728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

از بشقاب پشت‌بام تا پهپاد آسمان

-

پهپادی مشابه پرندگان
پهپادی مشابه پرندگان
پهپاد یا Drone به وسایلی اطلاق می‌شوند که قادرند با استفاده از فناوری جدید هوایی به چابکی در هوا طی مسیر کنند و در موارد نظامی و غیرنظامی بسیاری نیز کاربرد دارند. در طی چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود که کاربری این پهپادها به‌طور کلی تغییر خواهد کرد و از این فناوری در بسیاری از حوزه‌های غیرنظامی نظیر کنترل ترافیک، نظارت بر آب‌وهوا، جستجو و نجات، حفاظت از محیط‌زیست، کشاورزی، آتش‌نشانی، تحقیقات، ارسال هوایی، ارتباطات، مطبوعات و صنعت فیلم‌سازی استفاده خواهد شد. حالا آخوندها می‌خواهند جلوی استفاده از این فناوری را بگیرند.

پاسدار علیرضا ربیعی، جانشین عملیات قرارگاه (ضد) ثارالله سپاه ارتجاع، روز دوشنبه 2اسفند اعلام کرد که «پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد». بهانه‌ی او این بود که گفت: «قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران مسئول تأمین امنیت تهران است… و بر اساس دستورالعملی که اخیراً صادر شده، جلوی پرواز این پرنده‌ها را که مشکلات امنیتی و بعضاً مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه به‌وجود آورده‌ بودند، گرفتیم». (خبرگزاری حکومتی تسنیم- 2اسفند 95)

پس به این ترتیب باید در همة شهرهای جهان، هر ارگانی که مسئول تأمین یک شهر باشد، پرواز پهپادها را ممنوع اعلام کند!

اما آیا یورشهای وحشیانه‌ی نیروی مزدور انتظامی به پشت‌بام خانه‌ها و له کردن بشقابهای ماهواره در زیر شنی تانکها و نفربرها، دردی از دردهای بی‌پایان امنیت نظام آخوندی دوا کرد که حالا این یکی را دوا کند. برخی اعترافها در شکست بشقابها از این قرار بود:
«… جمع‌آوری دیش‌های ماهواره نتیجه‌بخش نیست و هر جا بشقاب‌های ماهواره جمع‌آوری می‌شود، دو روز بعد برمی‌گردد». (علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد ساقط شده آخوند حسن روحانی، سخنرانی در گرمسار- 18بهمن 93)

«۷۰ تا ۸۰ درصد مردم ایران گیرندهٴ ماهواره‌یی دارند. پدیده بدحجابی و ماهواره به اندازه‌یی گسترش یافته که مقابله با آنها به ضرر حاکمیت تمام می‌شود». (پرویزعلیزاده، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی- خبرگزاری حکومتی تسنیم 15شهریور 93)

«جامعه در معرض امواج است و ما نمی‌توانیم جلوی امواج ماهواره‌یی را بگیریم». (علی مطهری، همایش انتخابات، 8آذر 94)

این همان سرچشمه‌ی وحشت رژیم قرون‌وسطایی و هراس آخوندهایی است که در مرحله سرنگونی قرار دارند. هراسی پایان‌ناپذیر در آن روی سکه‌ی ضعف و در هم‌شکستگی اجتناب‌ناپذیر.

از ب. بهمنی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69a738db-8f9d-4c78-a6e2-5335a14d69c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات