728 x 90

شكنجه زندانيان,

حمله وحشیانه گارد ویژه به زندانیان سالن ۱۱ گوهردشت کرج

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
گارد ویژه و چماقداران قاضی صلواتی در ساعتهای ده و نیم صبح و ۴ بعدازظهر سه‌شنبه 17اسفند برای چندمین بار به زندانیان بند ۴ سالن ۱۱ زندان گوهردشت کرج یورش بردند و با باتون و گاز اشک‌آور و شوکر زندانیان را چنان می‌زدند که سیاه و کبود شدند.

پنج تن از زندانیان این سالن به نامهای رضا ساکی -افشین کیانی-سید ایمان موسوی-و مهدی سرایی آن قدر شکنجه شدند که خون ادرار می‌کردند. رئیس بند دژخیم محمدی با باطون آن‌قدر به دستان این زندانیان زده که انگشتان آنها شکسته و دست و صورت آنان خون آلود و ورم کرده است. این زندانیان مجروح را به بهداری منتقل نکردند.

در بند ۴ سالن ۱۱ فجایعی در جریان است. در یک ماه اخیر٫تا کنون سه نفر خودکشی کرده‌اند. این زندانیان با هر اعتراضی مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار می‌گیرند.

در هفته گذشته٫شب چهارشنبه یکی از زندانیان به‌نام سید ایمان موسوی به‌علت فشار زندانبانان دست به خود کشی زد که فوری به بیمارستان منتقل شد. شب یکشنبه زندانی دیگری به‌نام مهدی سرایی بر اثر فشارهای زیاد دست به خود کشی زد که او هم به بیمارستان منتقل شد و بعد از رسیدگی سطحی دوباره به بند چهار سالن یازده برگردانده شد.

زندانیان سیاسی سالن ۱۲ گوهردشت از مجامع حقوق‌بشری درخواست کمک کرده و می‌گویند:
ما از تمامی فعالان حقوق‌بشری و مدافعان حقوق‌بشری تقاضای کمک برای این زندانیان که اغلب به دستور قاضی صلواتی به این سالن منتقل شده‌اند را داریم. هر روز و بیشتر مواقع شبها در یک ماه اخیر٫ ما زندانیان سیاسی سالن ۱۲ شاهد صداهای شکنجه شدن این زندانیان هستیم و تحمل شنیدن این همه زجر هموطنانمان در زندان را نداریم و عاجزانه تقاضای کمک به این زندانیان را داریم چون از حداقل حقوق قرون‌وسطایی هم بهرمند نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14116c0f-7f25-4906-975d-cb5a7291fad1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات