728 x 90

اخبار يمن,

کشف یک محموله قاچاق سلاح و موشک برای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران یمن

-

قاچاق سلاح به یمن
قاچاق سلاح به یمن
نیروهای امنیتی یمن روز یکشنبه 12دی 95 از کشف یک محموله قاچاق سلاح و موشک برای شبه‌نظامیان حوثی خبر دادند.

الیمن الآن نوشتم: یک کامیون حامل سلاح و موشک را در منطقه‌ای بین شهرستان ریده و سیحوت در استان حضرموت ضبط و توقیف کردند. این محموله برای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بارگیری شده بود.

تا کنون محموله‌های متعددی حاوی سلاح و مهمات که توسط رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی ارسال شده بوده، توقیف شده بود. برخی از این محموله‌ها از مرزهای خاکی عمان و برخی هم از طریق کشتی ارسال شده بودند.

بیشتر بخوانید:
مشاور سابق مطبوعاتی رئیس‌جمهور یمن 14 آذر 95: رژیم ایران برای قاچاق سلاح به یمن، از یک خط سری دریایی استفاده می‌کند
تلویزیون العربیه: رژیم ایران حیله‌های زیادی برای شکستن محاصره اعمال شده بر شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی به‌کار می‌گیرد. این رژیم تلاش می‌کند با شیوه‌های مختلف، سلاح به یمن قاچاق کند. طول سواحل یمن با دریای سرخ و اقیانوس هند 2500 کیلومتر است. سواحل طولانی یمن، تسلیح شبه‌نظامیان حوثی را با شیوه‌های مختلف برای رژیم ایران آسان‌تر می‌کند. مختار الرحبی مشاور سابق مطبوعاتی رئیس‌جمهور یمن در مصاحبه با تلویزیون العربیه در این باره توضیح می‌دهد:
مختار الرحبی مشاور سابق مطبوعاتی رئیس‌جمهور یمن:
یک همدستی بین‌المللی برای رسیدن سلاح به شبه‌نظامیان حوثی وجود دارد. اگر همدستی نبود، کشتیهای رژیم ایران که در آبهای بین‌المللی لنگر می‌اندازند و سلاح و مهمات را با قایقهای کوچکتر برای شبه‌نظامیان کودتاگر می‌فرستند، توقیف می‌شدند. کشتیهای جنگی کشورهای دیگری هم در آبهای منطقه حضور دارند که می‌توانند این سلاحها را مصادره کنند و بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت از ورود سلاح به یمن جلوگیری کنند. این قطعنامه بر محاصره تسلیحاتی شبه‌نظامیان حوثی و عدم دستیابی آنها به سلاح تأکید می‌کند.

راههای دریایی زیادی به یمن وجود دارد. رژیم ایران پیشتر از جزایر اریتره استفاده می‌کرد. جزیره دهلکه در اریتره محل ارسال و بارگیری مجدد سلاحهای رژیم ایران بود که در این بندر تخلیه می‌شد تا از این طریق به دست حوثیها برسد. اخیراً هم، رژیم ایران از سواحل سومالی و کشورهای غرب آفریقا استفاده می‌کند. در این مناطق مافیای قاچاق سلاح فراوان است بنابراین رژیم ایران برای رساندن سلاح به یمن، اینها را به‌کار می‌گیرد. تعجب در این است که سلاحهای ارسالی به حوثیها، کلاشینکف و از این نوع سلاحهای سبک نیستند. سلاحهای استراتژیک است. موشکهایی است که شبه‌نظامیان حوثی در اختیار دارند، مانند موشکهایی که به مکه مکرمه شلیک کردند. موشکهایی که ارتش یمن داشته مطلقاً توان رسیدن به مکه را ندارد چون برد آن کوتاه است.

مشاور سابق مطبوعاتی رئیس‌جمهور یمن می‌افزاید: حمایت تسلیحاتی رژیم ایران از حوثیها چیز جدیدی نیست. از سال 2011 این رژیم، موشکهای جهان 1 و جهان 2 را به یمن فرستاده بود. آنزمان رئیس‌جمهور از سازمان ملل خواست که کمیته تحقیق تشکیل دهد تا این کمیته راه ارسال سلاحهای رژیم ایران به یمن را ببندد. ما نیاز داریم که قطعنامه شورای امنیت اجرا شود و از قاچاق سلاح برای شبه‌نظامیان کودتاگر جلوگیری شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ea1ae80-1b92-4c53-a2fd-ecd24e4402a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات