728 x 90

فساد اقتصادى,

وقتی رانت‌خوار و قاچاقچی مدال می‌گیرد!

-

قاچاق در رژیم ولایت فقیه
قاچاق در رژیم ولایت فقیه
واردات بی‌رویه کالا توسط نهادها و مهره‌های حکومتی تولیدات داخلی را نابود، و بسیاری از کارگران را د‌ر بخشهای مختلف تولیدی بیکار کرده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی رژیم هر یک میلیارد دلار واردات کالا، بیش از 100هزار شغل را از بین می‌برد.

قاچاق نهادینه شده کالا در نظام آخوندی در جهت تعطیلی کارخانه‌ها و رشد بیکاری کارگران، به‌طور فزاینده‌یی عمل کرده است.

تلویزیون شبکه افق رژیم 2بهمن 95 در برنامه‌یی با عنوان ”توافق“ گفتگویی با چند تن از مهره‌های رژیم دارد که هر یک از آنها به‌اجبار به ابعادی از تاثیرات مخرب قاچاق کالا اعتراف می‌کنند.

بنا بر اعتراف رئیس ستاد مبارزه با کالا و ارز در رژیم از زمان روی کارآمدن حکومت پلید آخوندی و از زمان خمینی دجال، قاچاق کالا گسترش پیدا کرده است: ”ما در سالهای پس از پیروزی انقلاب همواره شاهد افزایش حجم قاچاق در کشور بودیم“.

همچنین این مهره حکومتی اعتراف می‌کند که در سالهای اخیر قاچاق کالا بیش از پیش افزایش یافته است.  از اين جهت قاچاق کالا رقم بالایی از تجارت خارجی را به خود اختصاص داده است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نیز اذعان می‌کند قاچاق کالا تولید داخلی را نابود کرده است، به گونه‌یی که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده لطمه دیده‌اند.

وی در مورد علت این حجم گسترده قاچاق می‌گوید: ”قاچاق یکی از معلول‌های اقتصاد غیرشفاف ما است، تا اقتصاد شفاف و رقابتی نباشد یا قاچاق داریم، یا اختلاس بانکی و یا سایر مفاسد اقتصادی ناشی از آن“.

مجری تلویویزیون رژیم خیلی شفاف علت این اقتصاد غیرشفاف و اختلاس بانکی و... را روشن می‌کند که ریش و قیچی دست مهره‌ها و ارگانهای نظام ولایت است. او می‌گوید دست‌اندرکاران: ”هم متخصصان امر در اقتصاد و هم متخصصان در قانون هستند به‌نحوی که قوانین متعارض را به‌راحتی تشخیص می‌دهند و کار قاچاق را با اهرم قانون پیش می‌برند“. !

بنا بر اعتراف یکی دیگر از مهره‌های شرکت ‌کننده در این گفتگو به نام محمد حسین برخوردار، عوامل هر دو باند رژیم در فساد اقتصادی، قاچاق و رانت خواری دست دارند: ”یک عده‌یی رانت خوار در این کشور وجود دارند به چپ و راست (هر دو باند رژیم) وصل هستند اینها مدال اقتصادی هم بعضی از مواقع می‌گیرند“. یعنی هم متخصص هستند، هم اهرم قانون را در دست دارند و هم برای قاچاق مدال می‌گیرند. !

این واقعیت را به همراه گستردگی فساد و قاچاق در حاکمیت آخوندها را از زبان نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در رژیم در همین گفتگو بخوانید: ”هم وارد کننده، هم تولیدکننده و حتی کسانی هم که مسئول هستند نیز رانتی هستند و قایق (قایق نظام ولایت) در حال غرق شدن است“.

پیش از این نیز دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت رژیم در زمینه واردات قاچاق گفت: ”خود گمرک مسیر ورود کالای قاچاق به کشور است، علاوه بر گمرک راههای رسمی مانند مناطق آزاد و ویژه، بازارچه‌های مرزی هم راه ورود کالاهای قاچاق است“.

به گفته زارعی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: ”۶۰ درصد از اسکله‌های کشور اعم از نظامی، انتظامی، نفتی، تجاری، صیادی غیرمجاز هستند“ (خبرگزاری فارس3آذر95)

در چنین شرایطی است که به‌طور متوسط سالانه 25میلیارد دلار کالا از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود، البته بعضی از مهره‌های رژیم نیز آمارهایی تا 30میلیارد دلار داده‌اند.

بیش از 90 درصد گوشیهای موبایل قاچاق می‌باشد یعنی 1 میلیون 300هزار گوشی از طریق قاچاق وارد می‌شود.

تقریباً تمام پوشاک وارداتی است. همچنین 500 میلیون متر مربع پارچه به‌صورت قاچاق وارد می‌شود.

در زمینه لوازم بهداشتی و آرایشی بیش از 2میلیارد و 600 میلیون دلار لوازم بهداشتی و آرایشی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که بیشتر آنها تقلبی هستند.

این حجم گسترده از قاچاق که به گفته مهره‌های رژیم در ارگانها و دولتهای مختلف نظام ولایت، کاملاً نهادینه و در دست و کنترل نهادهای خود نظام است رمقی برای تولید و کارخانه و رونق کار باقی نمی‌گذارد.

کالای قاچاق بدون پرداخت گمرک و عوارض واردات کالا، به‌صورت ارزان وارد بازار می‌شود و در رقابت قیمتها تولیدات داخلی را شکست می‌دهد و به این صورت به قیمت چپاولگری و فربه شدن ارگانها و نهادهای دست‌اندرکار قاچاق در درون رژیم، یک ملت در فقر و فاقه و بیکاری غرق می‌شود. بی‌دلیل نیست که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا در رژیم می‌گوید: ”قاچاق کالا در مقایسه با واردات قانونی و تولید داخلی جذابیت دارد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4233062c-5332-4df5-9133-36a7042088bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات