728 x 90

قاچاق سلاح و موشك توسط رژيم ايران,

محکومیت یکی از عوامل رژیم در آمریکا به جرم ارسال موشک

-

رضا اولنگیان
رضا اولنگیان
یکی از عوامل رژیم ایران در آمریکا به اتهام تلاش برای خرید موشکهای زمین به هوا و قطعات هواپیما با هدف ارسال به رژیم ایران گناهکار شناخته شد.

به گزارش رویترز دادگاهی در نیویورک روز سه‌شنبه، دوم آذر95، رضا اولنگیان ۵۶ ساله را در نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران مجرم شناخت.
رضا اولنگیان حداقل به ۲۵ سال زندان و حداکثر به حبس ابد محکوم خواهد شد، وی در ۱۹۹۹ شهروندی ایالات متحده را به دست آورد، اما در سال ۲۰۱۲ در کشور استونی دستگیر و به آمریکا مسترد شد.

بر اساس گزارش رویترز، وی در تور سازمان مبارزه با قاچاق آمریکا گرفتار شد، اولنگیان در آن هنگام در اوکراین با یک خبرچین سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا که خود را دلال روسی تسلیحات جا زده بود، دیدار کرد تا از او موشکهای زمین به هوا و قطعات مختلف هواپیماهای نظامی خریداری کند. در گفتگوهای شنود شده و ایمیل‌های میان این دو، آقای اولنگیان قصد خود برای صدور این تسلیحات به ایران را با خبرچین مطرح کرده است.

به گفته دادستانها در نیویورک رضا اولنگیان ابتدا خواستار خرید ده موشک زمین به هوا و دهها قطعه هواپیماهای نظامی شده بود و سپس گفته بود که حداقل ۲۰۰ موشک خواهد خرید. وی در سال ۲۰۰۷ هم برای خرید ۱۰۰ موشک با هدف ارسال آنها به ایران اقدام کرده بود تا سود مالی کلانی را نصیب خود کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa96a6c4-2c93-41fc-b70b-20a91683bc6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات