728 x 90

سوريه,

راه کار رزمندگان سوریه استمرار نبرد با تاکتیک جنگ چریکی

-

رزمندگان سوری
رزمندگان سوری
در برابر مردم سوریه و فرزندان رزمنده آنها راهی جز ادامه نبرد وجود ندارد. آنها بعد از جنایات وحشیانه نظامیان و شبه‌نظامیان اسد و رژیم ایران و بمبارانهای بی‌سابقه روسیه در حلب، با تاکتیک جنگ چریکی، شعله‌های انقلاب را فروزانتر می‌کنند.

عبدالناصر العاید تحلیلگر نظامی سوری به تلویزیون العربیه گفت:
در حلب رزمندگان انقلابی با شجاعت وصف‌ناپذیر و حماسی بر روی زمین جنگیدند. در زیر جهنمی که اسکادران هوایی روسیه از آسمان بر سر آنها می‌ریخت.. هزاران بمب و موشک که از دقت بالایی هم برخوردار بودند، بر سرشان فرود می‌آمد و همه چیز را منهدم می‌کرد. هواپیماهای روسی هیچ فرقی میان رزمندگان و شهروندان قائل نبودند و همه را به قتل می‌رساندند. به نظر من بعد از اشغال حلب، انقلاب به مرحله قبلی که همان جنگ چریکی و خیابانی است بر می‌گردد. انقلاب سوریه نه نظامی و نه سیاسی، کلاسیک نبوده است.

هنگامیکه حلب و شهرهای دیگر در دست اپوزیسیون بود، باز هم برگی در دست اپوزیسیون برای فشار بر رژیم نبودند. زیرا رژیم اسد از همان روز اول گفته بود که راه‌حلش برای تعیین‌تکلیف وضعیت سوریه، امنیتی و نظامی است و فرصتی برای راه‌حل سیاسی وجود ندارد. در حال حاضر قدرتهای جهانی صحنه را برای طرف قدرتمندتر و قانون جنگل خالی کرده‌اند.
بنابراین در برابر مردم سوریه راهی جز ادامه نبرد وجود ندارد. جنگ چریکی، راه کار رزمندگان است زیرا روسیه با قدرت نابودکننده هوایی، تمام شهرها را تخریب و نابود می‌کند. چه بسا رزمندگان به همین خاطر از شهرها عقب بکشند و جنگهای چریکی را گسترش دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8fd27c4-d8be-4f1e-a0f4-7671d42c3eaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات