728 x 90

قاچاق مواد هسته‌یی به رژیم ایران توسط یک سندیکای جنایی مستقر در ژاپن

قاچاق اورانیوم
قاچاق اورانیوم

خبرگزاری آسوشیتدپرس(۲۲فوریه - سوم اسفند) گزارش کرد: فدرال رزرو (نظام بانک مرکزی آمریکا)، رئیس جنایتکار یک سندیکای قاچاق ژاپنی را به توطئه برای حمل و نقل مواد هسته‌یی متهم می‌کند.

دادستانهای آمریکایی روز چهارشنبه ادعا کردند که یکی از رهبران یک سندیکای جنایی مستقر در ژاپن برای قاچاق اورانیوم و پلوتونیوم از میانمار با این باور که رژیم ایران از آن برای ساخت سلاح هسته‌یی استفاده خواهد کرد، توطئه کرد. به‌گفته مقامات فدرال، تاکشی ابیساوا، ۶۰ ساله، و همدستانش، نمونه‌هایی از مواد هسته‌یی را که از میانمار به تایلند منتقل شده بود، به یک مأمور مخفی اداره مبارزه با مواد مخدر که به‌عنوان یک قاچاقچی مواد مخدر و اسلحه ظاهر شده بود، نشان دادند که (این مامور) به یک ژنرال ایرانی دسترسی داشته است. مواد هسته‌یی کشف و ضبط شد و نمونه‌هایی که بعداً یافت شد معلوم شد که حاوی اورانیوم و پلوتونیوم درجه‌بندی تسلیحات بوده است.

آن میلگرام، مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر DEA گفت: «همان‌طور که ادعا می‌شود، متهمان این پرونده مواد مخدر، سلاح و مواد هسته‌یی قاچاق می‌کردند و تا آنجا پیش می‌رفتند که اورانیوم و پلوتونیوم درجه‌بندی تسلیحاتی را عرضه می‌کردند و کاملاً انتظار داشتند که ایران از آن برای سلاحهای هسته‌یی استفاده کند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d8d9c26-53db-47a4-86c0-3cdec9a1a3f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات