728 x 90

بهداشت و درمان,

کمبود پزشک عمومی در بیمارستان سرپل ذهاب و مراکز درمانی روستایی

-

شرایط نامساعد بیمارستانها در ایران
شرایط نامساعد بیمارستانها در ایران
کمبود پزشک عمومی در بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان است. این موضوع علاوه بر ایجاد تجمع در بخش اورژانس بیمارستان سبب شده که مردم مجبور به مراجعه به کلینیک و مطبهای شخصی شده و هزینه‌های بسیاری را متحمل شوند.

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر طیف گسترده‌یی از بیماران شده است، نبودن پزشک عمومی به تعداد کافی در بخش اورژانس بیمارستان92 تختخوابی سرپل ذهاب است که علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و بیماران، موجب تجمع بیش از حد در بخش اورژانس بیمارستان می‌باشد.
جمعی از مردم با نگرانی زیاد می‌گفتند: رفت و آمد در استان کرمانشاه و مراجعه به پزشکان متخصص به‌خصوص برای روستاییان شهرستان سرپل‌ذهاب، بسیار دشوار است و علاوه بر صرف هزینه، موجب اتلاف وقت نیز می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان سرپل‌ذهابی گفت: نبود پزشک عمومی به تعداد کافی در بیمارستان مشکلات درمانی را دو چندان کرده است، علاوه بر اینکه طول درمان بیماران افزایش یافته، هزینه‌های زیادی را نیز بر دوش خانواده بیماران تحمیل می‌کند.

علاوه بر اعتراضات و شکایتهای شهروندان در رابطه با نبودن پزشک متخصص و پزشک عمومی در بخش اورژانس بیمارستان موسوم به شهدا و… ، مردم ساکنان روستاهای توابع سرپل ذهاب نیز با ابراز نارضایتی و اعتراض می‌گفتند: مراکز بهداشت و درمانی روستایی فاقد پزشک خانواده می‌باشد و این امر برای بیماران روستایی، علاوه بر بیماری مشقت زیادی به بار آورده است.

جمعی از والدین ساکن در روستاهای توابع شهرستان سرپل ذهاب می‌گفتند: وقتی کودکان و بچه‌های ما بیمار می‌شوند پزشک متخصص به تعداد کافی در بیمارستان نیست تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهد و گاها ما بر اثر یک بیماری جزیی باید با گذر مسافت طولانی به کرمانشاه مراجعه کنیم.

با همین کمبود امکانات و محرومیت، بیش از هزار نفر بیمار در این شهر چشم انتظار رسیدن پزشک عمومی و متخصص و کاهش سختی سفرهای درمانی به شهرهای اطراف و حتی گاها استانهای همجوار هستند. مشکلات و کمبودها و سختی هایی که البته هیچ‌کس نیست که به فکر این مردم باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a663066-6446-421d-8def-314dfddd60a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات