728 x 90

استمرار نبردها در استان درعا و پیشروی رزمندگان ارتش آزادی سوریه

پیشروی رزمندگان ارتش آزادی سوریه
پیشروی رزمندگان ارتش آزادی سوریه
در درعا رزمندگان ارتش آزادی سوریه با نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در محله منشیه و با عناصر داعش درگیر شدند.

محله منشیه یک منطقه جغرافیایی مرتفع در درعابلد محسوب می‌شود و بر مناطقی استراتژیک و حساس مشرف است. رژیم اسد در آوریل 2011 بر این محله مسلط شد و آن را به‌خاطر اهمیتی که دارد به یک پادگان نظامی تبدیل کرد. بعد از آن تمامی نقاط وصولی به محله را با خاکریزهای بلند و موانع بتونی مستحکم مسدود کرد. نظامیان اسد چندین بار تلاش کردند از مواضع خود در منشیه به سمت منطقه گمرگ قدیم پیشروی کنند. اما موفق نشدند. در آخرین تلاش نظامیان اسد برای حمله مجدد، اتاق عملیات بنیان مرصوص وابسته به ارتش آزادی سوریه، عملیات «مرگ و نه ذلت «را شروع کرد که در مرحله چهارم این عملیات، رزمندگان موفق شدند بخشهای گسترده از محله منشیه را آزاد کنند و تلفات جانی و مادی سنگینی به رژیم اسد وارد کردند.

احمد رفعت فرمانده نظامی:
به‌دنبال پیروزیهایی که رزمندگان در عملیات «مرگ و نه ذلت» به‌دست آوردند، این عملیات مجدداً از سرگرفته شد که در نتیجه 5 پایگاه و سه نقطه امنیتی و بیش از 45 مجتمع ساختمانی آزاد شد و بیش از 100تن از نظامیان اسد کشته شدند ما به یاری خدا تا آزادسازی کامل محله منشیه عملیات را ادامه می‌دهیم.

نبردهای تعیین تکلیف هم‌چنان ادامه دارد. رزمندگان در جریان این عملیات، آرزوهای رژیم اسد برای رسیدن به گمرک قدیم درعا در نزدیک مرز اردن را به‌خصوص بعد از روحیه فروپاشیده نظامیان و شبه‌نظامیان رژیم برباد داده‌اند.

با همت بالا و با پافشاری اتاق عمیات بنیان مرصوص برای آزادسازی محله منشیه، عملیات «مرگ و نه ذلت «در چهارمین مرحله، ادامه دارد. این عملیات، پیروزیهای گسترده‌یی را در این محله کسب کرده است.

اکنون به پایگاه دراغا رسیده‌ایم که رزمندگان اتاق عملیات بنیان مرصوص آن را آزاد کرده‌اند. اجساد کشته شدگان رژیم اسد در اینجا بر روی زمین باقی مانده است. در مقابل هم مجتمع ساختمانی دیده می‌شود که رزمندگان اخیراً آزاد کرده‌اند. رزمندگان 5 پایگاه را آزاد کرده‌اند و 150تن از نظامیان اسد وشبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان رژیم ایران را به هلاکت رسانده‌اند. اینجا نیز یکی از مواضع شبه‌نظامیان بوده که اجساد آنها نیز در همین محل بر جای مانده است. درگیریها هم‌چنان ادامه دارد. هواپیماهای روسی نیز، به‌طور فشرده شهر درعابلد را بمباران می‌کنند.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادی در حومه غربی درعا با عناصر داعش درگیر هستند. یکی از فرماندهای صحنه، سیر نبردها را توضیح می‌دهد

عدنان شنبور فرمانده:
در این عملیات از صبح زود ما آتشباری سنگین توپخانه را علیه مواضع داعش در شهر جلین و دو منطقه دیگر را شروع کردیم. جوانان رزمنده و گروه‌های تهاجم اکنون بر روی خاکریزها هستند تا عملیات تهاجم را شروع کنند و به یاری خدا تمامی این مناطق را آزاد می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcdd74cc-fe62-4855-a304-9b42c380dc4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات