728 x 90

شش نکته مهم و سرفصلی در انقلاب سوریه

فاذزه هاشمی
فاذزه هاشمی
در ششمین سالگرد انقلاب مردم سوریه باید بر روی 6نکته اساسی در بحران این کشور متمرکز شد.

گزارشی از العربیه28اسفند 95:
اولین نکته سرفصلی در انقلاب سوریه کشیده شدن تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم به رودررویی نظامی بود. این نتیجه پاسخ مسلحانه رژیم اسد به تظاهر کنندگان بود.

باز کردن مرزها برای دخالت خارجیان و اجازه ورود به شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران به داخل سوریه از دیگر اقدامهای رژیم اسد بود.

دومین نکته، نقض عهد اوباما بود که هنگام استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیائی و رد کردن مرز سرخ اقدامی نکرد. امری که احتمال دخالت نظامی آمریکا علیه اسد را از بین برد. در نتیجه موضع رژیم ایران و روسیه را تقویت کرد.

سومین نکته، عقب‌نشینی آمریکا و بی‌عملی جامعه جهانی بود که به ظهور داعش و گروه‌های بنیادگرا در سوریه منجر شد. امری که درد و رنج مردم سوریه را در این رابطه افزایش داد.

چهارمین نکته، سوء‌استفاده رژیم اسد از داعش برای تقویت مواضع خود بود. این رژیم وانمود می‌کرد که با گروه‌های تروریستی در حال جنگ است و نه انقلاب مردم سوریه.

پنجمین نکته، دخالت روسها در سوریه است که مسکو را به یکی از طرفهای اصلی در هر گونه گفتگوی صلح در سوریه تبدیل کرد.

اما ششمین نکته، نبرد حلب است. رژیم اسد با پشتیبانی روسیه بر این شهر مسلط شد. امری که نقش روسیه را به‌عنوان یک قدرت بزرگ در این بحران نشان داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6c6c4f3-3f97-4489-961a-12016d9749ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات