728 x 90

تشدید رویارویی در منطقه و تهدیدهای سرکردگان رژیم در پی ترور هنیه در تهران

کشتی تهاجمی USS Waspd
کشتی تهاجمی USS Waspd

تشدید رویارویی در منطقه و تهدیدهای سرکردگان رژیم

درپی ترور هنیه در تهران

سخنگوی پنتاگون روز شنبه ۱۳مرداد به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع آمریکا به همتای اسراییلی خود اطمینان داد که آمریکا در مقابل حملات هوایی رژیم ایران و نیابتیهای آن و هم‌چنین بهینه کردن سیستم‌های دفاعی اسراییل در مقابل این حملات، اقدامات مقتضی را برای امنیت اسراییل انجام می‌دهد.

سخنگوی پنتاگون افزود با وجود مقیاس بی‌سابقه حمایت آمریکا از اسراییل از ۷اکتبر تاکنون، رژیم ایران و نیابتیهای آن نباید در مورد قاطعیت آمریکا هیچ تردیدی داشته باشند.

 

سی.ان.ان (۱۳ مرداد) گزارش داد: آمریکا یک گروه حمله ناو هواپیمابر، یک اسکادران جنگنده و کشتی‌های جنگی اضافی را به خاورمیانه اعزام می‌کند، زیرا منطقه برای انتقام احتمالی رژیم ایران از قتل رهبر حماس در تهران، در اوایل این هفته آماده می‌شود.
بر اساس بیانیه سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به گروه حمله یو.اس.اس آبراهام لینکلن دستور داد تا جایگزین گروه حمله یو.اس.اس تئودور روزولت شود که در حال حاضر در خلیج عمان در حال فعالیت است.

 

سی.ان.ان افزود: ناوشکن ها و رزمناوهایی که قابلیت دفاع موشکی بالستیک را دارند نیز به خاورمیانه و دریای مدیترانه اعزام خواهند شد. در این بیانیه اشاره نشده است که کدام کشتی‌های جنگی اعزام شده‌اند، اما دو ناوشکن آمریکایی در شرق دریای مدیترانه در رهگیری رگبار حملاتی که رژیم ایران در ماه آوریل علیه اسراییل انجام داد، شرکت کردند.
سینگ گفت، آستین هم‌چنین دستور استقرار یک اسکادران جنگنده به منطقه را صادر کرد.
ایالات متحده قبلاً کشتی تهاجمی USS Waspd یواس‌اس واسپ را در منطقه دارد در صورت صدور دستور می‌تواند شهروندان آمریکایی را در لبنان تخلیه کند.

به گزارش نیویورک تایمز ۱۲مرداد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در پاسخ به تهدیدات رژیم ایران و گروههای نیابتی آن در غزه، لبنان و یمن، مبنی بر حمله به اسرائیل، دستور داد هواپیماها و ناوگانهای جنگی بیشتری به خاورمیانه اعزام شوند.

نیویورک تایمز نوشت: ارتش آمریکا یک اسکادران اضافی از جتهای F۲۲، تعداد نامشخصی از رزم ناو ها و ناوشکنهای نیروی دریایی که قادر به رهگیری موشکهای بالستیک هستند و در صورت نیاز سامانه‌های زمینی دفاع ضدموشک بالستیک را به منطقه ارسال می‌کند.

 

به گزارش سی.ان.ان، پس از آن‌که رژیم ایران در اوایل این هفته قول انتقام به‌قتل اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس را داد، جان کربی مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت ایالات متحده آماده انتقال منابع و نیرو به خاورمیانه در صورت نیاز است. کربی روز جمعه به سی.ان.ان گفت: ما از ولی‌فقیه ایران شنیدیم که واضح و بلند گفت که کشته شدن رهبر حماس در تهران را تلافی می‌کند و می‌خواهند حمله دیگری به اسراییل بکند. ما هم باید مطمئن شویم که امکانات مکفی را در دسترس داشته باشیم. طبعاً با این امکانات، نیرو هم باید اضافه کنیم تا تجهیزات مربوطه را اداره کنند.

 

به گزارش رویترز، شرکت‌های هواپیمایی از جمله خطوط هوایی ایالات متحده و اروپایی به‌دلیل نگرانی از درگیریهای احتمالی در منطقه پروازها به ایران و اسراییل و لبنان را لغو کردند.

رویترز افزود: طی دو روز گذشته، ایر ایندیا، گروه لوفت‌هانزا آلمان، شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده و دلتا ایر، و ایتالیا ایر وی اعلام کردند که پروازهای خود به تل آویو را به‌حالت تعلیق درآورده است.

 

خطوط هوای کی ال ام هلند نیز روز جمعه اعلام کرد این هواپیمایی تمام پروازهای خود به و از تل آویو را تا۵ آبان لغو کرده است.

بلومبرگ ۱۲مرداد در گزارشی از تحولات منطقه نوشت: مقامات دفاعی اسراییل می‌گویند در حال هماهنگی با آمریکا و انگلستان در مورد تهاجم احتمالی رژیم ایران به اسراییل هستند تا زمینه را برای دفاع از اسراییل در مقابل حمله‌یی شبیه به حمله آوریل گذشته رژیم تهران فراهم کنند.

گالانت، وزیر دفاع اسراییل روز جمعه در بیانیه‌یی گفت در تماس با همتایان آمریکایی و بریتانیایی خود، لوید آستین و جان هیلی یک ارزیابی وضعیت در آستانه وقوع تحولات احتمالی امنیتی" ارائه کرده است.

 

جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز ۱۲مرداد در حساب ایکس خود نوشت: مصونیت دادن دولت بایدن -هریس به رژیم ایران باید پایان یابد. برخورد ضعیف، رژیم ایران را جری‌تر کرده و تهدید بزرگ‌تری برای آمریکایی‌ها و متحدان ما ایجاد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaa247fa-6c77-4280-9554-bba9e0b077c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات