728 x 90

موج سرمای شدید در اروپا

موج سرمای شدید در اروپا
موج سرمای شدید در اروپا
موج شدید سرما که از هفته گذشته اروپا را فراگرفت، تاکنون دست‌کم 20 قربانی بر جای گذاشته است. حداقل سرما در کشورهای بالکان به منهای 27 درجه، در لهستان به منهای 20 درجه رسیده است. در لهستان 10تن بر اثر سرما جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارشها، صدها خودرو در برف و بوران جاده‌های رومانی گرفتار شده‌اند. در استانبول فرودگاه این شهر به‌حالت تعطیلی درآمده است و صدها برنامه پرواز لغو شده است. در مسکو دمای هوا به به منهای 36 درجه رسید و پروازهای فرودگاههای این شهر را مختل کرد. مردم یونان و جنوب ایتالیا نیز از موج سرمای شدید هوا غافلگیر شدند.

 
گزارشها همچنین حاکیست، کاهش شدید دمای هوا در اروپا، شرایط را برای پناهجویانی که راهی این قاره هستند بسیار سخت است. در بلغارستان دو پناهجو در سرمای منهای 20درجه جان خود را از دست دادند. یک پناهجو نیز در یونان جان باخت.

 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواهان سرعت بخشیدن به انتقال پناهجویان از جزایر یونان به کشورهای اروپایی شد و از این کشورها خواست که به تعهداتشان پایبند باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a182ad53-cc54-467e-93c1-c9c9600224a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات