728 x 90

اخبار اروپا,

اسپانیا از تأمین سوخت ناوهای روسیه خودداری کرد

-

 -
-
دولت اسپانیا دادن سوخت به ناوهای جنگی روسیه را که قصد داشتند در بنادر این کشور سوخت‌گیری کنند مشروط به پاسخ روسیه در مورد عملیات حلب سوریه کرد.

اسپانیا روز چهارشنبه 5 آبان 95 از روسیه خواست توضیح دهد آیا ناوهای جنگی این کشور قصد شرکت در عملیات نظامی در شهر حلب سوریه را دارند یا نه؟ روسیه بعد از این سؤال از سوخت‌گیری ناوهایش در بنادر اسپانیا انصراف داد.

وزارت خارجه اسپانیا گفت که برنامه توقف سه ناو روسیه در بندر سیوتا برای سوخت‌گیری لغو شده است.
 


اسپانیا از سوی متحدان خود در ناتو تحت فشار بود اجازه سوخت‌گیری به ناوهای جنگی روسیه که به طرف سوریه در حرکت هستند را ندهد.

وزارت دفاع روسیه گفت درخواستی برای سوخت‌گیری ناوهواپیمابر کوزنتسوف نداده بود.

وزارت دفاع در بیانیه‌یی افزود که ناوهای روسیه منابع لازم برای انجام مأموریت خود را دارند.

در این بیانیه آمده است وزارت دفاع روسیه در توافق با اسپانیا امکان پهلوگیری بعضی از ناوهایش یا یک کشتی یدکی در بندر سیوتا را مد نظر قرار داده بود.

ناوگروه رزمی روسیه یک هفته پیش از روسیه راهی مدیترانه شد.

وزارت خارجه اسپانیا پیشتر در روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌یی گفت: "با توجه به اطلاعاتی دایر بر این‌که این ناوها احتمالاً در حمایت از عملیات نظامی در شهر حلب سوریه شرکت خواهند داشت، وزارت‌خارجه خواستار توضیح از سفارت روسیه در مادرید شد".

اما بر اساس این بیانیه در پی درخواست توضیح از روسیه، سفارت روسیه در مادرید گفت از درخواست سوخت‌گیری انصراف داده است. سفارت روسیه این انصراف را تأیید کرده است.

اسپانیا گفت در ماه سپتامبر مجوز سوخت‌گیری سه ناو روسی در فاصله ۲۳ اکتبر تا دوم نوامبر در بندر سیوتا را داده بود و گفت چنین توقف‌هایی در اسپانیا برای کشتیهای روسیه عادی است.

ناتو پیشتر نسبت به شرکت این کشتیها در بمباران غیرنظامیان در حلب ابراز نگرانی کرده بود اما گفت که تصمیم نهایی به عهده اسپانیاست.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخطار داده بود که ممکن است از این ناوها برای هدف گرفتن غیرنظامیان در سوریه استفاده شود.

او روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: "ما نگرانیم و من نگرانی درباره استفاده بالقوه از این ناوگروه رزمی برای تقویت توانایی روسیه و استفاده از آن به‌عنوان سکویی برای حملات هوایی در سوریه را خیلی روشن بیان کرده‌ام".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5452aa9-fbd3-4d86-8805-ce034bd0b082"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات