728 x 90

اختلاس در ایران,

درگیری باندی بر سر اختلاس ۸هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

-

درگیری باندی بر سر اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان
درگیری باندی بر سر اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان
اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان همزمان با برکناری فانی وزیر آموزش و پرورش رژیم به جنگ گرگها تبدیل شده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز یکشنبه 2 آبان با عناوین صندوق فرهنگیان مقر غارت بیت‌المال شده است، برکناری فانی به علت ترس دولت از آبروریزی در استیضاح و لزوم توضیح دولت درباره فساد 8 هزار میلیاردی نوشت: «فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس می‌گویند دولت در اقدامی انتخاباتی با تغییر فوری فانی پس از افشای اختلاس 8 هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان و ادعای ترمیم کابینه می‌خواهد قضیه اختلاس را ماله‌کشی و پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را پنهان کند».

این منبع افزود: «اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی صورت گرفت که اختلاس انجام شده سبب بهت و تعجب همه شد، چرا که انتظار همگان از صندوق ذخیره فرهنگیان به‌عنوان یک مجموعه‎ حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان است. هنوز همه در شوک این اختلاس بزرگ بودند که خبر تغییر وزیر آموزش و پرورش نیز به گوش رسید. استعفایی که فعالان سیاسی آن را یک نوع سیاسی‌کاری می‌دانند و معتقدند دولت با این اقدام نمی‌تواند قانون را دور بزند و دولت و کابینه‌اش باید در برابر قانون نسبت به آنچه انجام داده‌ اند پاسخگو باشند. برخی از فعالان سیاسی معتقدند که دولت روحانی با تغییر وزیر آموزش و پرورش پیش‌دستی کرده و فرار رو به جلو انجام داده است تا پرونده فساد مالی و اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان محفوظ و پنهان بماند و در ماه‌های پایانی سکانداری مملکت، مانعی برای کاهش رأی در زمان انتخابات پیش‌رو و آینده نباشد.

فارس افزود: نماینده نهاوند در مجلس ارتجاع نیز با بیان این‌که اختلاس در صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان ربطی به دولت قبل ندارد گفت: «یک عده خائن به حقوق فرهنگیان دست‌اندازی کرده‌اند که باید این مبلغ با حمایت مجلس به صندوق بازگردد».

حسن بهرام‌نیا ضمن تأکید بر این‌که مبلغ اختلاس شده باید به صندوق بازگردد، گفت: 8 هزار میلیارد تومان پول کمی نیست و این حق قشر زحمتکش فرهنگیان است که باید پس از استرداد به صندوق بازگردد. وی یادآور شد یک عده خائن به حقوق فرهنگیان دست‌اندازی کرده‌اند که باید این مبلغ با حمایت مجلس به صندوق بازگردانده شود و متخلفان به سزای خود برسند.

محمود شکری نماینده مجلس گفت: نظارتی بر صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد و افراد کاسب و مساله‌دار در آنجا هستند. وی افزود: عوامل صندوق ذخیره فرهنگیان وابسته به جریانی هستند که فانی حریف آنها نبود و به این دلیل قبل از آن‌که استعفا کند، حکم عزل آنها را صادر کرد و رفت. شکری با اشاره به این‌که فانی از طرف جریان مافیایی مذکور تحت فشار بود، گفت: به‌طور قطع بزرگ‌ترین خیانت به فرهنگیان شده است، زیرا میلیاردها تومان از منابع فرهنگیان را بردند و خوردند اما معلمان در عقب‌ماندگی معیشتی هستند.

محمدباقر عبادی نماینده بیرجند، با اشاره به این‌که فانی با تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مخالف بود، گفت: دولت فانی را برکنار کرد تا ابعاد این قضیه افشا نشود و در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری کشور این دولت آسیب نبیند. وی ادامه داد، فانی وزیر سابق آموزش و پرورش با این تحقیق و تفحص مخالف بود اما در عین‌حال مستندات و مطالبی داشتیم که بسیار نگران‌کننده بود بنابراین این امر در کمیسیون به رأی گذاشته شد و با اکثریت آراء با آن موافقت شد. نماینده بیرجند، افزود: قبل از رأی آوردن تحقیق و تفحص در مورد این موضوع هنوز مسأله خاصی افشا نشده بود، اما با امضای این امر دستگیریهای عوامل فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شد و مشخص شد مشکلات متعددی وجود داشته است. عبادی در مورد استیضاح فانی وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: «اگر این استیضاح انجام می‌گرفت بسیاری از مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان روشن می‌شد و دولت آسیب جدی می‌دید و فرهنگیان نسبت به دولت بدبین می‌شدند برخی‌ها تمام تلاش خود را کردند که امر محقق نشود». وی ادامه داد: «دولت آقای فانی را برکنار کرد تا ابعاد این قضیه افشا نشود و در رأی‌گیری آینده ریاست‌جمهوری کشور این دولت آسیب نبیند».

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس ارتجاع با اشاره به این‌که این صندوق، قرار بود امیدی برای آینده یک میلیون نفر فرهنگی، قشر مظلوم جامعه با حقوق ناچیز باشد اما به مقر غارتگران بیت‌المال تبدیل شده است، افزود: «آنها به ما هم رحم نکرده‌اند که ما نیز به آنها رحم نخواهیم کرد».

علوی نماینده سنندج در مجلس ارتجاع، تأکید کرد: «فانی باید در مورد عملکردش در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگو باشد، هر چند افرادی اکنون باید در مورد این صندوق به مردم پاسخ بدهند».
وی افزود: «این افراد و خانواده‌هایشان که می‌آیند و خیمه می‌زنند باید در برابر این اقداماتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشند و فانی نیز باید تا زمانی که مسئولیتی در این راستا داشته است نسبت به آنچه انجام داده پاسخ دهد».

نماینده سنندج، گفت: «اگر این استعفا حتی یک نوع سیاسی‌کاری باشد قانون را نمی‌توانند دور بزنند و باید در برابر قانون نسبت به آنچه انجام داده‌اند پاسخگو باشد و با استعفا و رفتن از وزارت آموزش و پرورش نمی‌توانند از این مهم شانه خالی کنند».

قلی الله‌قلیزاده نماینده کلیبر در مجلس ارتجاع نیز خواستار معرفی اختلاس‌کنندگان صندوق ذخیره فرهنگیان به مردم شد و گفت: «فعالیت‌های اقتصادی با پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بر خلاف اصول فعالیت‌های اقتصادی بوده است. وی با اشاره به فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان گفت: «اخیراً در زمینه اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان خبر حاکی از دستگیری مدیرعامل این صندوق بوده است».

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس ارتجاع با بیان این‌که صندوق ذخیره فرهنگیان قرار نبوده هزینه‌های آموزش پرورش را بپردازد و یا این‌که پاداش و هزینه پایان دوره بازنشستگان را پرداخت کند، تصریح کرد: «چه استیضاح مجلس از فانی، چه استعفای وی، یک نتیجه را در برداشت و آن این بود که فانی وزیر آموزش و پرورش نباشد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0969febf-5421-4e8f-9140-0068b813d41d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات