728 x 90

-

اولین مهد کودک زیر زمینی در حومه دمشق + کلیپ

-

 -
-
اولین مدرسه و مهد کودک زیرزمینی در غوطه شرقی دمشق تأسیس شد. این مهد کودک دارای کادرهای تخصصی و برنامه‌های آموزشی است که با دقت زیادی انتخاب شده‌اند. اندیشه تأسیس این مهد کودک، به‌دنبال ترس اهالی از فرستادن فرزندانشان به مدرسه به‌دلیل بمبارانهای مستمر، به‌دست آمده است.

جودی، دختر بچه خردسال بعد از آن‌که پدر و مادرش را از دست داد با مصیبتهای زیاد و بحران روحی مواجه شد. جودی 8ماه را در این حالت به‌سر برد و وضعیتش بهبود نیافت تا این‌که مادر بزرگش تصمیم گرفت او را به یک مهد کودک نمونه بفرستد. جایی که دست‌اندرکاران آن، در خارج کردن جودی و هم سن وسالهایش از مشکلات روحی و روانی تأثیرگذار بودند.

جودی کودک خردسال:
«ابتدا من منتظر مینی‌بوس میشم تا به این‌جا بیام بعد از اون، منتظر دوستانم میشم تا با همدیگه مینی‌بوس ما رو به مدرسه بیاره، بعد به حیات مدرسه میریم تا به کلاس وارد شیم و بعد از اون هم مقداری قرآن می‌خونیم. وقتی که ساعت مدرسه تموم میشه به خونه برمی‌گردم و مشقامو می‌نویسم. بعد هم بهترین لباسامو میپوشم و به مسجد میرم تا بیشتر قرآن حفظ کنم».

بمبارانها و ترس اهالی از فرستادن فرزندانشان به مدرسه، سازمان مدنی رقاء را بر آن داشته تا به تعلیم و تربیت ادامه دهد. لذا، ساخت این مهد کودک را راه‌حلی برای حل این مشکل دانسته و آن را در زیر زمین بنا کرده است. به این ترتیب کادرهای این مرکز بهتر می‌توانند به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بپردازند. این مهد کودک400 کودک را تحت پوشش قرار داده که در دو مرحله و هر مرحله در 10 کلاس به آنها آموزش می‌دهند. این مرکز تمامی الزامات مورد نیاز کودکان را دارد و برنامه‌های آنهم توسط متخصصان امر ارائه شده است. کادرهای آموزشی هم از بهترینها در غوطه شرقی هستند. این مهد کودک همچنین دارای وسایل بازی و تفریحی و یک سالن برای نمایش برنامه‌های آموزشی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند مدتی را به دور از فضای جنگ و محاصره بگذرانند.
 


طارق توتنجی مدیر مهد کودک:
«منطقه غوطه به‌لحاظ تعلیم و آموزش با مشکلات زیادی مواجه است. از جمله بمبارانها و کتابهای درسی و مکان مناسب برای پروسه تدریس و تعلیم و مشکلات دیگری هم هستند که با آن مواجه هستیم. به همین خاطر ما اولین مدرسه نمونه را در غوطه شرقی تأسیس کردیم».

بعد از آن‌که تجربه این مهد کودک مثبت در آمد و اهالی زیادی برای فرستادن فرزندانشان به این محل مشتاق بودند، دست‌اندرکاران این مؤسسه برای راه‌اندازی و تجهیز 4 مهد کودک که در مناطق حیاتی در غوطه شرقی ایجاد شود، کار می‌کنند. این کار برای مقابله با سیاستهای رژیم اسد است که از این طریق می‌خواهد تعلیم و آموزش را از بین ببرد تا یک نسل بیسواد رشدکند.

بعد از آن‌که بمبهای رژیم اسد کودکان را از تعلیم وآموزش بر روی زمین محروم کرد، مهد کودکی نمونه‌ای در زیر زمین تأسیس شد. تا این پیام را از کودکان به مخاطبین برساند: مهد کودکمان زیباست و در آن درس می‌خوانیم و بازی می‌کنیم و بمبها و موشکها هم در آن تأثیر ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/578b61b0-36d7-4759-8a4d-ed0c7c04af6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات