728 x 90

قطعات یدکی خطرآفرین که یدک نمی‌کنند!

قاچاق قطعات خودرو
قاچاق قطعات خودرو
یکی از معضلات و به نوعی بحرانهای جامعه ما تصادفات جاده‌یی است، در طول حاکمیت ننگین آخوندها، صدها هزار نفر در تصادفات جاده‌یی جان خودشان را از دست داده‌اند، همواره هم رانندگان سر این موضوع سرزنش شدند.
قطعات یدکی از مهمترین وسایلی که در جلوگیری با بروز خطر می‌تواند نقش عمده‌ای ایجاد کند، اما قطعات یدکی در بازار ایران بسیار بی‌کیفیت و پایین‌تر از هر استانداردی هستند.

شبکه 5تلویزیون رژیم 13خرداد 95 در سطح شهر:
«خبرنگار: مشکل این ماشین چیه؟
تعمیرکار: بلبرینگ چرخش
سؤال: چرا این مشکل براش پیش اومده؟
جواب: جنسا
یک تعمیرکار: تعویض بلبرینگ چرخ پرایده، متأسفانه جنسا اونقدر بی‌کیفیت شده، دست‌انداز زیاد شده، این بنده خدا ماهی یه بار دو ماه یه بار باید تعویض بلبرینگ باید انجام بدن،
موتور به روغن سوزی افتاده موتور رو باز کردیم،
یک تعمیر کار: جنسا مرغوب نیستش، باعث میشه تازه هم عوض کردیم... ... ... . اینجا ما عوض می‌کنیم یک هفته کار می‌کنه... ... ... طرف اومده 25تومن بلبرینگ مثلاً خریده 30، 40تومن هزینه دستمزد داده، 30، 40تومن هم هزینه تراشکار داده، این قطعه براش یک هفته کار می‌کنه، بعد می‌آد اینجا با ما درگیر میشه.
یک راننده: خیلی بده وقتی بلبرینگ نچرخه چرخ قفل می‌کنه میری میزنی می‌کشی یه بچه رو».

رتبه ایران در تصادفات جاده‌یی از بین 190کشور 189می‌باشد، یعنی فقط وضعیت کشور سیرالئون از ایران بدتر بوده است، آمار کشته‌های تصادفات جاده‌یی با آمار کشته‌های جنگ ضدمیهنی برابری می‌کند، در 12سال اخیر به‌طور متوسط سالی 21375نفر در تصادفات جاده‌یی کشته شدند، یعنی روزانه 59نفر.
خبرگزاری حکومتی ایسنا 22اسفند 95از قول رئیس انجمن مددکاری اجتماعی رژیم نوشت: «سالانه حدود ١٧هزار نفر در سال جان خود را در تصادفات جاده‌یی از دست می‌دهند».
خبرگزاری حکومتی ایرنا 6اردیبهشت 96به‌نقل از رئیس جمعیت هلال احمر رژیم نوشت: «اگر در حادثه‌یی شاهد سقوط یک هواپیما باشیم، مدتها این خبر، تیتر رسانه‌ها می‌شود اما هر روز شاهد این هستیم که 40تا 50نفر از هموطنانمان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و کشته می‌شوند اما نظر کسی به این همه تلفات جانی جلب نمی‌شود».

اما نکته دردناک این‌جاست که کارگزاران رژیم رانندگان را به‌عنوان عامل اصلی تصادفات می‌خوانند، یعنی بین عامل انسانی و جاده و خودرو، راننده‌ها را مقصر می‌دانند، که البته اگر این حرف درست باشد، پس باید در کشورهایی مثل ژاپن که آمار خودرو از ایران بیشتر است، تصادفات بیشتر باشد در حالی که در ایران 25برابر ژاپن تصادفات وجود دارد.
اما قطعات یدکی بی‌کیفیت یکی از عواملی است که جان مردم را به خطر می‌اندازد، کارخانه‌هایی که این قطعات را می‌سازند اغلب در تیول سپاه پاسداران هستند که جز به غارت وچپاول فکر نمی‌کند. از طرفی هم باندهای مافیایی سپاه با وارد کردن قطعات یدکی بی‌کیفیت از چین جان مردم را به بازی می‌گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a703982d-d5f6-44cb-876f-cd7656b79944"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات