها بر سر کار آمده چهلمین سال خودش را ببیند.

رژیم ایران مرکز مشکل و بحران در خاورمیانه است بایستی تأکید بکنم بین خامنه‌ای و روحانی هیچ تفاوتی وجود ندارد. آنها دو روی یک سکه هستند. رفتار این رژیم هر روز بدتر می‌شود. در منطقه با وضعیت خطرناکی مواجه هستیم. ما بایستی از به‌ دست گرفتن کنترل عراق و سوریه و لبنان توسط رژیم ایران جلوگیری کنیم.

رژیم ایران یک تهدید هسته‌یی و یک تهدید تروریستی است. اکنون زمان آن است که جریان تغییری را که در آمریکا و اروپا وجود داشته است در ایران هم ببینیم. واقعیت این است که یک اپوزیسیون واقعی و ممکن و یک جایگزین علیه آخوندها وجود دارد. و این اپوزیسیون و این جایگزین خودش را در این سالن به منصه ظهور رسانده است. من در این گردهماییها اعلام کرده‌ام که برنامه آمریکا باید سرنگون کردن رژیم حاکم بر ایران باشد. رفتار این رژیم تغییر نخواهد کرد و تنها راه‌حل تغییر این رژیم است. یقینا ما پیروزی شما را در آینده در تهران جشن خواهیم گرفت.
 
 
ساعت: 1415
خانم رانجانا کوماری:‌ آلترناتیو برای ایران آزاد و دموکراتیک در همین گردهمايی است و آماده است

 

 
رانجانا کوماری به‌نمایندگی از سوی هیأت شخصیتهای برجستهٴ زنان شرکت‌کننده در گردهمایی مقاومت ایران گفت:
«زنان ایران خواهران و برادرانم در ایران به شما درود می‌فرستم به‌خاطر نبردی که به پیش می‌برید برای برقراری ایران آزادی و حاکمیت مردم ما اینجا گرد آمده‌ایم تا از شما حمایت کنیم.
ما اعتقاد داریم که آلترناتیو برای ایران آزاد و دموکراتیک در همین جاست و آماده است تغییر واقعی را در ایران رقم بزند.
جنبش مقاومت تحت رهبری خانم رجوی می‌تواند و باید تغییر در ایران را محقق کند، چون اگر مقاومتی به‌رغم تمام شرایط سختی که توسط یک رژیم قرون‌وسطایی اعمال می‌شود به موفقیتهای واقعی دست پیدا کرده در رابطه با برابری بین زنان و مردان، این یکی از سخت‌ترین کارها در تاریخ جهان به‌شمار می‌رود، این مقاومت توانسته است نسلی از زنان قدرتمند را به جایی برساند که بتوانند سخت‌ترین مأموریتها را به عهده بگیرند به‌خصوص در نبرد علیه بنیادگرایی. همین جنبش همچنین توانسته است برابری را محقق کند بدون این‌که مردان را به‌حال خودشان رها کند؛ بلکه در مقابل آن نسلی از مردان فعال و مسئول را ایجاد کرده با اذهانی باز که هژمونی زنان را می‌پذیرند. پس من نتیجه می‌گیرم که این جنبش قطعاً آماده است که تغییر دموکراتیک در ایران را به پیش ببرد و محقق کند و شما دارید به این هدف دست پیدا می‌کنید. به‌عنوان یک متخصص حقوق زنان، من و ما اینجا هستیم که بگوییم این مقاومت از شرایط دشوار زیادی عبور کرده برای محقق کردن آزادی و دموکراسی واقعی. بنابراین ما به‌عنوان زنان برای شما بهترین آرزوها را داریم برای برقراری یک ایران آزاد. پیروزی شما پیروزی همهٴ زنان در سراسر جهان خواهد بود و تجارب شما برای آزادی ایران از یوغ ملاها بسیار ارزشمند خواهد بود برای همهٴ زنانی که اعتقاد دارند جهان ما با رهبری زنان جهانی بهتر خواهد بود. ما با خانم رجوی رهبر آینده ایران را می‌بینیم. ما در کنار شما هستیم تا روزی که بتوانیم دموکراسی را در ایران جشن بگیریم».
 
 
 
ساعت 1400:
میشل دو وو کولور نماینده مجلس ملی فرانسه از جنبش امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: من به‌عنوان نمایندهٴ اکثریت جدید پارلمان فرانسه که توسط مردم فرانسه انتخاب شده با شما صحبت می‌کنم.

 

وی ضمن خوشامدگویی به حضار گفت یکی از نگارندگان اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر گفته: حقوق‌بشر هرگز رعایت نخواهد شد تا وقتی که حتی در یک گوشه دنیا نقض شود.

وی با اشاره به آمار اخیر سازمان عفو بین‌الملل که بیش از 50درصد اعدام‌های جهان در سال گذشته را در ایران رصد کرده گفت همین آمارها به ما می‌گویند که نباید چشم خود را به روی نقض حقوق‌بشر در ایران ببندیم.

وی با تأکید بر نقش کشورهای پیشرفته در این مورد گفت کشورهایی مانند فرانسه باید در این مورد دخالت کنند و از مقاومتهایی مانند مقاومت ایران حمایت کنند ما باید به‌عنوان اروپا از این مقاومتها حمایت کنیم.

وی سخنان خود را با این شعار پایان داد
آری به نبرد شما برای عدالت
آری به نبرد شما برای برابری زنان
گرچه این نبردها طولانی هستند اما تاریخ نشان داده که سرانجام، همین نبردها هستند که به پیروزی می‌رسند.
 
 
 
ساعت: 1350
دومینک لوفور رئیس مجتمع شهری سرژی پونتوآز فرانسه:‌ من از مریم رجوی برای یک ایران دموکراتیک حمایت می‌کنم

دومینک لوفور رئیس مجتمع شهری سرژی پونتوآز و رئیس افتخاری کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک گفت:‌

پارلمان فرانسه به‌طور مستمر برای حقوق‌بشر در ایران فعالیت می‌کند و پیوسته رژیم ایران را که عامل بی‌ثباتی در منطقه است را محکوم می‌کند.

دولت فرانسه باید روابط خود را با رژیم ایران، مشروط به رعایت حقوق‌بشر کند.

پارلمان فرانسه پیوسته مراقبت خواهد کرد تا حقوق مقاومت ایران در نظر گرفته شود و هرگز به شانتاژ رژیم ایران در قبال مقاومت ایران گردن نخواهد گذاشت. من از مریم رجوی برای یک ایران دموکراتیک حمایت می‌کنم.
 

 
ساعت: 1325
انور مالک از الجزایر: پیروزی مقاومت ایران، پیروزی همهٴ مردم تحت ستم منطقه خواهد بود


انور مالک از الجزایر عضو پیشین هیأت جامعه عرب برای سوریه در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس:
«در شروع سلامها و درودهای مردم منطقه را به شرکت کنندگان اعلام می‌کنم. از سوی سوریهٴ خونچکان، عراق اشغال شده و یمن مجروح و خلقهای تحت ستم منطقه که در زیر یوغ ستم رژیم آخوندی هستند.

 
 
رژیم آخوندی بانی کشتار و اختلافات فرقه‌یی بین کشورهای مختلف منطقه بوده و می‌خواهم تأکید کنم که پیروزی مقاومت ایران، پیروزی عدالت و پیروزی همهٴ مردم تحت ستم منطقه خواهد بود که از جنایات رژیم آخوندی در رنج هستند. ما در کنار مقاومت ایران خواهیم بود برای سرنگونی رژیم آخوندها و حمایت می‌کنیم از مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی و یک بار دیگر به شما در این گردهمایی شرکت داریم خوش‌آمد می‌گوییم. و به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران اعلام می‌کنیم که از شما و از آرمان شما حمایت می‌کنیم».
 
 
 
ساعت: 1330
لیندا چاوز:‌ جنبش شما تحت هدایت خانم رجوی می‌تواند بنیادگرایی اسلامی را را ریشه کن کند

لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید: بهترین راه‌حل در ایران جایگزین کردن رژیم حاکم است. جنبش شما تحت هدایت خانم رجوی تنها جنبشی است که می‌تواند جایگزین این رژیم بشود و بنیادگرایی اسلامی را را ریشه کن کند.

 

 
ساعت: 1325 
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی
پاریس 10تیر ۱۳۹۶ (اول ژوئیه ۲۰۱۷)
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس شروع شده است. هموطنان و یاران اشرف‌نشان از سراسر جهان به‌مناسبت سرفصل تاریخی ۳۰خرداد، سرآغاز مقاومت انقلابی، سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی، و همچنین به‌مناسبت سالگرد درهم شکستن کودتای ارتجاعی ـ استعماری ۱۷ژوئن یک صدا و مصمم صدای آزادیخواهی و مقاومت خروشان مردم ایران را به گوش جهانیان می‌رسانند.

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران شاهد حضور صدها پارلمانتر و منتخبان مردم از کشورهای مختلف جهان و شخصیتهای برجسته و سیاستمداران و دولتمردان تراز اول بین‌المللی است.

ژیلبر میتران رئیس بنیاد فرانس لیبرته: ما همبستگی خود را با مردم ایران و مقاومت آنها ابراز می‌کنیم. به نام کشوری که میزبان شماست با شما صحبت می‌کنم و همچنین به نام بنیاد دانیل لیبرته خوشحالم به شما درود بفرستم. افتخاری برای فرانسه است که فرانسوا میتران به رئیس‌جمهور شما خانم مریم رجوی و به جنبشی که آن را هدایت می‌کند پناهندگی داد. این یک وظیفه است که از حقوق و آزادیها دفاع کنیم آنهایی که شما برای آن مبارزه می‌کنید. در حالی که در ایران هیچ آزادی وجود ندارد و هیچ تجمعی وجود ندارد، حضور شما در این جا به این گستردگی پژواکی است مثل یک رفراندوم علیه رژیم آخوندی است و توانایی این مقاومت را نشان می‌دهد برای یک تغییر دموکراتیک در کشور شما. این مسیر یک مسیر پیروزمندی خواهد بود مانند نبرد آنهایی که برای اشرفیها و مجاهدان اشرف و لیبرتی جنگیدند که من افتخار داشتم لحظاتی را با آنها همراه باشم در آلبانی این کشور مهربان. امیدواریم همه شما به دموکراسی و آزادی دست پیدا کنید. ما در کنار شما خواهیم ماند. 

 

ساعت: 1320
بزرگترین گردهمایی مقاومت ایران در پاریس آغاز شد. گزارش لحظه به لحظه این گردهمایی را شما در همین سایت دنبال کنید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5932396-cdf3-46aa-82e8-1606c32e604d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات