728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

وخامت حال و بیهوش شدن زندانی سیاسی آرش صادقی در بیست و نهمین روز از اعتصاب غذا

-

وخامت حال و بیهوش شدن زندانی سیاسی آرش صادقی
وخامت حال و بیهوش شدن زندانی سیاسی آرش صادقی
بنا‌ به گزارش منتشر شده وضعیت زندانی سیاسی آرش صادقی در بیست و نهمين روز اعتصاب‌غذا وخیم است. این زندانی سیاسی در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان، اقدام به اعتصاب‌غذا کرده است.

وی طی مدت اعتصاب‌غذا با افت فشار شدید و کاهش وزن مواجه شده و حالش وخیم و دچار بیهوشی شده است.

قابل ذکر است که آرش صادقی در 2 اسفند 94 در بیدادگاههای آخوندی به 19 سال حبس محکوم شده بود. پیش از این تاریخ در دادگاه بدوی به وی 15 سال حبس داده بودند.

سازمان عفو بین‌الملل در همان تاریخ با انتشار بیانیه‌یی محاکمه زندانی سیاسی «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ابراهیمی» را ناعادلانه دانست و صدور حکم زندان آنها را محکوم کرد. خاطرنشان می‌شود گلرخ ابراهیمی نیز به شش سال حبس محکوم شده و هم‌اکنون در زند‌ان به‌سر می‌برد.

18 اسفند 94: سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی محاکمه زندانی سیاسی «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ابراهیمی» را ناعادلانه دانست و صدور حکم زندان آنها را محکوم کرد.
بر اساس حکم بیدادگاه رژیم آرش صادقی به پانزده سال زندان و گلرخ ابراهیمی به شش سال و نوید کامران و بهنام موسیوند نیز هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
بنا بر رأی بیدادگاه تجدید نظر و با احتساب احکام تعلیقی قبلی، آرش صادقی به ۱۹ سال، گلرخ ابراهیمی به ۶ سال، بهنام موسیوند به ۳ سال و نوید کامران به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند. عفو بین‌الملل خواستار لغو این احکام گردید.

روز یکشنبه 2 اسفند 1394 بیدادگاه تجدید نظر که در شعبه 54 به سرکردگی قاضی دژخیم پور عرب تشکیل شد، احکام دانشجوی زندانی آرش صادقی و سایر دوستانش را تأیید و ابلاغ کرد.

آرش صادقی در این بیدادگاه به 15 سال زندان و همچنین همسرش گلرخ ابراهیمی به 6 سال زندان، بهنام موسیوند و نوید کامران هر یک به یک‌سال زندان مجدداً محکوم شدند. این بیدادگاه حکم آنان را قطعی اعلام کرد.

زندانی سیاسی آرش صادقی در تاریخ 15 شهریور 93 توسط مزدوران اطلاعات سپاه پاسداران در قرارگاه ضد ثارالله دستگیر شده بود. وی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی است و به مدت هفت ماه در انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f000162-ec8f-44ec-a406-9f71335a9647"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات