728 x 90

شكنجه زندانيان,زندانیان سیاسی,

وضعیت وخیم زندانی دهه شصت اصغر قطان

-

اصغرقطان2
اصغرقطان2
امروز 2 آبان 1395 زندانی سیاسی اصغر قطان مورد معاینه پزشک قانونی قرار گرفت و پزشکان تأیید و تأکید کردند که وی باید 24 ساعته و به‌طور دائم تحت نظر در بیمارستان بستری باشد. اما مسئولان قوه قضاییه به طرق مختلف مانع از اعزام ایشان به بیمارستان می‌شوند. از جمله موانع زدن پابند و دست‌بند و حضور چند مأمور به‌طور دائم به‌صورتی تحقیرآمیز و ایجاد فضای امنیتی در بیمارستان است که موجبات آزار پرسنل بیمارستان و بیماران و پزشکان را فراهم می‌کند.

آقای قطان به پزشکی قانونی اظهار داشت این وضع اعزام تحقیرآمیز نه تنها کمکی به بیمار نمی‌کند بلکه موجبات فشارهای روانی را به وجود می‌آورد. از طرفی فضای سالن زندان فاقد حداقل تهویه است و نصف چیزی به نام پنجره را دیوار کرده و نصف دیگر را با کرکره فلزی و یک توری و سپس یک صفحه مشبک جوش داده‌اند. و اخیراً هم دارند یک صفحه دیگر به آن اضافه می‌نمایند. رسیدن اکسیژن سالم به فضای سالن هم باید از هفت خان رستم عبور کند که این کمبود اکسیژن باعث مرگ تدریجی می‌شود به‌طوری که تا کنون چهار نفر طی دو سه سال اخیر در این سالن به همین علت فوت نموده‌اند. لازم به یادآوری است که زندانی اصغر قطان با وجود سن بالای 60سال از بیماری دیابت، فشار خون، چربی خون، ناراحتی قلبی، پروستات و کلیه رنج بسیار می‌برد و دائم دچار تنگی نفس شده و تا به‌حال چند بار برای ایشان حکم عدم تحمل کیفر صادر شده است، اما متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70991165-c7f9-43c4-acd4-72d91b14957c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات