728 x 90

سوريه,

ژان مارک ارو: شورای امنیت به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه را محکوم کند

-

ژان مارک ارو
ژان مارک ارو
وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با سی.ان.ان. ، با اشاره به شکست طرح آتش‌بس آمریکا و روسیه در سوریه، گفت: «به همین دلیل باید به‌طور خاص نسبت به روسیه و (رژیم) ایران، بسیار قاطع‌تر و روشن‌تر باشیم».

ژان مارک ارو درباره حضور عوامل رژیم آخوندی در سوریه تأکید کرد که هم‌اکنون در صحنه، چندین هزار نفر از (رژیم) ایران و حز‌ب‌الله حضور دارند. «رژیم (اسد) از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. من به‌نام فرانسه پیشنهاد کرده‌ام که شورای امنیت در چارچوب فصل هفتم که تحریم‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، به‌کارگیری از تسلیحات شیمیایی را محکوم کند».

وزیر خارجه فرانسه همچنین طی یک سخنرانی در پاریس بار دیگر خاطرنشان کرد که بعد از این‌که رژیم دمشق در سال 2013 از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد، ما قصد داشتیم برای متوقف‌کردن آن، اهداف نظامی سوری را هدف قرار بدهیم. «ما به‌همراه رئیس‌جمهور اولاند آماده بودیم... در پایان اوت 2013، رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفت تا بگوید «خیر، من نمی‌توانم» ؛ انگلیسی‌ها هم از این امر کنار کشیده بودند. به‌نظرم این تأثیر بسیار عمیقی بر شرایط امروز دارد. لذا می‌گویم که این... یک پشیمانی درباره یک موضوع بسیار جدی است».

در همین حال روزنامه گاردین، چاپ انگلستان، طی گزارشی اعلام کرد، در مجموع حدود 6000 نیرو برای تهاجم به حلب در حومه آن گردهم آمده‌اند.

بنا‌ به این گزارش، 5هزار تن از این مزدوران، از شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم آخوندی از کشورهای مختلف هستند و شمار نیروهای اسد تنها چند صد نفر است. برخی از سرکردگان شبه‌نظامیان وابسته به رژیم نیز، وارد حلب شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46041fe9-b8a6-41a0-87a5-b4ca199bd13f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات