728 x 90

وزیر خارجه ترکیه: می‌توانیم رقه را با امنیت کامل به اهالی آن برگردانیم

وزیر خارجه ترکیه ، مولود چاووش اوغلو
وزیر خارجه ترکیه ، مولود چاووش اوغلو
وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با عملیات سپر فرات در شمال سوریه گفت با راهبردهای درست و همکاری کشورهای ائتلاف می‌توانیم رقه را با امنیت کامل به اهالی واقعی‌اش برگردانیم.

مولود چاووش اوغلو، تصریح کرد: ”پس از تحولات اخیر (پاکسازی کامل الباب از عناصر تروریستی) فرصت یافتیم تا وضع کنونی را با کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی هم‌چون فرانسه، انگلستان، آلمان مورد ارزیابی قرار دهیم. در مورد پاکسازی رقه، با راهبردها و استفاده از گروه‌های مناسب در منطقه، می‌توان داعش را به‌راحتی پاکسازی کرده و رقه را با امنیت کامل به اهالی واقعی‌اش تحویل بدهیم“.

وی با بیان این‌که جزئیات این اقدامات در حال بررسی است، در مورد کنترل کامل الباب توسط نیروهای ارتش آزادی سوریه، اظهار داشت: همان‌گونه که ستاد مشترک ارتش کشور اعلام کرد؛ به‌طور کامل به این مناطق تسلط یافته‌ایم، اما این شهر هنوز نیاز به پاکسازی از تروریستها و خنثی سازی مواد منفجره در نواحی مرکزی‌اش دارد.

چاووش اوغلو در ارتباط با تحولات اخیر در مناسبات آنکارا و واشینگتن گفت: ”ما برای آغاز صفحه جدیدی در روابط فی‌مابین آماده هستیم، اما این صفحه نمی‌تواند خالی باشد، لذا باید آن را با همکاری یکدیگر پر کنیم“.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تأکید کرد: ”دولت کنونی (آمریکا) خطاهای دولتی سابق را می‌پذیرد. امیدواریم که اشتباهات گذشته برطرف و دیگر تکرار نشوند تا روابط دو کشور به سطح روزهای قبلی حتی فراتر از آن ارتقاء یابد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/469213d3-be25-46b6-bdc9-bf3028d563c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات