728 x 90

سخنرانی آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی + فیلم

آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
با تشکر، با تشکر فراوان. خانم رئیس‌جمهور گرامی، دوستان عزیز، اشرفیان عزیز، باعث خوشوقتی بزرگی برای من است که امروز در ا ین جلسه در آلبانی شرکت داشته باشم.

همان‌طور که شما بسیار محبت کردید و فرصتی دادید چند کلمه صحبت کنم، اجازه دهید یک ایده را با شما در میان بگذارم. یک ایده بسیار روشن و ساده که متأسفانه توسط بسیاری از دولتهای غربی درک نشده است.

این ایده مستقیماً با انگیزه سیاسی حمایت من و حمایت همه دوستانم و همکاران سابق و کنونی‌ام در گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا، برای اپوزیسیون دموکراتیک ایران بوده است. چرا که همکاری ما با مقاومت ایران دو علت اصلی دارد.

علت اول این است که بودن در مبارزه شما، یعنی بودن در صف شما و تلاش طولانی و پر از چالش برای رسیدن به ایران دموکراتیک و آزاد، ما را به افراد بهتری تبدیل می‌کند. کار مشترک با افرادی مانند شما، یعنی افرادی که چنین سطح بالایی از کیفیت اخلاقی، شجاعت، هوش، سخاوت و فداکاری، دارند، سطح ما را به‌عنوان انسان ارتقاء می‌دهد. به واقع این یک افتخار و امتیاز است، و ما از این بابت از شما تشکر می‌کنیم.

علت دوم ماهیت سیاسی دارد. این ایده‌یی است که امروز می‌خواهم با شما در میان بگذارم.

دوستان عزیز من، دموکراسی را نمی‌توان از خارج با نیروی نظامی تحمیل کرد. نتیجه چنین تلاشهایی همواره معکوس بوده و راندمان منفی خواهد داشت. ما از تجربه کافی برخورداریم که بتوانیم این استدلال را ارائه کنیم. دموکراسی باید نتیجه اعمال جمعی مردم باشد و وظیفه کسانی از کشورهای دیگر که قصد کمک دارند این است که از جنبشهای ذاتی که برای آزادی مبارزه می‌کنند حمایت به‌عمل آورند.

نتیجه‌گیری من این است که مشکل ایران نیاز به یک راه‌حل ایرانی دارد، و این راه‌حل شورای ملی مقاومت ایران و رهبری مریم رجوی است.

در این مبارزه، زنان این مقاومت و همه زنان ایران منبع بزرگی از انگیزه، ایمان و قدرت هستند. به این دلیل، این جشن روز جهانی زن سمبل امید ما در پیروزی نهایی است. اطمینان داریم آن روز خواهد رسید وقتی که کرامت زنان ایران به‌رسمیت شناخته شود، آزادی آنها محقق شود و آینده آنها به‌عنوان شهروندان ایران رو به پیشرفت و توسعه باز باشد. تا رسیدن چنین روزی، زنان گرامی مقاومت ایران، مطمئن باشید  ما که در کنار شما می‌جنگیم، برای چنین آرمان نیکی، در تعهد خود شکست نخواهیم خورد تا این‌که این روز جهانی زن توسط زنان آزاد در ایرانی آزاد جشن گرفته شود. با تشکر فراوان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91f5bdcd-80c9-4525-9264-67515e98f4f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات