728 x 90

فقر در ایران,

مافیای تکدی‌گری کودکان در رژیم آخوندی!

-

تکدی‌گری کودکان کار
تکدی‌گری کودکان کار
در سایه حاکمیت پلید و قرون‌وسطایی آخوندها، کودکان میهنمان از همان اوان کودکی به‌جای شور و شوق کودکانه، مدرسه و تحصیل با چنان درد و رنج طاقت‌فرسایی رو برو هستند که روزانه صفحات ننگین مطبوعات رژیم با عناوینی مانند: ”کودکان خیابانی ”، ”کودکان کار ”، ”کودکان معتاد ”، ”کودکان زباله‌گرد ”، ”کودکان متکدی ”، ”کودکان مهاجر ”، و... پر می‌شوند.

از این میان پدیده شومی به‌نام کودکان متکدی به عارضه‌ای گسترده به وسعت تمام ایران تبدیل شده است به‌صورتیکه مطبوعات رژیم از آن با عنوان مافیای کودکان متکدی نام می‌برند.

زندگی سخت و طاقت‌فرسای این دسته از کودکان به گونه‌ای احساسات تمامی هموطنان آزاده را جریحه‌دار نموده تا جایی که رسانه‌های رژیم را مجبور به عکس‌العمل و اعتراف به این پدیده شوم کرده است: «بخش زیادی از افراد و کودکانی که در معابر شهری اقدام به تکدی‌گری می‌کنند از سوی باندهای حرفه‌یی ساماندهی می‌شوند و برای این کار آموزش می‌بینند. استفاده از کودکان و زنان حربه‌ای برای این باندها شده است تا آنجایی که بسیاری از این افراد که در میان آنها کودکان، نوزادان و زنان بسیاری نیز دیده می‌شود به خدمت گرفته شده‌اند تا به‌کار تکدی‌گری بپردازند».

فراموش نکرده‌ایم که با بالا گرفتن اعتراضات اجتماعی در ارتباط با باندهای مافیایی اجیر کردن کودکان، مدتی پیش، آخوند روحانی را مجبور کرد که خود وارد صحنه شود و برای حفظ ظاهر هم که شده در جلسه هیأت دولت ”دستور“ پاکسازی شهرها از ”تکدی‌گری و اعتیاد“ را صادر کند!

البته بر کسی پوشیده نبوده و نیست که بحرانهای اجتماعی از جمله بحران تکدی‌گری کودکان، معلول حاکمیت آخوندها و سیاستهای غارتگرانه و ضد‌مردمی آنها می‌باشد.

سایت حکومتی سلامت نیوز 17مرداد 95در این باره چنین اعتراف می‌نماید: «یک‌بار دیگر نارضایتی مردم از باندهای تکدی‌گری در پایتخت، مسئولان را احتمالاً به یک اقدام نمایشی دیگر واداشت تا برای موضوعی که نیاز به یک کار سازمان‌یافته دارد، رفتاری تکراری به خرج دهند.»

روزنامه حکومتی جوان آنلاین 21آذر نیز می‌نویسد: «طرح‌هایی که محکوم به شکست است؛ این شرح تلاش‌های شهرداری، بهزیستی، فرمانداری و استانداریها برای جمع‌آوری کودکان متکدی یا کار و خیابان است. گواه این ادعا نیز حضور پر رنگ‌تر کودکان متکدی در معابر شلوغ کلان شهرهای کشور است.»

رنج کودکان متکدی از زبان مطبوعات رژیم:
روزنامه حکومتی آرمان امروز 21آبانماه 95 تحت عنوان کودکان اجاره‌ای می‌نویسد: «اجاره کودکان برای تکدی‌گری مساله‌ای است که امروزه در حال افزایش است. به عقیده کارشناسان ۸۰ درصد این کودکان ساکن شهرک‌های اقماری تهران و حاشیه نشین هستند. بسیاری از کودکان کرایه‌ای که برای تکدی‌گری اجاره داده می‌شوند، توسط والدین معتاد می‌شوند؛ یعنی صبح و هنگام بردن کودکان به آنها مواد مخدر می‌دهند تا در طول روز به خواب رفته و بیدار نشوند. دختران جوان و زنان فاقد فرزند هنگام گدایی برای ایجاد ترحم در مردم این کودکان را کرایه می‌کنند و از آنها به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند. بعضی از خانواده‌ها نیز با کرایه دادن فرزندان در مافیای گدایی قرار می‌گیرند».

-باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سپاه پاسداران 2اسفند 94 تحت عنوان کودکان بی‌شناسنامه پوششی برای گدایی باندهای تکدی گری می‌نویسد: «بیشتر کودکانی که به همراه این گدایان در کنار خیابانها و معابر سطح شهر ساعت‌های بسیاری را به گدایی مشغولند یا کرایه‌ای هستند و یا آنها کودکان خود گدایان هستند که به وسیله و دستمایه‌ای برای گدایی و کسب درآمد آنها تبدیل شده‌اند. اغلب این باندهای گدایی با کرایه کردن کودکان خردسال و نوزدان برخی خانواده‌های فقیر و یا نابسامان و یا با خرید و اجاره بچه‌هایی که شناسنامه ندارند برای پیشبرد اهداف خود اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند.

گدایان با پرداخت هزینه و مبلغ ناچیزی به صاحبان و والدین این کودکان آنها را اجاره می‌کنند و بر سر چهارراه‌ها و خیابانها به همراه خود می‌برند تا بتوانند از این طریق موجب برانگیختن احساسات شهروندان شوند و سود بیشتری کسب کنند.»

- روزنامه جام جم آنلاین21آذر 95 تحت عنوان دست نیاز کودکان متکدی بسوی قانون می‌نویسد: «‌در خیابانهای شلوغ، پشت چهارراه‌ها، در قطارهای مترو، در پایانه‌های اتوبوسرانی و حتی در گورستانها دیگر کمتر جای پر ازدحامی را می‌توان مثال زد که در آن نشانی از کودکان متکدی نباشد؛ کودکانی که فقط از سوی خانواده و بستگان‌شان رها نشده‌اند، چرا که چشم‌های بسته قانون نیز به سرگردانی آنها دامن می‌زند و نبود قوانین بازدارنده را نیز باید دلیل اصلی مرهم نیافتن این زخم کهنه کلانشهرها دانست».

- سایت حکومتی ایران خبر 17مرداد 95 در ارتباط با باندهای مافیایی کودکان می‌نویسد: «رواج گدایی و تکدی گری با باندهای بزرگ رو به افزایش است باندهایی که کودکان را اجاره می‌کنند تا در سطح شهر به هر طریقی گدایی کنند. اکثر کودکانی که در اختیار باندهای بزرگ فساد قرار می‌گیرند بدون سرپرست هستند و یا زاییده پدر و مادر معتاد بوده‌اند که اکنون دست پرورده عده‌یی خلاف کار شده‌اند.»

همین منبع در ادامه می‌نویسد: «اما سوالی مطرح است که چرا متولیان امر هرگز نمی‌خواهند تگدی‌کری را ریشه کن کنند؟ آیا دیدن گدایان و متکدیان در سطح شهر و زشت شدن خیابانهای شهر برای آنها جذابیت خاصی دارد؟ چرا با کمی فکر سعی نمی‌کنند مرکزی را برای این افراد تأسیس کنند تا دیگر در خیابانهای شهر پراکنده نباشند؟ فقط برای مدت کوتاهی آن هم با اعلام نارضایتی شهروندان مسئولان کمی به تکاپو می‌افتند!».

باندهای مافیایی کودکان متکدی و رژیم ضدبشری آخوندی:
با مراجعه به رسانه‌های رژیم تصویری هر چند ناقص از جنایات باندهای مافیایی متکدی که سرنخ تمامی آنها مستقیماً به ایادی رژیم بر می‌گردد به‌خوبی آشکار می‌شود:
-روزنامه جوان آنلاین 16مرداد 95 تحت عنوان بلوف جمع‌آوری گدایان تکرار شد، می‌نویسد: «سال‌هاست طرح جمع‌آوری متکدیان در قالب برنامه‌های نمایشی فقط چند روز‌ی از سوی دستگاههای متولی پیگیری می‌شود و بعد ابتر باقی می‌ماند و برخی مسئولان سال‌هاست این بلوف را می‌زنند ولی این ساماندهی و جمع‌آوری با روش‌های نمایشی نه تنها از تعداد این افراد و باندهای حرفه‌یی فعال در این بخش کم نکرده است بلکه وضع بدتر هم شده است».

همین منبع در ادامه اضافه می‌کند: «بخش زیادی از افراد و کودکانی که در معابر شهری اقدام به تکدی‌گری می‌کنند از سوی باندهای حرفه‌یی ساماندهی می‌شوند و برای این کار آموزش می‌بینند. استفاده از کودکان و زنان حربه‌ای برای این باند شده است تا آنجایی که بسیاری از این افراد که در میان آنها کودکان، نوزادان و زنان بسیاری نیز دیده می‌شود به خدمت گرفته شده‌اند تا به‌کار تکدی‌گری بپردازند. وجود مکانهای معین و سرکشی افراد مشخص برای تغذیه و جمع‌آوری پول‌های متکدیان خود نشان از فعالیت‌ باندهای حرفه‌یی در این زمینه دارد تا جایی که کودکان و افراد را به بردگی گرفته و از آنان در مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند. حضور آزادانه این افراد در معابر شهری و مکانهای معین نشان از آن دارد که این افراد یا مسئولان باند‌های تکدی‌گری توانسته‌اند با روش‌های مختلف یا مأموران را دور بزنند یا با آنان کنار آیند که برخورد نکردن با این‌گونه افراد سؤال‌های بی‌شمار بدون پاسخی را برای شهروندان باقی گذاشته است».

- ارگان تروریستی قدس موسوم به تسنیم 13آبانماه 95 تحت عنوان سازمان مافیایی متکدیان در تهران می‌نویسد: «به عقیده کارشناسان، متکدیان در تهران یک سازمان مافیایی دارند که بسیار پیچیده هستند. همچنین کرایه کودکان، تعیین منطقه جغرافیایی برای گدایی، تعیین سرقفلی برای اماکن زیارتی از جمله فعالیت‌های مافیایی متکدیان در تهران است.

در بسیاری موارد متکدیان به‌صورتی کاملاً سازمان‌یافته در نقاط شهر توزیع می‌شوند و حتی متکدیانی هستند که در قبال دریافت مزد روزانه برای افرادی دیگر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.»

- روزنامه حکومتی باختر 24آذر 95 تحت عنوان کودکان متکدی همه جا هستند می‌نویسد: «کلاف سردرگم ساماندهی کودکان متکدی را باید در نبود قوانین بازدارنده و ضعف دستگاههای مسئول در کارفرابخشی جست و جو کرد؛ زیرا هر کدام از نهادهای مسئول در این حوزه برنامه‌هایی را در دستور کار دارند و به این منظور نیز اعتبار می‌گیرند، اما در نهایت این مسأله حل نشده باقی می‌ماند و به افزایش مشکلاتی دیگر مانند گسترش اعتیاد و بیمارهایی مانند ایذر در میان کودکان کار و خیابان دامن می‌زند. خلأ قانونی بچه‌ها را به خیابان می‌کشاند، کودکان متکدی یا کار و خیابان برای ساعتی محدود از سطح خیابان یا پاتوق هایشان جمع‌آوری می‌شوند، اما در نهایت بیشتر از یک روز زمان نمی‌برد
و آنها به پاتوق هایشان برگردند».

- خبرگزاری حکومتی آریا 20 اذر 95 تحت عنوان متکدیان خردسال قربانیان خلأ قانونی و مافیای تکدی گری می‌نویسد: «در این میان مافیایی شکل گرفته که از آن به مافیای تکدی گری یاد می‌شود. مافیایی که به تمام راهکارهای فرار از قانون آگاهند و مدیریت بدون نقص آنها موجب شده به‌صورت سازمان‌یافته در شبکه‌های مافیایی کسب درآمد کنند.»

- روزنامه جام جم آنلاین 21آذر 95 می‌نویسد: «بخت کودکان کار با خیابان گره خورده و هر روز امید و آرزوهای آنها در خیابانهای سرد و دود گرفته کلانشهرها رنگ می‌بازد؛ چرا که درآمد کودکان متکدی و کار آن‌قدر زیاد هست که مافیایی بر آن سایه بیندازد. مافیایی که نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هیچ چهارراهی بدون کودک کار یا متکدی باقی نماند. این مافیا برای رسیدن به هدف خود کودکان را از نقاط دور و نزدیک روانه کلانشهرها می‌کند.»

همین منبع ضمن اعتراف به این‌که باندهای متکدیان کودک در پناه قانون به‌کار ادامه می‌دهند می‌نویسد: «قانون در جمع‌آوری متکدیان کودک خلأ دارد و سرکردگان باندهای تکدیگری نیز این موضوع را می‌دانند، نسبت به جذب کودکان برای گدایی اقدام کرده‌اند. بر اساس قانون، شهرداری فقط مسئولیت جمع‌آوری متکدیان بزرگسال را دارد و ساماندهی متکدیان کودک به عهده بهزیستی و نیازمند اخذ دستور قضایی است. بر همین اساس می‌بینیم که این روزها تعداد کودکان متکدی افزایش یافته است».

-روزنامه فرهیختگان 21آذر 95 می‌نویسد: «خلأ قانونی برای جمع‌آوری کودکان متکدی سطح شهر تهران باعث شده، باندهای خلافکار از همین خلأ برای استفاده از این کودکان استفاده کنند و با جذب آنها، مسئولیت نگهداری‌شان را به عهده بگیرند و دیگر کسی نتواند با آنها برخورد کند.»

همین منبع در ادامه در یک اعتراف آشکار به باندهای مافیایی در شهرداری اشاره نموده و به‌نقل از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه می‌کند: «در دو سه ماه اخیر که وظیفه جمع‌آوری متکدیان به شهرداری تهران سپرده شده است بیش از هفت هزار متکدی را از سطح معابر جمع‌آوری کرده‌ایم که طبیعتاً برای چند روز این افراد نگه داشته می‌شوند و دوباره به سطح معابر باز‌می‌گردند».

اکنون با توصیفات مطبوعات رژیم سؤال اصلی مردم ایران این است که اگر اشراف به مافیای تکدی‌گری به اندازه کافی وجود دارد چرا بعد از چند روز از نگهداری کودکان و نوجوانان متکدی، آنها مجدداً روانه خیابانها می‌شوند؟

واقعیت این است که مانند سایر بحرانهای اجتماعی و اقتصادی، از جمله اعتیاد یا قاچاق که به اعتراف مهره‌های خود رژیم، سرنخ آنها در دست نهادهای حاکمیت آخوندی است، مافیای تکدی گری نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حاکمیت ولایت‌فقیه کودکان و نوجوانان دختر و پسر محروم و بی‌پناه ایران‌زمین وسیله و ابزار سودجویی غارتگرانی هستند که سر در آخور همین رژیم دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e13ed700-a91a-4218-b402-ed89d80a8512"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات