728 x 90

روز جهانى زن,

سخنرانی لیندا چاوز؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی + فیلم

-

ليندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید، رئیس مرکز فرصتهای برابر
ليندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید، رئیس مرکز فرصتهای برابر
با تشکر فراوان، سروی، من تو را نه تنها یک دوست بلکه خواهرم می‌دانم، و تشکر فراوان. باید به شما بگویم که این تجربه‌یی مملو از احساسات است. در حالی‌که به‌طور خاص به خانم رجوی در حال ورود به سالن دقت می‌کردم، و به آهنگی که پخش می‌شد گوش می‌کردم، آهنگ معروف بتهوون که در کشور من شناخته شده است. این بهترین ورودیه است چرا که وصف شادی ناشی از دیدن همه شما در این‌جا ممکن نیست.

اما باید بگویم که دومین آهنگی که از گروه کر آلبانی شنیدیم، ترانه‌یی است که در آمریکا بسیار شناخته شده است چرا که سرود جنبش حقوق مدنی بود، یعنی «ما پیروز خواهیم شد».

اکنون واقعیت این است که شما این‌جا هستید، اما مسائل زیادی است که باید بر آنها غلبه کرد، و شما دقیقاً کسانی هستید که می‌توانید رهبری مردم ایران را برعهده گیرید و بر سرکوبی که برای دهه‌ها به یک مسأله روزمره در ایران تبدیل شده غلبه کنید. تحت رهبری خانم رجوی شما آینده ایران هستید.

به نظرم خیلی‌ها با سازمان و عقاید شما آشنا نیستند اما من که در طول سالیان با شما آشنا شده‌ام به این اشراف رسیده‌ام که آرمانهای شما در واقع ارزشهای حقیقی رهایی، آزادی و دموکراسی است که همه انسانها برای خود می‌خواهند، و این در واقع بهترین تضمین‌کننده صلح در سراسر جهان خواهد بود. این همان چیزی است که خانم رجوی در طرح 10 ماده‌یی خود ارائه کرده است، طرحی که خواهان استقلال دادگستری، آزادی مطبوعات، برابری کامل میان زنان و مردان، جدایی دین از دولت است، و همه این موارد عناصر مورد نیاز دموکراسی و آزادی است.

بسیار مهم است که در حالی‌که به این کنفرانس نگاه می‌کنیم و آرمان زنان و رهبری زنان را جشن می‌گیریم، نباید فراموش کنیم که در ایران زنان نه تنها انسانهای درجه دوم محسوب می‌شوند، بلکه تقریباً به‌ نحوی با آنها برخورد می‌شود که انگار مادون انسان هستند. آنها بخشی از نوع بشر تلقی نمی‌شوند. ما باید حکومتی در آنجا داشته باشیم که حقوق‌بشر و شرافت انسانی همه افراد را به‌رسمیت بشناسد، صرف‌نظر از جنسیت، صرف‌نظر از عقاید آنها، و ما باید برای این بجنگیم.

آنچه که ما، یعنی افرادی که در کشورهای مانند آمریکا زندگی می‌کنند، می‌توانیم انجام دهیم تا به این روند کمک کنیم این است که رژیم ایران را افشا کنیم. در آمریکا ما اکنون در حال بررسی نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان حامی تروریسم بین‌المللی هستیم. آیا کسی هست که شک داشته باشد آنها حامی تروریسم بین‌المللی هستند. آنها اصلی‌ترین حامی تروریسم بین‌المللی در سراسر جهان هستند.

بنابراین، بسیار خوشوقتم که این‌جا حضور دارم و بسیار خوشوقتم که شما را رو در رو می‌بینم. آرزوهای ما محقق شد. شما این‌جا هستید ولی ما آرزوهای بیشتری داریم، برای تحقق یک ایران آزاد. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75bb84af-b398-4205-8dce-6b294092594b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات