728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,اختلاس در ایران,

خامنه‌ای و تصفیه حساب در دانشگاه آزاد

-

خامنه اى و رفسنجانى
خامنه اى و رفسنجانى
به نظر می‌رسد دعوا بر سر دانشگاه آزاد که با 230هزار میلیارد تومان یا به یک قول دیگر 300هزار میلیارد تومان ثروت، همیشه مورد کشمکش دو باند برای تصاحب و قبضه کردن بوده است، با مرگ رفسنجانی بالا گرفته و خامنه‌ای فرصت خوبی به‌دست آورده تا آن را تماماً از دست خانواده و مهره‌های رفسنجانی دربیاورد و به چنگ خودش بگیرد و به این ترتیب شکست خودش در انتخابات را تا حدودی جبران کند. بازوی خامنه‌ای در این قضیه، ولایتی از مهره‌های نزدیک خامنه‌ای است.

روزنامه حکومتی آرمان 13خرداد: «موج جدید عزل و نصب‌ها؛ دو روز پیش یاسر هاشمی، فرزند... هاشمی را از سمت ریاست دفتر هیأت‌امنای دانشگاه آزاد عزل کردند. روز پنجشنبه گذشته اعلام شد که مدیران سه رسانه دانشگاه آزاد (خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری ایسکانیوز) عزل شده‌اند و همان روز نیز، مراسم تودیع و معارفه این سه مدیر برگزار شد».

نماینده بسیج دانشجویی- نمایش جمعه تهران 12خرداد: «آقای ولایتی با بر هم زدن تسلط شبکه مافیای قدرت و ثروت بر دانشگاه آزاد، خشم برخی سودجویان را برافروخته‌اند و در اقدامی کاملاً قانونی، با عزل ریاست این دانشگاه و برخی از آقازاده‌ها، دست‌شان را از شهریه دانشجویان و بیت‌المال کوتاه کرده‌ است».

آخوند سلیمی عضو مجلس ارتجاع 13خرداد: «دانشگاه آزاد اسلامی میراث پدری عده خاص و یا جناح خاصی نیست. آقای ولایتی قصد دارد کسانی را که شیره دانشگاه آزاد را می‌مکند برکنار کند، مشخص است که این عده فریادشان بلند می‌شود».

اما به نظر می‌رسد که باند خامنه‌ای تنها به کوتاه کردن دست خانواده و مهره‌های رفسنجانی از دانشگاه آزاد راضی نیست، یا شاید هم آنها را تهدید می‌کند که اگر بخواهند زبان درازی کنند، با عواقب بدتری مواجه می‌شوند.
آخوند محمدیان، رئیس نهاد خامنه‌ای در دانشگاهها 13خرداد: «اقدام دکتر ولایتی در برکناری یاسر هاشمی کار بسیار شایسته‌ای بود که انجام گرفت و لازم است یک هیأت کارشناسی به فعالیتهایی که در این دفتر انجام گرفته است و هزینه‌هایی که در آنجا صرف شده است، رسیدگی و گزارش آن را به هیأت‌امناء بدهد».
در این میان، واکنشهای باند رفسنجانی روحانی به این جریان هم آمیزه‌یی است از آه و فغان و همچنین توسل به روحانی تا به قول خودشان این قطار را به ریل سابق برگردانند.

سایت حکومتی روزنو 13خرداد: «مساله‌ای که بسیار عجیب به نظر می‌رسد رویکرد علی اکبر ولایتی به‌عنوان رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد است. او که همواره یکی از چهره‌های نزدیک به مرحوم هاشمی بود و اکنون نیز بر کرسی او تکیه زده است، وجه دیگری از خود را نشان داده و تصمیماتی برخلاف مواضع آیت‌ا... هاشمی می‌گیرد. امروز ولایتی به یک معما برای سیاسیون بدل شده است».

روزنامه حکومتی آفتاب یزد 13خرداد: «حال بیش از دو میلیون دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی منتظر تصمیم رئیس قوه‌مجریه و حافظ قانون‌اساسی هستند تا قطار دانشگاه آزاد به دور از حواشی به ریل و مدار قانون بازگردد و شاهد تحولاتی با وجاهت قانونی باشیم نه تغییراتی با شبهات غیرقانونی که باعث نگرانی و آزردگی خاطر جامعه علمی و فرهنگی خواهد شد».

اما به نظر نمی‌رسد که در نبود رفسنجانی، به‌خصوص در این زمینه کاری از دست روحانی ساخته باشد، اما طبعاً روحانی هم تلاش خواهد کرد که این ضربه را در یک جای دیگر با باند رقیب تلافی کند؛ به هر حال به قول معروف حکایت هم‌چنان باقی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7889cef-7f8a-4bdb-9ace-e4c88abfbf63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات