728 x 90

باب کورکر: رژیم ایران به‌خاطر تخلفاتش باید پاسخگو باشد

سناتور باب کورکر
سناتور باب کورکر
دو سناتور ارشد سنای آمریکا از اخطار دولت ترامپ به رژیم آخوندی به‌خاطر آزمایش موشکهای بالستیک استقبال کردند.

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا، در توئیت خود در این باره نوشت: از این‌که کاخ سفید در حال ایستادن در مقابل تهاجم رژیم ایران است، خوشحال است. کاخ سفید رژیم ایران را به‌خاطر آزمایش موشک بالستیک در مدار اخطار جدی قرار داد.

همچنین به گزارش نشریه پولیتیکو، سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، روز چهارشنبه با مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا به‌منظور گفتگو درباره اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران دیدار کرد
سناتور کورکر بعد از این دیدار در بیانیه‌ای که منتشر کرد، نوشت: جدیتی که پرزیدنت ترامپ در برابر تهدیدهای رژیم ایران دارد، من را دلگرم می‌کند.»
کورکر افزود رژیم ایران به‌خاطر تخلفاتش باید پاسخگو باشد و اقدامات این رژیم نادیده گرفته نخواهد شد.

معاون دستیار ترامپ در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌نیوز گفت دولت ترامپ روز چهارشنبه پیامی واضح به رژیم ایران داد.
سباستیان گورکا معاون دستیار ترامپ افزود: مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روشن کرد که یک تغییر قابل‌توجه نسبت به دولت اوباما، صورت گرفته است.
گورکا گفت، ما پیامی واضح داده‌ایم. ما به این ترتیب گفته‌ایم رژیم ایران یک رژیم حامی تروریزم است که منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

روزنامه واشینگتن تایمز درباره بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشت: در پاسخ به حرکات تحریک آمیزٍ اخیر رژیم ایران، مایکل فلین مشاور امنیت ملی روز چهارشنبه گفت آمریکا به رژیم ایران هشدار داده که اعمالش نادیده گرفته نخواهد شد. وی در بریفینگ روزانه مطبوعاتی گفت از امروز، ما به رژیم ایران اخطار می‌دهیم.

واشینگتن تایمز افزود: وی مشخص نساخت آمریکا چه اقدامی در تلافی علیه رژیم ایران انجام می‌دهد اما گفت آمریکا نخواهد گذاشت رژیم ایران به نفوذ بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و اطراف جهان ادامه بدهد. فلین گفت دولت ترامپ بعد از سیاستهای ضعیف و بی‌اثر در قبال رژیم ایران که موجب جری‌تر شدنٍ بزرگترین دولت حامی تروریزم شده، تغییر مسیر داده است.

خبرگزاری رویتر، نوشت: سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه گفت، در واکنش به پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک توسط رژیم ایران، ارتش ایالات متحده آمریکا در مواضع خود تغییری نداده است. اما جزئیات بیشتری را مطرح نکرد.

رویتر افزود: یک مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه به رژیم ایران به‌خاطر پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک اخطار شدید داد و به‌خاطر آنچه وی آن را تحریک کننده خواند، اعلام کرد که ”ما رژیم ایران را در مدار اخطار جدی قرار می‌دهیم“.

خبرگزاری رویتر در گزارش دیگری درباره پیآمد آزمایش موشکی رژیم نوشت:
... سه مقام آمریکایی که خبرنگاران را در کاخ سفید بریف می‌کردند گفتند، در مورد نحوه پاسخگویی و بازبینیٍ جامعی در مورد موضع آمریکا نسبت به رژیم ایران، طیفی از گزینه‌ها از جمله تحریمهای اقتصادی، در دست بررسی بوده است..
این مقامات از پاسخ به این‌که آیا گزینه نظامی روی میز است یا خیر، خودداری کردند.

یکی از این مقامات گفت، ”ما در پروسه بررسی گزینه‌های استراتژیک و چارچوبٍ نحوه رویکردمان به این موضوعات هستیم“.

رویتر افزود: مارک دوبوویتز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسیها که به ترامپ در خلال کارزار انتخاباتی مشورت می‌داد و کماکان در مورد رژیم ایران به دولت جدید مشورت می‌دهد گفت، این دوازدهمین آزمایش موشکی رژیم ایران از زمان توافق اتمی در سال 2015 است.

دوبوویتز گفت، ”این آزمایش موشکی، زمینه را برای تحریمهای جدید کنگره، و یا تحریمهای جدیدٍ دولت فراهم می‌کند و این پیام را می‌رساند که مجازات و بازدارندگیٍ رژیم ایران ضروریست“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c54b244-0ac7-4859-aaf3-1daf2f6090ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات