728 x 90

-

گفته‌ها و نا گفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۲۹شهریور ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
بررسی روزنامه‌های حکومتی را در روز یکشنبه 29شهریور را با موضوع سفر آمانو به تهران شروع می‌کنیم. روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی با عنوانهای خود تلاش کرده‌اند ضمن حمله به ابراز شک باند رقیب به تیم هسته‌یی این سفر را با سفر آمانو به کنگره آمریکا قیاس کرده و صورتشان را باسیلی یک قیاس مضحک، سرخ نشان دهند:


جهان صنعت: تیر تندروها به سنگ خورد؛ آمانو در کمیسیون برجام


اسرار: آمانو امروز به کمیسیون برجام می‌رود


آفتاب یزد: عدم اطمینان به تیم مذاکره‌کننده دلیل حضور آمانو؟!


اعتماد: مهمان برجام در تهران


روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان گوشه‌یی از پرده را در موضوع دیدار آمانو کنار زده‌اند:


حمایت: فضا سازی غرب همزمان با سفر مدیر کل آژانس انرژی اتمی به ایران، آسوشیتدپرس: سفر آمانو به تهران با هدف مصاحبه با دانشمندان هسته‌یی است!


کیهان: آسوشیتدپرس به‌نقل از 2مقام آمریکایی خبر داد: مأموریت آمانو در تهران زمینه‌سازی برای بازجویی از دنشمندان؟!


در روزنامه‌های دلواپسان ابراز بی‌خبری یک عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع از علت سفر آمانو، وجه دیگری از شکاف در باندهای حاکم را برملا کرده است:


حمایت: محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت مجلس:
آسوشیتدپرس از قول منابع دیپلوماتیک مدعی است مدیر کل آژانس درباره بازرسی از سایتهای نظامی که کانون ادعاهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانشان درباره فعالیتهای هسته‌یی گذشته ایران است نیز به رایزنی خواهد پرداخت. اکنون آمانو در ایران حضور دارد و باید منتظر ماند و دید که اظهارات مقامات کشورمان و خود آمانو در این باره بر اساس کدام محور است و چه آدرسی را می‌توان از سخنان وی سراغ گرفت. چنان‌چه این خبر صحت داشته باشد و هدف آمانو جلب حمایت ایران برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌یی و نیز بازرسی از مراکز نظامی باشد باید گفت خبرها و تحلیل‌ها از این سفر گویای واقعیتی به نام «تلاش برای عبور از خط قرمز نظام در مذاکرات» است. این دو موضوع از پررنگ‌ترین خطوط قرمزی است که بارها بر غیرقابل عبور بودن آنها تأکید شده است



حمله روزنامه‌های باند خامنه‌ای به برجام و دولت روحانی با تشبث به حرفهای خامنه‌ای در مورد نفوذ فرهنگی مضمون ثابت روزنامه‌های این باند است که امروز به حسابرسی از رفسنجانی و تهدید روزنامه‌ها و مهره‌های باند او بالغ شده است:


کیهان: رهبر انقلاب... ظرف 2ماه گذشته حداقل 5 بار درباره تشدید نفوذطلبی استکبار و این‌که دشمن از مجرای برجام و مذاکره دنبال نفوذ است هشدار داده و اظهارنگرانی کرده‌اند
البته در صف اول این مطالبه، رئیس‌جمهور و وزیران اطلاعات، ارشاد، کشور، علوم، ارتباطات و خارجه هستند و پرسش اول این است که چرا دولت در پی چند بار تکرار یک هشدار راهبردی، هنوز به فراخوان رهبری لبیک نگفته و پای کار نیامده‌اند، به‌ویژه‌اینکه دولت محترم به‌عنوان خط مقدم دفاع، بخشی از آماج دشمن است... بیهوده نیست که از فلان دلال بنزین (همسر مقام دولتی) تا نشریات زنجیره‌یی در گوشه و کنار، زمزمه راه‌اندازی دیر یا زود سفارت آمریکا و «دیپلماسی (دیدار) اتفاقی روحانی با اوباما در نیویورک» و... را کوک می‌کنند یا «کاروان چشم آبی‌ها در تهران» و «دیپلماسی بانوی خندان در تهران» و... را تبدیل به تیتر اول خود می‌نمایند و یا طرح اوباما با لباس پهلوانی زورخانه‌ای! را بر صفحه اول نشریه کارگزاران می‌نشانند... چرا هاشمی قادر نیست به سینه جماعتی بزند که صراحتاً از ختم انقلاب سخن گفته و او را هم نامزد این کار کرده‌اند؟


روزنامه‌های باند رفسنجانی، بار دیگرنسبت به بی‌عملی و فساد دولت روحانی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی هشدار داده‌اند:


شرق: کدام سیاست اولویت دارد؟ مهارتورم یا عبور از رکود؟ احمدی‌نژادی نبودن کافی نیست


آفتاب یزد: تورم تک رقمی به چه قیمتی؟


ابرار: سخنگوی اصل 90: برخی از مقامات و مسؤلان در زمین‌خواری و کوه خواری نقش اصلی را دارند

ابرار اقتصادی: بیکاری جوانان 3قفله است


ابتکار: گزارش از به خواب رفتن یک سازمان: 12نفر را اب برد


اذعان به شکاف طبقاتی بین دولت و هشدار به حسن روحانی در مورد اقشارآسیب پذیر به‌مثابه تهدید، وجه دیگری از رعشه سرنگونی در باندهای حاکم در وحشت از ارتش گرسنگان است:


اعتماد: بسیاری از گروه‌های اجتماعی هنوز تصویر روشنی از چگونگی رویکرد دولت در اختیار ندارند... بخش رسانه‌یی دولت نتوانسته است به خوبی صدای رئیس‌جمهور و تیمش را به گوش طبقات فرودست جامعه برساند. در رسانه یک اصل اساسی وجود دارد مهم نیست که شما چه می‌گویید، مهم این است که چه شنیده می‌شود. امروز صدایی که از دولت شنیده می‌شود بیانگر تمام راهبردها و سیاستهای دولت برای بخش‌های آسیب‌پذیر نیست و این خطری است که دولت حسن روحانی را تهدید می‌کند.


خیز باند رفسنجانی برای قبضهٴ قدرت و پاتکهای باند رقیب موضوع مطرح در روزنامه‌های یکشنبه است:


آرمان: هادی خامنه‌ای: مجلسی تشکیل شود که کارشکنی نکند – اصلاح‌طلبان برای 2 انتخابات برنامه دارند


آفتاب یزد: مجید انصاری: برخی به‌خاطر خروج مردم از دغدغه عزا گرفته‌اند


آرمان: شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران هنوز یک جمله درباره این‌که در انتخابات 88 تقلب صورت نگرفته از آقای هاشمی نداریم، از این رو بنده کاندیداتوری ایشان را برای مجلس خبرگان تأیید نمی‌کنم هر چند که از جهات علمی آقای هاشمی شرایط لازم را داشته باشد.

گرانی، فساد و ناکارآمدی و نابسامانیهای اجتماعی حاصل آن؛ موضوع سایر عنوانهای روزنامه‌های یکشنبه است:


ابرار اقتصادی: بلیط هواپیما گران شد


اطلاعات: سیل در 4 استان 12قربانی گرفت


امتیاز: یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد است


شهروند: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری، خشونت شهروندان بالا رفته است، 10جرم اول کشور 15درصد رشد داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f34481c-192a-4a3b-8138-2f9b07a33976"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات