728 x 90

بیانیه پایانی اجلاس جی هفت: باید به بحران سوریه مطابق قطعنامه شورای امنیت پایان داد

جلسه پایانی سران جی هفت
جلسه پایانی سران جی هفت
چهل و سومین اجلاس سران کشورهای هفت قدرت بزرگ صنعتی جهان پس از دو روز در جزیره سیسیل ایتالیا به پایان رسید. آنها در برخی موضوعات از جمله مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

این بیانیه ضمن اشاره به سختی‌هایی که 6سال است مردم سوریه متحمل شده‌اند، بر لزوم پایان دادن به این بحران غم‌انگیز بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و توافقنامه ژنو تأکید کرده است.

فشار بر رژیم اسد برای اجرای آتش‌بس واقعی و توقف به کارگیری سلاح های شیمیایی از مهم‌ترین موارد تصریح شده در این بیانیه است.

در بیانیه پایانی این اجلاس به مواردی چون تلاش برای یافتن راه‌حل در چارچوب روح مشارکت برای چالشهای جهانی و نگرانیهای شهروندان و احترام به ارزشهای مشترک از قبیل دموکراسی، صلح، امنیت، برتری حقوق و حقوق‌بشر اشاره شده است.

همچنین این بیانیه از توافق نظر سران گروه7  بر سر برقراری صلح میان ملتها، حاکمیت دولتها و تمامیت ارضی، محافظت از استقلال سیاسی و تقویت یک نظام بین‌المللی مبنی بر قوانین حامی حقوق‌بشر در سیاست خارجی خبر داد.


-موضوع مهاجرت که مورد توجه ایتالیا به‌عنوان کشور میزبان این دوره اجلاس بود نیز مورد بررسی قرار گرفته و بر اهمیت تلاش هماهنگ در میادین ملی و بین‌المللی در این خصوص تأکید به‌عمل آمده است. در این اجلاس موضوع مهاجرت مسئولیتی مشترک عنوان شد و در بیانیه آن آمده است: پناهجویان باید در مناطق حتی‌الامکان نزدیک به کشورهای خود مورد حمایت قرار بگیرند و شرایط بازگشت به کشورهایشان در امنیت فراهم شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8097a1e-d741-4deb-8150-9d71c20e71df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات