728 x 90

فقر در ایران,اخبار دانش آموزی,

رودبار جنوب کرمان - شلاق زدن دانش‌آموزان به‌خاطر ناتوانی در پرداخت شهریه + فیلم

-

وضعیت دانش آموزان رودبار کرمان
وضعیت دانش آموزان رودبار کرمان
در یک اقدام ضدانسانی در حکومت آخوندی، مدیر مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان، برخی از دانش‌آموزان این مدرسه را به‌خاطر ناتوانی والدین آن‌ها در پرداخت ۳۰ هزار تومان شهریه، «شلاق» زده و از مدرسه اخراج کرده است.

سایت پاسدار رضایی موسوم به «تابناک» روز یک‌شنبه (۱۸ مهر) گزارش داد: «م. م» مدیر این مدرسه «همه دانش‌آموزانی که توان پرداخت شهریه را نداشتند با زدن هشت ضربه شلاق تنبیه و در ادامه آن‌ها را از مدرسه بیرون کرده» است.

خانواده برخی از این دانش‌آموزان نیز خبر «تنبیه» فرزندان خود را تأیید کرده و «نسبت به فشار وارده از سوی مدارس برای دریافت پول اعتراض» داشته‌اند. آن‌ها گفته‌اند «شرایط اقتصادی به‌گونه‌یی نیست که بتوانند از پس هزینه‌های کمک به مدارس برآیند.»

بر اساس فیلمی که روز شنبه 17مهر منتشر شده است، تعدادی دختر با معرفی خود به‌عنوان دانش‌آموزان این مدرسه، می‌گویند از سوی مدیر مدرسه «شلاق» خورده‌اند.

به نوشته رسانه‌های حکومتی خانواده‌هایی که پول تهیه لوازم‌التحریر و وسایل مدرسه را ندارند، مجبور می‌شوند با قرض یا فروش لوازم منزل پول ۳۰ هزار تومان درخواستی مدیر مدرسه را فراهم کنند.»

«شلاق زدن» دانش‌آموزانی که والدین آنها ناتوان از پرداخت پول به مدرسه هستند، اقدامی ضدانسانی است که جز در نظام غارتگر ولایت‌فقیه در هیچ‌کجا سابقه نداشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79a06a03-896f-4c7f-8f32-e589eca1d7c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات