728 x 90

کاهش قدرت خرید مردم باعث رشد صادرات لبنیات گردید

صادرات لبنیات
صادرات لبنیات

روزنامه حکومتی ستاره صبح روز دوشنبه ۷شهریور در مطلبی به رشد و افزایش صادرات لبنیات به‌دنبال عدم توان خرید توسط مردم پرداخت و نوشت: آمار گمرک حاکی از این مهم است که میزان صادرات محصولات لبنی بر پایه شیر در یک سال اخیر رشد کرده است؛ در واقع کاهش مصرف لبنیات در بازار داخلی، توسعه صادرات را به همراه آورده است.

اسماعیل خاتمی با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در داخل طی یک سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۰ تا ۲۵درصد از جذب شیر لبنی در غالب گروه‌های مختلف محصول صادر شد و پیش‌بینی می‌شود ۴۰درصد از شیر تولیدشده در سال جاری تمایل به خارج شدن از کشور را داشته باشد.

وی افزود: آمار رسمی در ۶ماه نخست سال گواه افزایش تولید شیر خام را نشان نمی‌دهد؛ هم‌چنین بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و افزایش ۱۰۰درصدی قیمت این محصولات سرانه مصرف ریزش پیدا کرد.

خاتمی هم‌چنین گفت: میزان مصرف لبنیات در افق ۱۴۰۴ حدود ۱۲۰ کیلو گرم ترسیم‌شده است اما جمع جبری سرانه مصرف در سال جاری عدد ۷۰ کیلو را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f420d12-8b75-4e2a-bdb4-e34a2b3d0126"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات